Inlägg från: Euphoria85 |Visa alla inlägg
  • Euphoria85

Gravid Bf Oktober 2017

Marrebj - känner igen knivkänslan.

Tror det är som huvudet tränger ner

BFoktober2017 - står månad 10 på mig med.... kunde lika väl stått typ - månad evighet, känns som man varit gravid länge nu !

• Euphoria85
    Linnnn skrev 2017-09-28 16:54:36 följande:

Är det bara jag som fortfarande tycker att graviditeten kan få vara ett tag till? Nu har jag ju tre veckor kvar till bf, men bebis får väldigt gärna stanna i magen fram till dess...

Jag fortsätter gärna vara gravid ett tag till jag med, är inte riktigt redo för allt vad förlossning och ta hem bebis innebär än.

Men vill den komma så får den ju det

Vill inte gå över en massa dock.
  • Euphoria85
    Marrebj skrev 2017-09-28 16:30:41 följande:

Förresten , undrar om jag är ensam om att googla hur förlossning startade . Det står överallt att man ska veta när de är riktiga värkar å när de är dags ...

Gogglar det var varannan dag, ibland 2 ggr på en dag , precis som det skulle stå något nytt liksom

Hade Sammandragningar som var riktigt urtröttande hela eftermiddagen och kvällen igår, men känslan av att nu är det dax infann sig aldrig, tror det kommer mer ont känsla när det väl gäller liksom....

Fast jag kan å andra sidan inte komma ihåg något ont från när det startade sist, kommer mest ihåg att det började göra ont de sista timmarna när livmodern liksom var uttröttad .
  • Euphoria85

Vaken halva natten med värkar av nått slag.

Lugnat sig lite nu så ska ta en paus i här hemma och bege mig till jobb och medarbetarsamtal vid 8.

Hoppas det håller sig lugnt i magen undertiden

Fast det kändes inte som mensvärk... utan mer som magknip långt ner typ eller jag vet inte, skönt var det inte iaf.

Bebis har varit helvild under tiden också, måste bara jobbigt att bli intryckt hela tiden så som den blev.

Har fortfarande fast inte lika tätt.

• Euphoria85
    Marrebj skrev 2017-10-02 13:45:29 följande:

Längtar också tills man kan gå med i den andra tråden . Nu är de segt , förvärkar kraftiga som plågar en å man orkar knappt göra något på dagarna . Jag hade nöjet kunna veckohandla och känna mig duktig ( både jag och sambon är jätte dåliga på veckohandla ) men nu när vi senaste veckohandlade så kände jag att de kommer inte gå själv nu . Tungt att bära påsar in å ur bilen .

Alla här verkar ha längtan nu och letar de minsta tecken . Jag hade en förhoppning för några dagar sen att han skulle verkligen komma denna vecka men de tror jag inte han gör hehe .

Hur fördriver ni dagarna ? Ni som inte jobbar . Jag tycker de är svårt få dagarna att gå

Sover, Läser, städar, tvättar, tittar på serier

Mina dagar är super intressanta...... hahaha

De 2 stora barnen åker iväg till skolan mellan 7:30 och 13:30, sen är det läxa och grejer.
  • Euphoria85
    Swinka skrev 2017-10-02 18:30:13 följande:

Ja man längtar efter lillskruttarna nu

Tiden går långsamt tycker jag. Maken jobbar och jag har inga andra barn att ta hand om.

Städar tvättar sover läser typ. Men det är rätt segt.

Idag var mamma förbi.och hon tyckte.min mage sjunkit så kanske närmar det sig. Gör inget om han vill titta ut innan v.40... v.38 nu så

Annars har jag suttit i telefon med försäkringskassan för min chef har FORTFARANDE efter 4 påminnelser från mig inte sjukanmält mig. Jag bad faktiskt handläggaren ringa henne och då fick hon tummen ur.

Så jäkla oproffsigt. Nu är jag inte dödssjuk och kan sköta sånt själv men tänker om jag verkligen inte klarade av det, blir stört irriterad på henne.

Fick även 3000 från trygg hansa men tror.jag kommer få en löneskuld nästa månad pga jag får förskottslön och vart sjuk så får spara allt jag kommer över. Tyvärr gick diskmaskinen sönder så hooopppaaaas att det går på min försäkring haha lite dålig timing.

Annars har jag inte haft några svimningsepisoder mer tack o lov så får nog ändå säga att allt är rätt bra trots krämpor

Här gick diskmaskinen sönder förra veckan, dagen efter gick torktumlaren sönder, 3 timmar senare kom ena sonen med skafferidörren i handen.

Tur det kommer regna in pengar närmsta året
  • Euphoria85

Varit hos Bm idag.

Blodtrycket var något förhöjt så ska dit på måndag igen.

Annars såg allt bra ut och bebis är numera fixerad!

• Euphoria85

38+1 idag.

Gått upp 1,5 kg på 2 dagar utan att egentligen äta mer än jag brukar.

Ska iväg till tandläkaren idag och laga ett begynnande hål.

Det är roligt nästan jämnt.

Kommer iaf ut ur huset ett tag

Och skulle vattnet gå i tandläkarstolenär det iaf närmare till sjukhuset

Ha en bra dag allihop!!

• Euphoria85

Överlevde tandläkarbesöket med bravur!

Jag läser gärna alla era klagomål!

Ska verkligen bli spännande att se vem som får nästa bebis i famnen här i gruppen!

• Euphoria85
    Mammamu1517 skrev 2017-10-05 22:22:15 följande:

Bra jobbat! Håll tummarna för mig, ska rotfylla imorgon. När rotbehandlingen påbörjades så drabbades jag av vena cava syndrom (syrebrist i hjärnan när man ligger på rygg) så jag svimmade av en ganska bra stund i tandläkarstolen. Är skapligt nervös inför morgondagens besök och överväger nästan att ställa in trots att jag vet att det måste göras. :(

Håller tummarna för dig idag!

Det kommer gå jättebra!

Det är jobbigt att det är typ på rygg och "upp och ner" man ska ligga för att de ska komma åt.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017