• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • narie24
    sobrio88 skrev 2017-02-06 09:38:09 följande:

Köpte en tensapparat förra veckan, men har inte använt den förrän idag. Måndagar har varit hemska hittills för foglossningen, första skoldagen och sitta still i en obekväm stol från 8-16 direkt efter helgen har inte varit att leka med. Nu när jag använt den en timme så är jag väldigt glad att jag köpte den och inte lånade från sjukgymnasten så man måste lämna tillbaka efter förlossningen :D den lär göra underverk med min stela kropp efter graviditeten också <3

Måndagar är värst för mig med. Gissar att det är

Omställningen från helgen som bidrar.

Ska till sjukgymnast om 2 veckor, får se vad det leder till.
  • Aklejan

Hej på er!

Jag hänger gärna med här :)

Var på rul idag och fick 9/7 som bf. Har tidigare själv räknat det som att det skulle bli ett junibarn även om ett tidigt ultraljud visade mer på juli.

Finns det någon hemlig facebookgrupp för oss som ska ha i juli? Är nämligen med i en för juni, men det stämmer ju nu då inte.

• annish
    Ninnz skrev 2017-02-06 14:25:32 följande:

Hej annish!

Jag hade 135/90 vid kub efter att jag hade fått äse bebben i magen. Var jättenervös innan och hade ännu högre blodtryck då. Dessutom så mätte de något tryck i regionen kring ljumsken i samband med ultraljudet det var ngn. ny rutin som de hade som också var viktig om man hade risk för havandeskapsförgiftning. Jag gick in i graviditeten med övervikt så det har också en betydelse sa dem utöver blodtrycket. Känns iaf bra att de hade koll på detta och jag ska äta trombyl till V36+0

Okej jag låg på 135/75 så det är ju okej och är normalviktig.

Är ju jätte bra att de har koll. jsg hade inga riskfaktorer alls innan första graviditeten. Men plötsligt så steg trycket osv. Men det gick ju bra i slutändan. Håller tummarna att vi båda slipper utveckla havandeskapsförgiftning för det var inget vidare! Men gör mAn det så har vi (trots viss kritik) en fantastisk mödravård i Sverige!
  • Treansresa
    Aklejan skrev 2017-02-06 19:51:51 följande:

Hej på er!

Var på rul idag och fick 9/7 som bf. Har tidigare själv räknat det som att det skulle bli ett junibarn även om ett tidigt ultraljud visade mer på juli.

Finns det någon hemlig facebookgrupp för oss som ska ha i juli? Är nämligen med i en för juni, men det stämmer ju nu då inte.

Välkommen! vad mysigt med rul. Vart du flyttad långt? Facebook grupp vet jag dock inte om de finns :(
  • Beebii
    Aklejan skrev 2017-02-06 19:51:51 följande:

Hej på er!

Finns en som heter Gravid bf juli/aug 2017 iaf! säkert flera med
  • FrökenMp
    Lillan090815 skrev 2017-02-06 14:32:29 följande:

Idag har jag varit på ultraljud. Allt såg bra ut och vi väntar en flicka?. Så kul då vi har två pojkar sen förut. Blev tillbakaflyttad 3 dagar...

Är så glad att den lilla är frisk. Det är det viktigaste?

Åh roligt med en flicka! Grattis:)
  • Aklejan
    Treansresa skrev 2017-02-06 21:08:38 följande:

Välkommen! vad mysigt med rul. Vart du flyttad långt? Facebook grupp vet jag dock inte om de finns :(

Tack!

Mina beräkningar gav 28/6 men gårdagen bekräftade det tidiga ultraljudets datum, 9/7. Så det blir ju 11 dagar.

Hmm ok, tycker att det är väldigt smidigt med en sån grupp. Blir bättre flöde att hänga med i allt :)
  • sobrio88

Det finns en hemlig grupp som heter bf juli familjeliv på facebook. Jag vet inte hur man lägger till. Grönadruvan är med iaf i den gruppen om hon vet? :)

• Treansresa
    Aklejan skrev 2017-02-07 09:43:01 följande:

Tack!

Mina beräkningar gav 28/6 men gårdagen bekräftade det tidiga ultraljudets datum, 9/7. Så det blir ju 11 dagar.

Hmm ok, tycker att det är väldigt smidigt med en sån grupp. Blir bättre flöde att hänga med i allt :)

Okej ja det är ju en hel del. Är lite rädd att samma sak kommer hända mig. Även fast ja vet när bebisen blev till.
  • Aklejan
    sobrio88 skrev 2017-02-07 09:56:07 följande:

Det finns en hemlig grupp som heter bf juli familjeliv på facebook. Jag vet inte hur man lägger till. Grönadruvan är med iaf i den gruppen om hon vet? :)

Ok, kanske går att få till då. Tack för tipset! :)
    Treansresa skrev 2017-02-07 10:12:25 följande:

Okej ja det är ju en hel del. Är lite rädd att samma sak kommer hända mig. Även fast ja vet när bebisen blev till.

Ja, det skiljer ju en del. Nog för att min mens brukar förskjutas någon enstaka dag så känns 11 dagar mycket. Men men, det är som det är :)
Svar på tråden BF 1-15 Juli