Inlägg från: Euphoria85 |Visa alla inlägg
  • Euphoria85

Gravid Bf Oktober 2017

Längtar till fredag då det är dax för ul!

Har annars spenderat förmiddagen med att faktiskt känna mig trött i magen, tycker jag har lite mer sammandragningar än vad som känns ok, avvaktar dock och hoppas det lugnar ner sig.

Ha en bra söndag allihop!

• Euphoria85
    Tulipan skrev 2017-05-25 12:51:54 följande:

Blir så glad för alla som fått reda på att deras bebis är frisk!

Vi gjorde också RUL i veckan. De sa att allt såg bra ut och vi blev väldigt lättade. Men dagen efter ringde de och sa att de ville att vi skulle komma in igen för att mäta om en grej. Visade sig att bebisens nackskinn var för tjockt. Ska vara under 6 mm, det var svårmätt på vår men mätningarna varierade mellan 5,8 och 6,4mm.Det innebär att risken för Downs syndrom är kraftigt ökad och kan även vara indikator på något annat fel. Det hela slutade med att vi gjorde ett fostervattenprov (enligt läkaren är risken för missfall pga det mindre än 0,5% om fostret är friskt) som vi får svar på i nästa vecka. Det hela har varit ganska omtumlande och väntan tills svaret kommer känns lång...

oj, håller tummarna!
    och som någon skrev här uppe, ta inte ut nått i förskott.

• Euphoria85

hej allesammans!
    vi vart iväg på Rul i fredags och allt var ok med bebis i magen :)
    blev flyttad 4 dagar fram så från 21 till den 17 oktober :)
    kön glömde vi att fråga men att den mår bra var det viktigaste!

mannen här hemma tror på pojke och våra två andra klllar tror på en lillasyster, vi får se :)

• Euphoria85
    FiaW skrev 2017-05-30 22:25:33 följande:

Jag förstår att det här är väldigt individuellt men jag är bara nyfiken :)

Ni som har minst två barn sen tidigare och erfarenhet av att ha två små samtidigt, vilket är det tidigaste ni skulle kunna tänka er att skaffa nummer två efter barn nummer ett? Nu med facit i hand :)

Det kanske är en luddig fråga som är svår att svara på men egentligen kommer den ifrån att sambon och jag satt och pratade om vår ålder och om vi skulle försöka få ett barn till innan vi blir för gamla, hur tidigt hade vi i så fall kunnat tänka oss att försöka igen efter att lill-killen föds i oktober.

fick våra pojkar med 13 minuters mellanrum så det är väll det tidigaste ;)

• Euphoria85
    BFoktober2017 skrev 2017-06-04 19:06:45 följande:

Ni som har gjort era rul. Hur har era datum sett ut från inskrivningen hos bm.

Jag hade först 27/10, sen på kub blev det 25/10. Så får vi se om det blir nytt datum på onsdag.

Blev flyttad från 21/10 till 17/10
  • Euphoria85

När har ni fått nästa bm besök efter rul?

Jag har fått min när jag är i v 25.

Känns som långt dit men det är det säkert inte egentligen.

Jag har också min moderkaka fram. Känner mycket rörelser långt ner men fortfarande inte mitt på magen.

• Euphoria85
    Linnnn skrev 2017-06-16 11:13:23 följande:

Mår jag bra så räknar jag med att jobba fram till 2 veckor innan bf. Jag har tyckt att det varit skönt att ha lite tid att fixa iordning hemma innan bebis kommer (typ tvätta bebiskläder och städa maniskt), men också ta det lite lugnare på slutet. Jag har extremt mycket på jobbet under september och det känns lite jobbigt.

Jag kommer ansöka om graviditetspenning från graviditetsvecka 32 och det har blivit planerat på jobb som att den är självklar till att bli godkänd.

Fast jag går på semester i 4 veckor innan det eller något sådant.

Födde mina killar i v 31 efter att ha legat sängliggande på sjukhuset sen v 28 så jag känner att det ska bli väldigt skönt att få ta det lugnt gör mig själv de där veckorna när killarna går i skolan och mannen jobbar.
  • Euphoria85
    LitenBlomma skrev 2017-06-20 09:21:06 följande:

Bm besök idag. V26. Plus 5 kg på vågen och 22 cm i magmått. Ska börja med Blir saft, 105 i hb.

Fina Magen!
  • Euphoria85
    Musetti skrev 2017-06-21 13:03:14 följande:

Vilken fin mage!!! 

Jag fick aka in till gynakuten igar da jag ramlade huvudstupa ner for trappan i tunnelbanan under morgonrusnigen. Min sko (hogklackat i 36 graders varme, varfor ar jag sa dum?) fasnade i avsatsen och jag rasade flera meter och skrapade upp knan och skenben. Instinktivt skyddade jag magen iaf. 

Min sambo ringde in och forvarnade sjukhuset sa jag behovde bara vanta i 20 minuter och tack och lov var allt bra med bebben. Mina ben ar det varre med men det spelar ju eg ingen roll. Vilken chock jag fick och med alla gravidhormoner borjade jag storgrata forst pa tunnelbanan, sen pa apoteket dar jag sokte hjalp for allt blod pa benen och sist infor damen i luckan pa akuten. Kunde inte lugna ner mig forrans sambon motte upp mig i vantrummet. Otack upplevelse med ett bra slut, men det blir inget mer hogklackat denna graviditet! 

Nej men oj...

Tur att allt gick bra!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017