Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Så skönt att ni har fått tid för snitt, det är ju snart :)

Läste om Markiz, tror hon heter så, för mig hon vann Sveriges mäster kock. Hon fick åka till Södertälje och det verkade som hon va nöjd.

mitt sista inbokade BM besök är den 18:onde. Men vi bokar säkert ett till då kan jag tänka mig.

Ska fråga om hinnsvepning. Gjorde det med sonen, han var beräknad till den 13/11, hinnsvepningen gjordes den 17/11 alltså bf+4 och sen föddes han den 19onde. Sen vet jag inte det hade med den att göra att det sattes igång.

Idag har jag känt så konstigt i benen och skinkorna när jag går, det är som det hugger i benen och nästan som dom viker sig. Så svårt att förklara..

Spännande att se vem som står på tur i gruppen.

Kämpa på alla, och det är helt okej att klaga på värk osv..

jag är så le på att vara gravid

• BFoktober2017
    FiaW skrev 2017-10-06 01:31:17 följande:

Fina magar ni har!

Och spännande med bestämda datum för er andra med KS!

Nu med bara 10 dagar kvar till BF känner jag att det inte behöver gå så fort tills han tittar ut. Det är så himla skönt att få skrota runt i mitt eget tempo hemma själv och förbereda och vila. Jag har varit så pepp inför förlossningen innan men nu känner jag mig mest trött och vet inte hur jag ska få energi till förlossning och bäbis-tid. Det kallas kanske kalla fötter...?

Jag längtar inte direkt efter förlossning, men vill bara inte vara gravid längre.

Lite så har jag med tänkt, att man inte klara av det för att man är för trött eller att man mår illa så att det stör.. äh jag vet inte.. så mycket konstiga tankar under denna graviditet.

Men visst är det gutt att gå hemma tycker dagar gå fort bara ibland.. men det beror väl på att jag sover för mycket kanske.

10 dagar känns ju som ett slut iaf
  • BFoktober2017
    Göteburgare skrev 2017-10-07 12:24:30 följande:

Skönt att allt gick bra trots komplikationerna!

Väntar också en pojk, får se när han kommer. Är förstföderska så kan ju som sagt ta ett jädra tag. Så hinnsvep är att rekommendera? Gör dom det ?utan anledning? eller måste man gå över/ha problem?

Jag gjorde hinnsvepning bf+4 när jag väntade mitt andra barn. Jag hade läst om att och nämnde för BM då när jag hos henne. 2 dagar efter var han född. Men vet inte om det hade med det att göra, gick över 1 vecka med första barnet. Tror att jag kommer gå över även nu med tredje. Men jag ska fråga om hinnsvepning när jag ska till BM nästa gång som är 1 vecka innan BF
  • BFoktober2017
    Skogsblomma1 skrev 2017-10-08 18:40:50 följande:

Hej alla,

Jag håller på med en undersökning om gravidkläder och skulle vilja ha lite input från er som är i slutet av er graviditet. Hur gjorde ni med gravidkläder?

Ni får jättegärna svara på några korta frågor (10 st) på länken nedan:

sv.surveymonkey.com/r/H7ZQQLN

Inte länge kvar ni för er!!

Nu har jag svarat på frågorna
  • BFoktober2017

Idag fick jag ont på riktigt, men gick över ganska fort.

Låg på sidan och fick så ont i höften och att det strålade ner i magen eller ovanför slidan. Menslikande smärta.

Usch jag jag tänkte att så här ont kommer det göra sen fast såååå mycket värre..vill verkligen i födda.

• BFoktober2017
    Musetti skrev 2017-10-08 21:47:56 följande:

Hoppas att ni alla haft en fin helg!

Jag har också frågat om hinnsvepning men det har man visst slutat med här.

Haft mycket sammanfragningar i helgen. I fredags fick jag snällt byta soffan mot pilatesbollen under netflixtittandet (min BM har tipsat om att röra höfterna enligt alfabetet, så man håller sig sysselsatt). Sen fick jag sitta i duschen med skållhett vatten en god halvtimme före sängen då jag hade så ont. Då trodde jag nästan att nåt skulle kunna starts under natten. Men icke.

I lördags var det bättre och vi promenerade en del. Magen blir helt stenhård, tappen stramar och jag får svårt att gå. Samma idag. Så nog känns det som att det börjar närma sig men inte på riktigt.

Bara att kämpa vidare :)

Jobbigt det låter, då vill man ju bara att det ska sätta igång.
  • BFoktober2017
    FiaW skrev 2017-10-08 21:28:48 följande:

Så jobbigt BFoktober2017, skönt att det gick över fort.

Grattis till ledighet Linnnn! Njut nu, det är du värd!

Det har inte nämnts något om hinnsvepning hos min bm eller i föräldragruppen. Man kanske inte gör det här där jag bor direkt och jag antar att det kanske bara är aktuellt om man har väldigt ont eller stora problem med att fortsätta graviditeten och därför inte kan invänta att det sätter igång av sig själv?

Vecka 39+0 idag :)

Ingen BM har sagt något till mig heller, utan jag hade läst om vid förra graviditeten och så nämnde jag det när jag va på besök.

Ja det va skönt att det gick över.. vill inte ha sån smärta innan det är dags på riktigt.

Inte långt kvar nu.. man ser ju nästan ljuset i tunneln
  • BFoktober2017
    josssa skrev 2017-10-08 22:15:31 följande:

Jaha, BF idag men ingen bebis. Har inte ens märkt av slemproppen. Känns som att det kommer dröja det här.

Spännande, hoppas det sätter igång snart Jag gick över 1 vecka med båda mina
  • BFoktober2017

Har för mig att att jag hade tjocka bindor, men det kanske räcker med libress. Ska åka in och köpa bindor sen har jag köpt färdigt och kan börja packa väskan.

I 2 dagar har min bebis bytt sida att röra sig på. Har nästan alltid rört sig mest på höger sidan, men nu är det vänster.. fast jag är ju glad att den rör på sig, för det gör den hela tiden.. kan nästan bli jobbigt ibland.

Åh så spännande Euphoria85

Linnnn skrev 2017-10-10 07:56:51 följande:

Och du står ju på raden före mig Euphoria85 Känns ännu mer som att det faktiskt kan ske när som helst. (Fast helt ärligt så tror jag att jag har ett tag kvar. Har liksom inte känslan i kroppen än.)

Så känner jag med, att det kan ju faktiskt ske när som helst ni. Även om jag inte tror det eftersom jag har gått över tidigare.

15 dagar kvar för mig till bf
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017