Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-04-18 07:58:01 följande:

Jag har tyvärr inte energi för någon shopping (annat än nätshopping då!), men eftersom jag mest går runt hemma är det ok med de få byxor som inte klämmer åt runt magen. Ingen av mina vanliga bh:ar passar längre heller. Vare sig i omkrets eller kupstorlek. Det måste jag definitivt köpa nytt innan jag börjar jobba igen

När ska du börja jobba? Vad jobbade du med?

Såg att dom hade lite gravid kläder i en Lindex butik, vill gärna prova innan jag köper, + att dom har 25% på ett köp innan köper 3 plagg minst. Så då ska jag nyttja det :) Tänkte även prova byxstl på hm. Är glad att jag blev gravid, så har jag något att skylla på i sommar då mina sommar kläder sitter liiite tight haha.. har gått på mig lite innan jag blev gravid.

Har bara en bh som är skön, använder mest bhtoppar, tycker det skönast.
  • BFoktober2017

Linnnn:

Nä jag har ingenting kvar, varken kläder eller barnsaker. Såhär blir allt nytt.

Hoppas kläderna passar, kul att få något iallafall.

Jag va hemma 4 v från jobbet, så när du är redo att komma tillbaka så är du det. Om det så tar 7 v till.

Fick post från BM, dags att börja med Niferex. Men jag har duroferon hemma som jag fått när jag lämnat blod och det är samma styrkan. Tror ni man kan ta dom istället. Har nämligen 2 st kartor.

• BFoktober2017
    Amason skrev 2017-04-18 19:37:39 följande:

Hej på er!

Hoppar också in lite sent här, hoppas ok. Har rätt svår endometrios och har pga den fått kämpa för att bli gravid. Efter 1,5 år och påbörjad utredning kom det där magiska pluset till slut.

Vi är så lyckliga och har precis börjat inse att vi faktiskt kommer bli föräldrar i oktober (om allt går som det ska). Går in i vecka 14 denna veckan och gjorde KUB i torsdags.

Jag skulle gärna vilja gå med i Facebookgruppen, dum fråga kanske men syns det om man går med där? Har inte berättat på jobbet än nämligen. Hur har ni andra gjort med det? När berättade ni/ska berätta på jobbet?

Stort Grattis till plusset :) åh så spännande att få se det lilla liv där inne. Min tur på fredag :)

Har redan berättat för dom jobbet pga av att jag har varit sjukskriven 4 v för hyperemesis ( illamående/kräkningar)
  • BFoktober2017
    Amason skrev 2017-04-18 20:07:43 följande:

Tack! Ja det var en häftig upplevelse, så fint att få se den röra på sig osv :) Åh fy vad hemskt, vilken vecka är du i nu? Börjar du må bättre?

Japp nu är det mycket bättre, men mår illa men inte hela dagen, och är väldigt trött oxå, men jag jobbar igen som vanligt. Jag är i v 13 nu :)
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-19 14:06:20 följande:

Grattis Amason! Vad härligt att ni fick ert efterlängtade pluss.

Vi försöker snarare vänja oss vid vårt oväntade pluss. Vi skulle bara ha två barn och de har dessutom hunnit bli ganska stora, så det blir en stor omställning att börja om.

Idag har jag äntligen varit på kub. Allt såg fint ut och bebisen sparkade hejvilt. Moderkakan i framvägg, men jag tycker mig ändå ha känt små buffar. Bf blev framflyttat en vecka, så jag hoppade från v 13 till v 14 helt plötsligt Ska bli roligt att visa bilder för spända storasyskon!

Oj så skoj, framflyttad 1 vecka. Längtar oxå att få visa för barnen bilden :)

Idag på jobbet blev jag helt slut i magen, väldigt spänd och känner mig mycket mer gravid än vad jag är. Är ju faktiskt bara i v 13, och tycker magen redan tar emot. Hur ska detta sluta??
  • BFoktober2017

Allt då bra ut idag på ultraljudet :) blev framflyttad 2 dagar. Så bf 25/10

Moderkakan i framvägg.

Ska bli så skoj att visa för barnen.

Äntligen kan så ska jag införskaffa mig gravidkläder.

Svängde in på en leksaksaffär med vagnar, bara för att kolla lite och vad man är ute efter.. oj så svårt!

Någon som börjat tänka på vagnar?? Vet att det är tidigt

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-21 16:38:20 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut! Gravidkläder är ju onekligen bekvämare. Jag som mest ligger hemma i soffan fortfarande har googlat runt massor på just barnvagnar av någon anledning... Har nästan blivit lite besatt fast jag vet att det är för tidigt att köpa...

Ja nu är ingenting bekvämt, jo om byxorna sitter väldigt långt ner.

Så har jag varit när jag väntat dom andra barnen, att jag kollat runt typ redan dagen efter jag plussat. Denna gång har jag knappt orkat tänka på något som vagn/ namn osv förens nu.. men det tror jag har att göra med att jag mått skit.

Men denna gång är jag nog sugen på en Emmaljunga Viking eller super Viking :)

Annars var jag väldigt nöjd med brio sing ( nu heter den britax) va så smidigt att kunna sätta på vilstolen direkt på chassit.

Men som sagt det är långt ditt..

Nästa ul blir 7 juni.

Fick reda på att jag har rätt till 2 MVC besök med betalning.. kanon bra, inget jag visste med mina tidigare
  • BFoktober2017

[quote=77614168][quote-nick]lisohl skrev 2017-04-21 20:30:30 följande:[/quote-nick]Skönt att allt såg bra ut!

Vi har kvar vagnen som vi hade till sonen (2år). Emmaljunga super nitro, vi är mycket nöjda med den.

Så smidigt, då har ni lite saker kvar :) dottern är 7 år och sonen blir 6 i nov så vi har inget kvar. Tanken va att vi inte skulle ha fler barn. Men jag blev så sugen efter sommaren. Och det ska bli sä mysigt med bebis igen

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-04-24 06:27:41 följande:

Idag ska jag till jobbet för första gången på sju veckor. Helt plötsligt känner jag mig nervös. Jobbigt att förklara för alla. Och att magen redan är så stor att den inte går att dölja.

Har fortfarande så blandade känslor kring graviditeten också. Känns inte riktigt som att jag landat i det än.

Skönt att må bättre iaf!

Hoppas det gå bra och Lycka till :)

Brio smile är nya brio sing, eller nu finns väl inte ens brio vagnar utan dom heter väl britax.

Vi var iaf super nöjda med den vagnen när vi hade den till sonen, stor o rymlig liggkorg
  • BFoktober2017

Jag va ju i fredags o kollade o då va allt bra. Men eftersom jag ff är så trött mår illa någon gång om dagen, och bröstvårtor som är riktigt ömma, så får man tänka att det är ett liv där inne iaf.

För tillfället är jag inte super nöjd med brösten, för dom känns gigantiska..

Jag var och köpte ett par gravidbyxor o en gravidkjol från Lindex i söndags, gravid strumpbyxorna i leggings från hm. Sen skickade jag efter ett par jeans, då dom inte fanns i min stl i butik.

Köpte även denna klänning som inte va på mama avdelningen. Vad tycker ni? Satt den bra?

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017