Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Musetti skrev 2017-10-02 21:12:14 följande:

De ändrar aldrig datum här utan de går enbart efter den teoretiska uträkningen efter sista mensens första dag (de bryr sig inte om cykelns längd). Och så räknar de 9 månader och inte 40 veckor, vilket diffar på 1 vecka. Så enligt sjukhuset har jag BF den 24 oktober men enligt mina appar har jag BF den 17 oktober. (37+6 idag, även enligt sjukhuset). 

Det spelar ju egentligen inte någon större roll, men vad som är annorlunda är att eftersom de räknar som de gör så blir man igångsatt senast 5 dagar efter deras beräknade BF, de låter en alltså inte gå mer än 41+5. 

Aah okej! Men då förstår jag.

Är det fortfarande massa undersökningar osv som gäller för dig?
  • Swinka
    Lillafindus skrev 2017-10-02 16:12:16 följande:

Min energi jag hade förra veckan är nu som bortblåst, sover och äter är typ det ända jag gör, ett tecken på att kroppen förbereder sig kanske? Jag vet inte.

Ringde till bm innan och frågade om jag kanske kunde få en hinnsvepning nästa vecka när jag ändå ska på kontroll igen, det är ändå bara 2 dagar innan bf.

Men fick reda på att de har slutat göra hinnsvepningar eftersom att det mestadels bara blir en liten blödning eller förvärkar och sen stannar det av.

Men jag har hört en massa som det funkat ypperligt för.

Jag börjar bli så sjukt trött på att ha ont överallt och sammandragningar och förvärkar om vartannat hela tiden :/ .. Någon annan som känner som mig?

Det där med energi är så flyktigt. Ena dan är.man superwoman och nästa ett vrak. Ibland från en timme till en annan haha

Jobbigt med värkar och sammandragningar, hoppas det sätter igång snart för dig!
  • Swinka
    Euphoria85 skrev 2017-10-03 09:58:48 följande:

Här gick diskmaskinen sönder förra veckan, dagen efter gick torktumlaren sönder, 3 timmar senare kom ena sonen med skafferidörren i handen.

Tur det kommer regna in pengar närmsta året

Haha visst är det typiskt!
    Musetti skrev 2017-10-03 10:10:45 följande:

Ja det är någon slags kontroll varje dag, vilket är rätt tröttsamt. Igår hade de dessutom slarvat bort min journal på sjukhuset och då var det MIN uppgift att försöka hitta den. Vilket tog en timme. Suck.

Nästa bedömning av storlek och ev. igångsättning görs på torsdag. Då får jag även träffa min anestesiläkare och prata epidural.

Inatt har jag sovit superdåligt, många sparkar i revbenen och som du skrev Swinka, känslan av att bebisen försöker ta sig ut ur magen 'utan att passera gå' så att säga :) Så idag blir det inte många knop.

Fy vad trist med slarv!

Ja, ta det lugnt idag, ska jag med göra! Försöka iaf
  • Swinka

Vi har också katt och han har försökt lägga sig både i spjälsängen och vagnen. Men vi säger ifrån och han hoppar ner då men skäller på oss att han inte får vara där. Framförallt lägger han sig där i smyg och så fort han hör att vi rör oss så hoppar han ner och låtsas som ingenting haha. Han är gosig men väldigt försiktig också så tror inte det kommer bli ett problem med bebisen sen.

Dock ett problem är att det tydligen är babyboom på stockholms kejsarsnitt enheter så att de kan inte ge mig en tid! Danderyd är fullt och jag står på standby tillsammans med måååånga anadra. Samma på öbroga sthlms sjukhus. De trodde de kunde lösa det genom att öppna fler op-salar men då behövs personal. Och jag vill helst inte ha en läkare som fått jobba över pga personalbrist som opererar.

Vill inte behöva byta sjikhus heller iom att jag nu tillslut känner mig trygg med det jag valt och framförallt osugen på att åka utanför länet. Så långt trodde de fock inte det skulle gå men risken finns.

Senast i nästa vecka får vi svar hur det löses. Liten klump i magen men försöker tänka positivt!

• Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-10-04 14:14:30 följande:

Va hos bm idag, allt såg bra ut även denna gång. Huvudet är ff ruckbart.

Frågade om blöjor o bindor. Hon tyckte man skulle ta med sig det. Även om man får ett lite startkitt på 5 bindor o 2 par nätbyxor. Även några blöjor tror jag man fick och så får man ju den där libero väskan och där finns blöjor i.

Skönt att allt ser bra ut!
    MiaPaulina skrev 2017-10-04 15:39:56 följande:

Vi har två katter, en korthårig och en långhårig så det är päls överallt haha. Vi låter dem vara nästan överallt för då tappar de lite intresse för bebisen saker. Vi har dock varit hårda med att de inte får vara i spjälsängen (lyfter ur dem direkt om de hoppar ner i den) och än funkar det men får väl se hur det går när bebisen väl har kommit.

