Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Är inte ledsen att fotbollsträningen blev inställd idag.. så himla trött. Låg vaken mellan 3-5 inatt.. skulle ha sovit igen på dagen, men åkte och köpte ett babyskydd (äntligen) och passade då på att hälsa på en kompis. (Både skydd o kompis bor 1 timmes bilväg från mig) så när jag kom hem åkte jag direkt o hämtade barnen.. så nu blir det till att slöa resten av kvällen :)

• BFoktober2017

Jo men jag är nog oxå lite extra känslig nu. Började nästan tjuta förra veckan när jag lämnade barnen på skolan, och tänkte att min lille helt plötsligt har blivit så stor.. fast att han måste sova hos mamma varje natt. Och sen skulle dom till Sthlm på helgen, och kände att jag inte ville att dom skulle åka.. brukar aldrig känna så..

Ökade mest i vikt i början, få se nästa vecka när jag ska till BM. Men det är ju skönt om man slipper mera kilo.

Men jag håller med om sötsuget, vill typ äta choklad varje dag, och gör det iaf 5 ggr i veckan.

Haha blev lite full i skratt när jag kollade i bebis lådan med kläder, har köpt en body i en köp o sälj grupp.. så nu har vi 2 body i 56 en i 62, en heldress/pyjamas, ett par byxor, ett par strumpor o en mössa. Jo en filt oxå.. räcker det till första tiden på BB? Ska köpa ett eller 2 par byxor till och en body till. Sen har jag tänkt att mannen o barnen få köpa när den väl är ute..

har ni mycket kläder? Har säkert frågat innan.. men minnet är sååå kort just nu hihi.

• BFoktober2017

Jag blir imponerad av hur mycket nu orkar..och att ni ens orkar jobba...

jag får ont när jag gör något, går för mycket.

Igår hade jag så ont på vänster sidan av slidan, när jag tryckte så ömmade det.. men idag är det bättre.

Hade planer på att putsa min fönster nu i höst innan bebis kommer, jag har gjort 1 rum.. men ska försöka hinna med dom andra oxå.

Jag tycker det så skönt att gå hemma.. bara ta det lugnt, sova lite, kolla på tv.. är så glad att jag har barnen till 16 på fritids, oftast är jag trött på em.

Idag ska jag äta lunch på stan med en kompis, ska bli så mysigt. Och imorgon är jag frukost dejt med 2 andra kompisar :)

Ha en härlig dag tjejer, nu ska jag köra barnen till skolan

KRAM

• BFoktober2017
    Glad81 skrev 2017-09-14 13:07:50 följande:

Är också imponerade av dom som fortfarande jobbar. Förstår att jag haft en jäkla tur. Hade semester fyra veckor och sen gick på graviditetspenning direkt efter. Så jag har varit hemma sen mitten av juli. Nu har jag fått bakdille. Jag bakar bröd, bullar mm. Är jättebra för man behöver ju inte röra på sig så mycket. Bakar aldrig mycket annars men nu tycker jag helt plötsligt att det är jättekul. T.o.m min lille son som älskar att baka vanligtvis har ledsnat på att vara med mig :)

På tal om fönsterputsning. Jag var och köpte en apparat som du putsar fönstren med och gav till min man....... Funkar superbra. Nu sköter mannen fönstren.....hihi:)

Vad kul å komma ut och träffa sina vänner. Bara sitta och ta de lugnt å prata "skit"

Ha en bra dag du med!

Har oxå en sån maskin, men den bara laddar ur sig. Och min man hade nog kastat kvittot eller så glömde han att reklamera den.. tyckte den va kanon.. skönt att din man putsar fönsterna.

Det är ju så gott med hembakat.. få kanske slänga ihop en bulldeg framöver.. bara att det tar slut väldigt fort här hemma.

Har du provat nutellabullar??? Såå gott, och så kan jag tipsa om en semelkladdkaka från Jennys matblogg.. och så himla god!
  • BFoktober2017

Förresten, har någon av er köpt den nya vita vindfleece overallen från pop. Hade velat haft en live bild på den.

