Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

FiaW skrev 2017-06-15 11:49:33 följande:

Hur har ni det med träning? Jag har ofta en god intention på förmiddagen om att jag gå ut och gå eller åka till gymmet på kvällen, men när jag kommer hem från jobbet är jag så avgrunds-trött att jag inte orkar nånting.

Jag tog blodtrycket idag och har tydligen väldigt lågt tryck, 97/63, så det kanske är därför jag känner mig extra trött. Vet inte. Eller så blir man så här trött när man är gravid? :)

Fick också ett smärre vredes-utbrott på jobbet igår (någorlunda befogat) som efteråt resulterade i matthet och yrsel, antar att hormonerna fortfarande är lite labila och att blodtrycket fick sig en omgång då. Haha.

Jag träna inte alls. Går inte ens på promenader. Går ganska mycket i jobbet, så efter en dag där orkar jag typ ingenting. Är väldigt trött när jag kommer hem halv 5.

Gick en dag upp till dagis, 2 km kanske och sen till jobbet. Hade så ont att jag knappt kunde gå på hela dagen..

Så eftersom jag rör på mig så lite så är det inte konstigt att jag ökar i vikt. Har inte vägt mig på ett tag. Tänkte vänta tills jag ska till bm, brukar gå efter deras våg.
  • BFoktober2017

25 augusti går jag hem. Ska bli så skönt. Kommer jobba 2 veckor efter min sem:)

Jag jobbar ju i vården och var rätt att gå hem 2 månader innan, tack o lov för det. Tycker redan det börjar bli jobbigt.

När ni ligger i sängen, vänder ni er om smidigt? Jag tycker att jag verkar höggravid i mina vändningar.. från ena sidan till den andra, haha så bökigt redan nu i v22.

Träning o motion är det dåligt med.. kan bli riktigt andfådd när jag går eller ska upp för trappa .. får knappt luft. Känns ju inte jätte lovande. Men det värker när jag går ibland.. men det kanske bara är att strunta i o fortsätta gå. Eller??

• BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-06-18 22:14:39 följande:

Ville helg.

Fick ont i magen i fredags , lördag ännu mer ont, ganska så påtagligt om än hanterbart och idag åkte bi in akut till gyn för det tilltog och spred sig. Allt tog tack o lov bara 1h totalt och vi gick träffa jättefin personal.

Det verkar som att mitt myom håller på att gå in i nekros. Vilket orsakar smärtan. Berättade även om att jag har konstanta sammandragningar dock ej så smärtsamma och läkaren sjukskrev mig direkt, eg mot min vilja då jag får så dåligt samvete mot jobbet men hon så typ du gör som du vill, men en sjukskrivning för du och jag rekommenderar dig verkligen den. Så jag godtar nog den och hoppas smärtan ger med sig snart. Allting såg tack o lov bra ut med lilla Dag, ( vi testar det namnet just nu ) och jag känner mig lättad men så trött och trött på smärtan.

Hoppas ni andra haft en bra helg!

Men så jobbigt, men skönt att allt är bra med lilla Dag :)

Hur länge blir du sjukskriven?

Min mans kusin fick barn för lite sen, och det blev en Judit, tyckte det va så gulligt.

Jag har typ bara fastnat för SIxten o Bianca.

Har inget sug efter att veta könet.. känns så himla bra :)
  • BFoktober2017

Men va tråkigt Linnnn, 2 veckor kan väl vara väldigt skönt att få vara hemma o ta det lugnt. Men är ju inte så smidig mot slutet.

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-06-21 13:07:27 följande:

Ja, jag tänker förstås strunta i oförstående kollegor och gå på ledighet när jag känner för det.

Vilken fin mage LitenBlomma! Jag hade hb på 103 förra veckan och var så nöjd över det Fast jag behöver förstås ta de eländiga järntabletterna. Ska testa om det går bättre med duroferon.

Ja det förstår jag.. usch så otäckt med olycka när man är gravid. Skönt att att allt slutade väl :)
  • BFoktober2017
    Musetti skrev 2017-06-21 13:03:14 följande:

Vilken fin mage!!! 

Jag fick aka in till gynakuten igar da jag ramlade huvudstupa ner for trappan i tunnelbanan under morgonrusnigen. Min sko (hogklackat i 36 graders varme, varfor ar jag sa dum?) fasnade i avsatsen och jag rasade flera meter och skrapade upp knan och skenben. Instinktivt skyddade jag magen iaf. 

Min sambo ringde in och forvarnade sjukhuset sa jag behovde bara vanta i 20 minuter och tack och lov var allt bra med bebben. Mina ben ar det varre med men det spelar ju eg ingen roll. Vilken chock jag fick och med alla gravidhormoner borjade jag storgrata forst pa tunnelbanan, sen pa apoteket dar jag sokte hjalp for allt blod pa benen och sist infor damen i luckan pa akuten. Kunde inte lugna ner mig forrans sambon motte upp mig i vantrummet. Otack upplevelse med ett bra slut, men det blir inget mer hogklackat denna graviditet! 

Skönt att allt gick bra med både dig o bebis. Men så läskigt.

Impad av att du kan gå i högklackat :)
  • BFoktober2017
    Euphoria85 skrev 2017-07-06 20:01:03 följande:

Fina magar!!!

Har beställt efter ett bäckenbälte som jag hoppas hittar fram på posten snabbt, känner mig som en gammal gammal tant emellanåt!

Annars är det full fart i magen som växer nonstop

Håller på att fylla i graviditetspenning papperna till fk, tycker inte det är helt lätt men det blir säkert bra .

Någon annan som ansöker?

Hoppas ni har det fint i solskenet!!

Jag har redan ansökt om det. Eftersom min chef o jag gå på semester. Och när jag kommer tillbaka v 33 jobbar jag bara 2 veckor till innan jag går på havandeskapspenning :)

Men jag håller med, det är inte lätt!
  • BFoktober2017

[quote=77831420][quote-nick]Euphoria85 skrev 2017-07-11 14:50:43 följande:[/quote-nick]

Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 oktober

Musetti - Paris - Bf 17 alt 24 oktober

Euphoria85 -Skåne län - Bf 17 oktober

[/

BFoktober2017 - Kalmar län- 25 oktober

• BFoktober2017

Slänger in en bild tagen igår (v26 idag)

Men vad menar ni, att man inte ska sova på rygg?? Har aldrig hört.

Ha en skön sommar. Om 10 min går jag på SEMESTER
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017