Ska även bli kul att se hur de reagerar när vi kommer hem med bebisen, den äldsta katten blev jätte chockad och förstod inte riktigt vad vi hade gjort när vi kom hem med den minsta katten förra året. Han var inte super road då. Han är dock den av dom två som gärna ligger och myser på min mage, det har han gjort sen jag plussade och gjorde det aldrig innan.

Tråkigt att det är så fullt överallt! Jag skulle få tid för kejsarsnitt på Danderyds men de ringde mig samma dag som det blev bestämt att jag skulle få planerat KS och sa att det var fullt hos dem och att jag skulle få tid på Södertäljes sjukhus istället. Idag kom kallelsen dit.

Hoppas du får en tid snart!

Men oj, södertälje!

Åh jag hoppas jag får svar snart, ska ju på inskrivning nånstans redan nästa vecka så skulle va skönt att veta vart!
    Lillafindus skrev 2017-10-04 17:11:35 följande:

Usch, jag är så trött på dessa förvärkar jag har, idag har jag haft molande värk i ländryggen, nedre delen av magen och ljumskarna. Man får ju förhoppningar varenda gång, att nu är det något på gång, men nej!

Någon annan som förlossningen startade så med?

Är riktigt less på detta nu, 9 dagar kvar till bf, men det känns som 9 veckor!

Ååh stackarn, snart så!
  • Swinka
    MiaPaulina skrev 2017-10-04 20:56:56 följande:

Ja hade inte riktigt räknad med att bli skickad dit. Men jag är ändå tacksam att jag fick veta det nu (två veckor innan) så jag hinner mentalt förbereda mig.

Oj, jag hoppas du får veta snart vart du ska!!

Nu fick jag samtal och jag är också skickad till södertälje på snitt.

16oktober kommer vår son.

När ska du snittas? Har du varit på inskrivningssamtal ännu?
  • Swinka
    Marrebj skrev 2017-10-05 09:57:03 följande:

Jag har en irriterande dag .. har haft sen igår molnande värk i ryggen , nedre delen av magen å ljumsken som kommit och gått, de ökade lite sen avtog de .. somnade tidigt och vaknade sen mitt i natten med samma värk igen ... efter ett tag ökar de för att sen minska ... lyckas somna igen vid 8 men vaknade åter igen med värken vid 9... så kommer å går å minskar ... hunden verkar känna av något för hon brukar annars ligga långt bort men igår å idag ska hon ligga nära mig hela tiden .

Plus igår pågrund av skit vädret skulle jag vara snäll å ta in hästarna lite tidigare då alla jobbade å ramlar platt på magen .. gjorde nå jävulsk ont men lilleman rör sig där inne så . Bitter å trött idag intar man soffläge å hoppas ingen kommer på besök faktiskt haha . Sambon anländer hem imorgon så de känns väldigt bra å efter längtat

Åh låter jobbigt, förstår att du är trött nu. Hoppas det händer snart!
  • Swinka
    MiaPaulina skrev 2017-10-05 12:57:48 följande:

Vad skönt att du fick en tid tillslut!

Den 16 oktober har vi inskrivningen sen den 18 oktober kommer våran lilla fis :)

Spännande att de snart är här! :)

Ja supersnart! Men då är du där på inslrovning när vi ligger där på operation

Läst.blndade recensioner om södertälje men förstår att de öppnat nytt nu och de få tjejer jag hört från har varit jättenöjda, visserligen inte kejsarsnitt men eftervård och bb har varit bra så hoppas de är lima proffsiga på operation!
  • Swinka
    Musetti skrev 2017-10-05 16:58:55 följande:

Nej precis, jag kan inte planera nagonting! Ok, jag ska inte klaga, bebis mar bra och jag bor trots allt i Paris, men jag langtar efter skog och frisk luft. Sambon, som marker attt jag borjar tappa gnistan, har foreslagit att vi kan aka till hans foraldrar over helgen, de bor ca 1h med tag harifran. Men jag vagar inte det ifall hon satter igang pa natten. 

Inte for att jag ar sa sugen pa kejsarsnitt men jag blir avis pa att du fatt ett datum Swinka! 

Nej jag är eg inte heller sugen på kejsarsnitt, fick bra feeling när jag fått snittkontralt för.jag föredrar att kunna föda men nu vill han ju inte öigga rätt så, men som du säger, jätteskönt att veta exakt när han kommer, om han inte får för.sig att titta ut innan

Förstår att det är kämpigt med alla kontroller och allt och att man är ganska fast i stan. Det är lätt att bli smått.bitter mot.slutet när allt känns som en evig väntan.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017