• BFoktober2017

Jag vet inte alls hur man gör i det läge när man vill ta tillbaka vårdnaden.

Måste bara få säga detta, så att inte du eller ni andra verkar tro att jag är helt okänslig.

Men jag är ledsen om jag inte svara på såna inlägg/problem, förstår att det är tufft. Men jag känner själv att jag inte vill lägga den energi på att läsa eller svara.

Har haft nog med sådant till o från med min bror i snart 1 år.. och jag vill bara inte tänka på sånt.. inte för att det är riktigt samma problem.. känns bara som att man blir lite påmind.

Hopps att allt löser sig iaf.

Och hoppas inte ni tycker att jag är en skit, kanske inte alls skulle ha skrivit alls.. men ville bara vara ärlig med varför jag kanske inte svara just dig, men svara dom andra.

• BFoktober2017

Erijon: vilken v är du nu i? Du har säkert skrivit det, men är helt senil mu för tiden haha.. oj så tufft att köra så långt, hoppas det gå bra. Jag brukar få ont när jag kört längre sträckor, och så tycker min bebis det är skoj att trycka på kissblåsan under tiden, och det är så jobbigt när man just kör.

Kul med ny bil. Men du kanske ska stoppa i stolen iaf :)

Kan ju vara skönt att få lite tid för er själva när sonen är hos mormor. Så hade vi i helgen som va, mina barn följde med mormor till Sthlm till min bror..

Liten Blomma: det va väl ett kanon bra tips, finns säkert många i samma situation är på familjeliv.

Inatt var första gången på väldigt lääääänge som jag inte svettas som en gris, kunde tom sova med tjockare täcke. Sover alltid nu för tiden med påslakan. Får ju ofta torka mig mellan brösten för att det är blött.. va som en lite aha upplevelse och vakna upp och inse att man sovit hela natten.. haha så sjukt men jag är glad, trivs ju inte med att vara så varm hela tiden.

Dags att snart köra barnen till skolan, sen väntar en fullspäckad helg med fottbollstunering och middag på lördag, söndag blir det barnkalas som sonen ska på och dotter ska testa på cheerleading.. japp sen va det måndag igen.

KRAM <3

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-09-15 16:01:23 följande:

Ja, ska fundera på den där resan... Har det gått typ 2 veckor efter förlossningen känns det ok att han åker iväg, men inte om det bara gått några dagar. Skönt att läsa att ni skulle tänka likadant och att det inte bara är jag.

Hade ju varit schysst och frågat dig innan.. ni är ju ändå 2 som ska bli föräldrar.. men va skoj för han :)

Men menar du att du har dansat i klackar??? Du och jag ska väl nästan ha samtidigt, 25 okt.

Jag hade inte ens kunnat dansa i vanliga skor..hihi, har ju gått i gympadojor hela sommaren för att jag fått så ont i fötterna!! Wow säger jag bara..

åh vad jag saknar emoji här
  • BFoktober2017
    erijon skrev 2017-09-15 12:23:11 följande:

Alltså NU blir jag nervös!

På torsdag, vecka 38+3 ska jag på första kontrollen/bedömningen på förlossningen av tappen. Då ska hinnsvepning göras on det är möjligt, vilket jag absolut tror!

Så spännande :D kanske blir det bebis innan BF!!!

Ja nu är det nära, så himla spännande :) hinnsvepning gjorde jag förra gången, men hade nog gått över 2 dagar då.
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-09-15 20:28:47 följande:

Ja, det gjorde jag faktiskt Sist jag var gravid var jag på 30-årsfest typ en månad innan bf och då dansade jag inte för att det liksom kändes fel med den stora magen. Nu kände jag mest att jag struntade i vad folk skulle tycka och dansade bara för att det var kul.

Man blir väl klokare när man blir äldre o struntar i vad andra tycker!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017