Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

glasstoppen skrev 2017-04-25 15:35:10 följande:

Som sagt, spökveckor är bara förnamnet..! Går in i och 16 på fredag, känner ingenting, mår bra, och tycker inte det syns nått speciellt. Har varit på UL så vet att det är/hae varit nått därinne iaf. Kan dock känns mig rätt stressad över att läsa allt folk skriver här med, om hur tidigt folk känner saker och att magarna växer.

Har du några barn innan? Det är ju olika, men oftast får man väl större mage när man har barn innan. Jag väntar mitt tredje, och visst känns det lite konstigt att magen redan är stor i v 14.

Sen är det ju lite hur man är kroppen kan jag tänka mig oxå. Magen kommer snart ska du se. Och försök istället att njuta av att du mår bra, det är ju snart dags för nästa ul för dig väl?
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-26 20:38:49 följande:

Idag fick jag köpa en bh i 85c istället för 75c som jag brukar ha. Fattar inte hur omkretsen hunnit öka så mycket redan... Undrar var det här ska sluta... Kanske bättre att bara köpa amningsbh/toppar på en gång för vem vet hur många dagar det tar innan den här också är urväxt.

Haha.. fattar inte heller det. Känns som brösten är enorma.

Kollade på amningsbh/topp från hm, jätte fina. Men va fasen.. jag vägra köpa det nu..hade varit smart köp men man är ju inte där än ????

Men man vill ju ändå ha någon fin bh där dom ryms i, jag har bara 1 bh som jag kan ha nu.

Köper från Lindex en modell som heter LOVE.

Vart köper du? Har så svårt att hitta bra modeller o rätt stl.
  • BFoktober2017

Idag går jag in i v 15 vilket betyder andra Trimestern :) känns som det går undan nu!

Fortfarande sjukt trött och illamående ibland.

Nu vill jag mår NORMALT!

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-27 09:31:18 följande:

Kan bara instämma! Jag jobbar halvtid den här veckan (vilket ändå är ett enormt framsteg) och lägger mig samtidigt som barnen varje kväll. Yr, trött och illamående kvällstid. Mina järnvärden är iof usla, så kanske det är en del av problemet.

Haha komiskt, men tycker LOVE är supersköna. Har 4 st från den modellen. Gillar dom med spets.

Ja kvällarna är värst. Jag brukar bli trött framåt 2 tiden på jobbet. Hade varit gutt att sluta då, men jag jobbar ju heltid och ska fortsätta med det.

Jag är järntabl varannan dag, men då äter du väl varje dag om dom va så dåliga. Ja men då är det ju inte konstigt, hoppas dom har lite effekt på dig snart.
  • BFoktober2017

Min mage blir oxå mycket större på em/kvällen. Jag är bara i v 15 (14+0) riktigt hård.

Jag känner tom av att det blir jobbigt i magen när jag tex har städat, eller när jag är på jobbet ( jobbar i vården på ett demensboende)

Tycker det känns tidigt.

• BFoktober2017
    Lany skrev 2017-04-27 22:21:27 följande:

Jag har gett efter och köpt amningbehåar från HM redan nu! Har tyckt att det varit så svårt att hitta behåar som suttit skönt i och med att brösten blivit så stora nu (75D) och jag är jättenöjd! Kanske inte de snyggaste behåar jag haft men garanterat de skönaste!

Kommer nog behöva köpa nya snart i och med att jag verkat gått upp ännu mer i storlek men 75 E finns inte så jag får nog leta runt om jag inte växer mer runt om. 

Ja det måste ju vara skönt. Jag använder mest min toppar från rusta, som säljs i 3 pack. Typ som en sport-bh. Dom ger faktiskt stöd.
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-27 20:48:51 följande:

Ja, jag köpte en med spets

Träffade läkaren idag och diskuterade både sjukskrivning och järnvärden. Mitt hb låg på 90, så om det inte var för att jag mår illa så hade jag väl blivit rekommenderad två tabletter per dag... Men det är inte alltid jag ens får i mig en...Jag hoppas kunna jobba som vanligt nästa vecka, men läkaren tittade lite konstigt på mig när jag så nöjt sa att jag bara kräkts två gånger senaste veckan och sen sjukskrev hon mig på 50% nästa vecka också. Känns ändå skönt att jag har ett alternativ om jag inte skulle orka. Fick igår besked att jag får sjukpenning från FK vilket var väldigt skönt - man vågar ju inte vara säker.

Men det kan ju vara ganska skönt att få börja jobba i lugn takt. Nu vet jag inte vad du har för jobb.

Nä och så tar det ju tid för FK oxå. Men jag fick oxå pengar, fick även det när jag va sjukskriven efter min bröst op.

Oj så lågt, vet inte vad mitt HB låg på. Åh så du spyr ff, hoppas du snart mår ännu bättre. Kram
  • BFoktober2017

Vi kommer Inte ta reda på könet denna gång. Min man vill, men jag vägrar. Vill nu ha en överraskning då vi vetat med dom andra 2.

Igår köpte jag en body, en mössa(vitt) och en filt till babyn. Kunde inte hålla mig..( rea på polarn)

• BFoktober2017
    glasstoppen skrev 2017-04-29 10:14:21 följande:

Usch jag är så nojig o mår dåligt.. var på extrakoll för mina cellförändringar i onsdags. I torsdags kom det som brunaktig blödning, igår var det lugnt o imorse fick jag en rosarödaktigflytning. Skulle lätt kunna börja grina i vilken sekund som helst, vad tror ni, hör det ihop med cytologprovet eller är det nått annat? Är i v 16

Jag hade ringt och kollat med dom. Är väl bättre att kolla en extra gång. Har det kommit någon mer flytning? Jag hade varit nojig o nervös. Hoppas såklart att det inte är något. Kram o lycka till hur du än gör
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-05-04 18:03:15 följande:

Idag har jag känt rejäla sparkar och inte bara små buffar för första gången! Först chock, sen lycka!

Åh vad härligt :) hur låg din moderkaka?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017