Gravid Bf Oktober 2017
Jag tycker också det har gått väldigt fort hittills, jag kan inte fatta att det bara är 10,5 veckor kvar! Dock har magen blivit väldigt stor och dagligen får jag kommentarer om att jag väl ska föda vilken dag som helst, alternativt väntar tvillingar. Denna stora mage gör ju att det börjar kännas rätt tungt och man undrar hur stor man är i oktober...
Jag tycker att jag har haft det ganska smärtfritt fram till för ett par veckor sen, nu har jag väldigt svårt för att sova bra. Alla ställningar gör ont i rygg, fogar eller höfter efter ett litet tag och jag är vaken många gånger varje natt (även för att kissa). Jag försöker med olika kuddar här och var och provar att sittsova men hittar inte nåt riktigt bra, nån med bra tips? :)
Jag tror också att lillen ofta ligger med huvudet neråt då jag titt som tätt kan bli PANIK-kissig utan att vara speciellt kissig egentligen..
Profylaxkurs blir vi erbjudna genom BM och ska gå i början av september :)
Jag håller på att läsa Föda utan rädsla och tänkte gå de flesta kurser vi blir erbjudna. Jag tänker att det är bra att samla på sig mycket info, framförallt som förstföderska :)
Ni som har barn sen innan och har en sambo som börjar jobba supertidigt, har ni hittat någon bra lösning så att väckarklockan inte väcker en sovande bäbis? Jag har läst lite om vibrerande armband, kanske skulle va nåt :)