Gravid Bf Oktober 2017
[quote=78004243][quote-nick]LitenBlomma skrev 2017-09-10 19:47:07 följande:[/quote-nick]
[quote=78004243][quote-nick]LitenBlomma skrev 2017-09-10 19:47:07 följande:[/quote-nick]
Under min första förlossning så kom det en del avföring vid krystskedet. Trots att kag kämpat i över ett dygn och var helt utmattad så skämdes jag väldigt mycket när en mindre diskret barnmorska högt sa: "här är det ju avföring!". Man kände doften och jag skämdes faktiskt framför min sambo. Denna gång vill jag slippa hamna i samma situation. Hur har ni som är omföderskor gjort?
Men wow, redan v 38 för vissa.. Inte långt kvar nu.
Ska till BM idag för extra mättning på magen :)
Magen hade växt 1 cm sen förra veckan. SF 32 cm v 34 (33+4)
Hjärtljud 148-150
Med 1an: gick vattnet, det kom i omgångar, hade inga värkar då.. kom senare under dagen, men inget hände. Tog 3 dagar innan hon tittade ut. Från måndag morgon då vattnet gick tills onsdag kväll 17:26 då hon föddes med hjälp av sugklocka.
Med 2an: kände av dom första värkarna på fm runt 10:30, hade inte känt något alls innan. Värkarna blev värre så vid 13:30 bestämde vi oss för att åka. Det tar 40-50 min till sjukhuset.16:58 föddes sonen, hann även ta ryggbedövning.
Så jag hoppas att denna förlossning startar med värkar och att det går lagom fort som med 2an.
Det konstiga är, att när jag födde 1an och höll på så länge, så va jag riktigt pigg efteråt medans efter jag fått 2an så va jag helt slut, orkade inte gå, låg mest i sängen och va helt slut.
Längtar så nu efter bebis.. undrar om det blir en Sixten eller en Signe
Ah, nu ser jag att föredraget redan var avklarat, grattis!!!
Mitt sf-mått är bara 26 cm i v 35+0. Fast jag gått upp 11 kg. Bebis har huvudet nedåt och det är fortf rörligt, de hade jättesvårt att mäta flödet på ultraljudet då hon kom ivägen hela tiden. De kunde dock se att hon har massa hår :)
[quote=78006185][quote-nick]Glad81 skrev 2017-09-11 13:50:18 följande:[/quote-nick]Barn 1 och 3 startade med att vattnet gick och värkarna kom med en gång. Det har inte varit någon tvekan alls att det var riktiga värkar när det satt igång. Med tvåan startade det med värkar och samma där. Som en blixt från en klar himmel har det kommit. Jag har också snabba förlossningar så jag har inte gått hemma med värkar. Men för mig har värkarna känts som en kniv i nedre delen av magen. Jag har inte känt värkarna baktill i ryggen som många känner.
En bild från idag 35+3
[/
Fin bild, du ser så nätt ut :)
Igår var jag hos bm, sf-mått 35 cm v 34+2, +11 kg, bebis rörlig, men huvudet nedåt.
Idag har jag också klarat av mitt föredrag på kongressen, så skönt! Trots att jag känt mig stressad senaste veckan var blodtrycket lägre än tidigare Nu ska jag ta det lugnare och börja överlämning av jobb till vikarie/kollegor.
I och med att jag äter järntillskott nu så händer det inte så mycket på toafronten. Efter flera dagar utan att ha gjort tvåan så provade jag Microlax. Direkt kände kag effekt och tänkte att jag äntligen skulle få gå på toa ordentligt men sen hände inte så mycket trots allt. Så tror att inför förlossningen behövs det något med ännu mer drag i! Ska ta upp detta med min BM nästa vecka :)