Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Kul att få delta i denna tråd!

Har preliminärt bf 20 oktober men ska på rul 23 maj och får.väl veta mer exakt då.

Gjort kub som gick bra och ett privat UL i v.10.

Har precis fått ett nytt jobb, mitt kontrakt på nuvarande går ut i maj. Känner mig så kluven hurvida jag ska dölja det så länge som möjligt eller vad jag ska göra. Trott jag kunnat komma undan till augusti iaf men nu börjar jag få mage ju!

Väntar beslut från fk dessutom gällande illamåendet då jag vart deltidssjukskriven sen slutet på mars. Stod ut ut en månad med att spy och svartnar för ögonen på jobbet i tron om att denna gång är sista gången men insåg att deta inte höll. Förra veckan började det släppa och nu känner jag mig nästan okej igen!

• Swinka
    Lillaknytet2017 skrev 2017-04-28 17:45:42 följande:

Hej och grattis!

Jag har bf den 17e oktober och ska på rul 22 maj! 

Jag började också precis nytt jobb i början på April. Jag var ärlig från början men drog en vit lögn om att jag inte visste något förrän då. De uppskattade min ärlighet och blev glada. Vill därför råda dig att berätta för din chef. Det kommer bli enklare när du ska iväg på alla besök och sådär :) Lycka till! 

Vågar inte riktigt än. Vill göra Rul först tror jag men sen måste jag nog berätta. Det är ändå ett lite fysiskt jobb så jag kommer nog behöva vila lite emellanåt.
  • Swinka
    Linnnn skrev 2017-04-28 21:20:55 följande:

Jag fick också 20/10 som bf vid kub! Jag tror att datumet man får då är minst lika exakt som det vid rul, men jag kan ha fel.

Jag röstar också för att du ska berätta. Hade en tidigare kollega som inte berättade förrän runt v 25, men jag kände att det mest ledde till spekulationer då det var flera som undrat men inte riktigt vågat fråga. Och kortare tid för att lösa vikariefrågan. En bra chef säger grattis och är glad för din skull trots att det ställer till besvär.

Vad kul! 20/10 ????

Vet inte alls hur dessa chefer är men lär känna av läget dock kommer jag behöva berätta efter rul tror jag pga det är lite fysiskt .

En fråga till alla. Får inget vettigt svar på Google men jag e i v 16. Sen igår har jag haft ont i nedre delen av magen mot höger det är lite molande konstant sådär.

Enda jag läst är att det bör vara kort och inte ihållande.

Det gör inte jätteont men jag känner av det. Någon som känner igen sig?
  • Swinka

Har en läkartid imorgon hos mvc så hoppas på svar där.

Igår svimmade jag i en butik! Helt sjukt. Trodde mitt mående var på väg åt rätt håll men den här helgen har varit riktigt tuff!

Hoppas ni alla mår bättre :)

• Swinka
    Minigurkan89 skrev 2017-05-01 10:19:55 följande:

Jag läser att svullen mage är ganska vanligt och det har jag också, men jag kan även vara väldigt svullen lite längre upp, typ precis mellan revbenen.

Någon som har likadant? Har svårt att tänka mig att bebis+livmoder skulle märkas så högt upp såhär tidigt, är i v 15 :)

Jag har så. Är svullen hela vägen så jag ser mer gravid ut än vad jag är ibland ???? detr väl tarmar osv som är tröga fortfarande.
  • Swinka

Skönt att fler känner igen sig, även om det är lite eländigt till och från men det betyder väl att allt är bra, det att man känner av graviditeten alls.

Läkarna sa att allt var normalt, alla.symtom jag kom med. Ingen undersökning eller nåt men allt är normalt. Så...ja...

SÅ spännande med sparkar!! Har inte känt något alls. Vilken vecka ör du i? Längtar också efter att känna något.

• Swinka

Köpte en caremaxx på teknikmagasinet idag och jag hittade hjärtat relativt lätt. Bra investering, lugnande, framförallt nu under dessa "spökveckor" när man börjar må bra och tappa alla gravidsymtom och (iaf jag) får katastroftankar att något är fel!

• Swinka
    Linnnn skrev 2017-05-09 08:01:29 följande:

Vad mysigt att lyssna på hjärtljud! Jobbade ihop med en läkare tidigare som berättade att hon brukade smita in på toan och lyssna på bebis med stetoskop

Visst är det!

Igår skulle min man lyssna med mig då grejen har två hörlursuttag och så hitta vi hjärtat sen hördes det som buffar och sparkar och massa vatten som skvalpar och så var hjärtat borta en stund ( bebis röjde runt där inne väl) för att sedan komma tillbaka och när han pratade med magen buffé den runt igen.

Så himla mysigt att kunna lyssna på bebisen!
  • Swinka
    H 143 skrev 2017-05-10 18:33:39 följande:

Hur hanterar ni oron att det inte kommer gå bra, min fru har inga spökveckor, har väl alla symptom (i v 16) men är ändå så orolig att det inte kommer gå bra eller att något redan har hänt och om symptomen egentligen är något annat... själv är jag lugn och det lugnar henne något men förstår att det är så jobbigt..

Rekommenderar doppler. Finns för 500 på teknikmagasinet. Jag är konstant nojig. Att fostret dör plötsligt, alla hemska trådar på FL gör saken inte bättre snarare så allt nojande började. Så låt henne inte läsa skräcktrådar. Och lyssna lite ibland med.dopplern.

jag tycker det skapar en trygghet men också att det blir verkligare och man knyter an till den lille. Jag har haft väldigt svårt att knyta an och känna lycka, även om det är väldigt önskat, kanske för att.man mår illa hela tiden och man känner inte av barnet eller magen är inte tydlig. Så den anknytningen har också givit lugn. Så.investera i en doppler.
  • Swinka

Måste fråga er hur fölossningsrädsla ni är, hur hanterar ni det, har det satts in några åtgärder typ Aurora samtal eller planerade snitt osv?

Har länge försökt komma över skräcken men nu börjar det bli helt hopplöst. Har inte tagit upp.med bm ännu. Är.inbokad 7 juni för besök men är rädd att inte bli tagen på allvar.

Gällande halsbränna; bikarbonat typ en tsk ( alltså inte bakpulver) i ett glas vatten har hjälpt mig förr. Har dock inte haft gravidhalsbränna men det borde väl funka likadant gravid som ogravid.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017