BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Vad skönt att det såg fint ut. Blev bf flyttad?
Min mage har fullkomligt exploderat i storlek senaste veckan! Någon annan som upplever samma sak? Går in i vecka 19 nu men jag tycker ju att det ser ut att vara längre än så alt att jag varit gravid flera gånger tidigare. Hade tänkt vänta till sportlovet med eleverna men jag har ingen aning om hur det ska gå till. Jag hoppas att det går i perioder och stannar av nu ett tag.
Tror att jag känner något där inne. Lite som små bubblor som spricker liksom. Kan det stämma? Lättast om jag ligger stilla på rygg men senaste dagarna även när jag sitter.
Min mage har fullkomligt exploderat i storlek senaste veckan! Någon annan som upplever samma sak? Går in i vecka 19 nu men jag tycker ju att det ser ut att vara längre än så alt att jag varit gravid flera gånger tidigare. Hade tänkt vänta till sportlovet med eleverna men jag har ingen aning om hur det ska gå till. Jag hoppas att det går i perioder och stannar av nu ett tag.
Tror att jag känner något där inne. Lite som små bubblor som spricker liksom. Kan det stämma? Lättast om jag ligger stilla på rygg men senaste dagarna även när jag sitter.
Vad härligt att rul gick bra och vilken söt liten krabat!!
Jag skulle ju ha mitt rul den 9/2, men eftersom jag gör så mycket ultraljud ändå och de mäter typ allt så frågade jag om det var nödvändigt att göra rul.
Tycker det känns onödigt att stressa bebis för mycket, kanske räcker en gång i veckan..
Så i måndags gjorde läkaren de sista mätningarna som görs på rul, typ kollade diafragman, kroppspulsådern osv.. Allt var fint.
Hoppas det går bra för er alla på rul!!
Va och pratade med en barnmorska idag eftersom jag vart så orolig. Lämnade urinprov då jag hade mycket sammandragningar igår och var kissnödig hela tiden. Hon skulle skicka in provet på odling då hon såg att det kunde vara nåt, men troligtvis inte.
Hon förklarade också det där med tappen, precis som någon av er skrev längre upp..att den vänder sig bakåt och att jag troligtvis kände väggen. Ska försöka att inte vara så orolig, men det är svårt nu.
Hihi, nu börjar verkligen bebisen peta rejält där inne. Sitter i soffan, lite små kissnödig, och bebisen sparkar nog på kissblåsan, dels känner jag sparkarna, och så känner jag hur lan blir mer kissig, mindre kissig, mer kissig, mindre kissig, haha.
Hur var RUL idag preggojojjo?
Hej! Nu har jag haft rul! Jättenervösa ovh pirrigt! Men det såg fint ut! Mycket tydliga bilder på skärmen. Så otroligt skönt att se! Hade moderkakan lite långt ned dock och fick nytt UL i maj för att kolla att den flyttat upp sig. Men känns helt ok! Bara bebisen mår bra!
Så mysigt med all ul! själv har jag äntligen fått tillbaka min doppler från en vän och kunde lyssna på bebis ljuden där inne! Först var det bara navelsträngen som svischade men så plötsligt hittade jag på hjärtat! Bebisen låg inte så som jag har trott till höger utan nere till vänster
så glad över det lilla och känner efter hela tiden om det är bebis rörelser eller magen i allmänhet jag känner. Svårt att avgöra än dock!
men nu vet jag att det är full fart därinne ändå! Wiii! :-P
Vad roligt att era rul har varit så bra , preggojojjo och sosozo. Vilken fin bild ni fick på er bebis sosozo :)
Nu är det bara 8,5 timme tills det är vår tur, haha!!
Ang magen så tycker jag min bara känns fet och pluffsig, har en del övervikt, och inte alls ökat i stl. Nästan minskat, känns som fettet blivit mer. Lite halv trist. Men känner ju barnet. Hoppas allt är bra imorgon. Iiiiiih!
Vad roligt att era rul har varit så bra , preggojojjo och sosozo. Vilken fin bild ni fick på er bebis sosozo :)
Nu är det bara 8,5 timme tills det är vår tur, haha!!
Ang magen så tycker jag min bara känns fet och pluffsig, har en del övervikt, och inte alls ökat i stl. Nästan minskat, känns som fettet blivit mer. Lite halv trist. Men känner ju barnet. Hoppas allt är bra imorgon. Iiiiiih!