Gravid Bf Oktober 2017
Hur går det Trolltrio?
Hur går det för dig Erijon?
Hur går det Trolltrio?
Hur går det för dig Erijon?
Men din stackare Marrebj! Så där eländigt skulle man inte behöva ha det. Hoppas både du och sambon blir friska snart!
Min kollega berättade att förlossningen startade några veckor i förväg pga en magsjuka som hela familjen drabbats av inkl blivande storasyskon. De var inte så populära på förlossningen och barnvakterna blev också sjuka... Fick ta taxi in för mannen var för dålig för att kunna köra bil...
Ja, det är en del att göra, minst sagt haha!
Men det är rätt skönt att ha något att pyssla med varje dag för då går denna sista tiden inte lika långsamt som förra graviditeten, haha! Jag har också jätte ont, speciellt på kvällarna, känner mig som min gamle mormor ungefär haha!
Plantera blommor hade jag med behövt göra, vi har gått från en 3a på 79 kvm till ett hus med 8 rum och 205kvm, så det behövs lite mer blommor helt klart :)
På förlossningen! Det var visst värkar.
Fast det var väldigt kul att höra om så här i efterhand Och jag var tacksam att det inte var jag...
Jag reflekterade också över när jag hade precis 30 dagar kvar. Nu kan jag ju säga knappt en månad när folk frågar
Inatt 01 vaknade jag av att jag drömde att jag hade värkar. Det var tydligen ingen dröm! 9,35 gick vattnet och värkarna gjorde grymt ont trots timmar i duschen. Vi åkte in direkt då värkarna tilltog kraftigt där precis när vattnet gick, plus att jag inte var 100% om bebis var fixerad.
Tappen utplånad, helt mjuk och öppen 2cm "bara".
Fick ett rum, morfin vid 12 och lustgas vid 11.
Sen slutade morfin verka vid 14. Hade då bara lustgas till ca 16.30 då Eda lades så jag kunde slappna av bättre, eftersom värkarna kom oavbrutet typ.
Nu öppen 4cm bara.. men mår så bra! Sitter på boll, står med gåstol och vaggar. Längtar såå efter bebis!!
Bebis mår toppen :) sådan sjuk lättnad!
Det var på riktigt! 25 kom vår fjärde son! Återkommer
Kul med babyshower :)
Jag tror nästan att jag kommer få.. min man fick sms häromdagen, men ville absolut inte tala om vem det va..
Om jag får en så känner jag mest glädje över att dom gör något sådant för mig. För ibland känns det som att det är mest jag som överraska o köper saker till mina vänner.
Haha bullar mitt i natten, så duktig. Skulle me behöva baka, kan vara bra att ha i frysen.
Idag har jag putsat fönstrerna o bytt gardiner i köket, känns så skönt när det är klart.
Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 Oktober
Erijon - Bf 2 Oktober
Jösses - Bf 8 Oktober
Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober
Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober
Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober
Lillafindus - Bf 13 Oktober
FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober
Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober
Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober
Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober
Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober
Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober
BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober
Shima321 - Bf 31 Oktober
Kan inte ni som fött fylla på vid era namn när faktiskt BF var? ( typ bf 2 okt, född 18 spetember eller så. )
Det händer ju så mkt nu!
Heja er som är på förlossningen nu!
Hade min babyshower igår och det var så mysigt. Alla hade skrivit jättefina brev till.mig och.jag vart totalt kärleksbombad. Behövs nu när man känner sig tung tråkig och trött.
Har även lyckats lura till mig en plats som hårmodell på torsdag vilket jag verkligen behöver men inte vill.betala för när.vi ska köpa babyskydd i veckan.
V.37 imorgon men känner ingenting längre. Nu när jag är sjukskriven har allt vad förvärkar heter avtagit. Tur det då det är för tidigt än, men ja...nu längtar jag efter bebisen!
Här går vi upp 7 varje dag. Men om jag vaknar tidigare, så känns det som att dagen blir förstörd då man blir så trött. Sjukt glad att jag är hemma.
Konstigt nog känner jag att jag har energi idag.
Så nu ska jag dammsuga o torka golven. Få se om det blir både uppe o nere, men iaf ett plan.
Åh då ska jag gå in där och kolla Swinka. Får ju GP denna månad och det är så lite haha..