• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • narie24
    Beebii skrev 2017-01-31 21:26:38 följande:

Måste fråga om någon mer här har huvudvärk? Jag har haft det nu i några veckor och läste på lite nu och då hittar man ju allt möjligt läskigt! jag förstod ju att det var pga graviditeten eftersom jag i princip aldrig har huvudvärk annars.

Den varar mer el mindre konstant hela dagen om jag inte tar Alvedon och då klarar jag mig några timmar utan men när den går ur kommer det tillbaka!

Sen måste jag fråga er 3e barns gravida om ni har fått någon ny tid hos bm? Jag har varit på inskrivning och för att ta blodprov till kub. Nu inväntar vi RUL den 22/2 men sen vet jag ingen mer tid? Jag vet ju att det är mer sällan än med första barnet men visst borde jag ha fått en till återbesöks tid? :-/

Jag har också huvudvärk! Hade ont från att jag vaknade mest hela dagarna häromveckan. Tänkte kontakta bm men så lättade det ngn vecka. Men igår o idag är det tillbaka :(.

Jag väntar tredje barnet. Var på inskrivningen i december och sedan skulle det egentligen dröja länge innan jag skulle komma igen (mars tror jag eller april), men då jag hade lite högt socker bokade hon in en tid emellan. Så ska dit på torsdag, sen dröjer det till april.

Det är väl bara med första man går ofta?

Har ni så att ni kan ringa er bm om ni funderar över ngt? Har flera saker jag billiga svar på, tur att jag ska dit nu så får vi se vad hon säger om huvudvärken, sockret, foglossning mm.
  • Beebii

Ja jag fick RUL framflyttat efter kub testet så nu blir det i vecka 20 men då borde jag ju ha en ny tid början på mars eller så?! Ska ringa bm imorgon (om jag kommer ihåg) och fråga om huvudvärken och ny tid! Tack för era svar

Så huvudvärk, trött, fortfarande väldigt ömma bröstvårtor, illamående av viss mat, äter hellre något färdigt än lagar maten själv, molvärk i magen, inga rörelser än och har inte fått höra något hjärtljud (men sett på kub) deppig, grinig, dåligt tålamod och massa annat. Så kul har vi det :,-)

• Haiduchi

Gravid med andra barnet och minns med det som att man sågs närmare efter rul. Har träffat bm i v 9, hälsosamtal och v13, inskrivning. Bara om det är något vid rul kanske man har kontant med bm, läkarna på sjukhuset sköter ju det själva, hon blir automatiskt uppdaterad. Ska dit sen igen i slutet av Mars. Inte tätare fören efter vecka 30 nångång. Det är samma för alla oavsett hur många barn man fått.

Men haft en del telefonkontakt med bm pga sjukskrivning och mina uvi. Så känns som man hörts massor.

I vårat län kommer man till en allmän telefonväxel för bm som sen lämnar meddelande till sin bm om man vill bli uppringd, annars kanske de kan hjälpa en ibland. Barnmorskorna turas om att sitta i denna växel.

En gång när jag ringde var det min gamla bm som jag hade med dottern, 6 år sen då, och hon mindes mig och tyckte de var så kul att vi skulle ha fler för hon mindes hur jobbigt jag hade det med dottern. Det var riktigt trevligt litet samtal vi hann med. :)

• sobrio88

Här är standard hälsosamtal, inskrivning och sen v 20 (efter rul). Efter v 20 vet jag inte hur dom gör med lätta graviditer. Eftersom jag har riskgraviditet både nu och förra gången så har jag varit där i v 15 också + Läkarbesök. Sen efter rul ska jag dit varannan vecka och sen öka på till varje vecka och om det blir som förra gången, varje/varannan dag på slutet, suck...

Huvudvärk har jag haft i typ en vecka, men jag tror det mer kommer från min trasiga nacke ;)

• ciwny

Jag väntar första barnet. Var på inskrivning i vecka 14 och har en tid inbokad i vecka 20. Sedan vet jag inte. Vad jag förstod så skulle det hinnas med några fler besök mot slutet. Jag har ju inget att jämföra med men det verkar inte vara så många besök. Är väl både skönt och lite trist. Är så svårt att hitta tider utanför jobb men samtidigt skönt om någon har koll på att allt verkar vara bra.

• preggojojjo

Hade äntligen tid för RUl i morse. När vi kom till lasarettsreceptionen var det en massa strul innan mitt nummer (bara en person som jobbade och en ambulansförare som behövde hjälp med papper samt en förvirrad tant bland annat) så vi kom upp på mottagningen 3 minuter efter att vi hade tid. Vi satte oss snällt och väntade i väntrummet, eftersom det är mer regel än undantag att man får vänta typ en halvtimme där (både egna och vänners erfarenhet). Tänkte inte så mycket på det förrän det gått en halvtimme, då letade jag upp nån personal som kunde visa mig till den jag hade tid hos - som då sa "du skulle ha kommit och sagt till tidigare, nu hinner jag inte" =/ Jag var så spänd och nervös att jag började storgråta direkt jag kom hem, men vi fick dock en ny tid direkt imorgon bitti vilket nu när gråten har lagt sig känns riktigt skönt. Har väntat och längtat så länge efter den här dagen... som nu blev morgondagen, men nu är det nära =)

• Haiduchi
    preggojojjo skrev 2017-02-01 09:51:37 följande:

Hade äntligen tid för RUl i morse. När vi kom till lasarettsreceptionen var det en massa strul innan mitt nummer (bara en person som jobbade och en ambulansförare som behövde hjälp med papper samt en förvirrad tant bland annat) så vi kom upp på mottagningen 3 minuter efter att vi hade tid. Vi satte oss snällt och väntade i väntrummet, eftersom det är mer regel än undantag att man får vänta typ en halvtimme där (både egna och vänners erfarenhet). Tänkte inte så mycket på det förrän det gått en halvtimme, då letade jag upp nån personal som kunde visa mig till den jag hade tid hos - som då sa "du skulle ha kommit och sagt till tidigare, nu hinner jag inte" =/ Jag var så spänd och nervös att jag började storgråta direkt jag kom hem, men vi fick dock en ny tid direkt imorgon bitti vilket nu när gråten har lagt sig känns riktigt skönt. Har väntat och längtat så länge efter den här dagen... som nu blev morgondagen, men nu är det nära =)

Åh så frustrerande !!!! Förstår verkligen dig, hade nog börjat storböla direkt de sa det :D

Bra att ni fick tid snabbt igen iaf. Man får nog se till att vara ute i god tid. Ska dit på fredag!!!! :)
  • GrönaDruvan

Världens konstigaste fråga... Är det nån av er som känt på er livmodertapp nyss? Jag tycker det ilar och känns konstigt där och nu när jag kände så känner jag typ ingen tapp..bara helt mjukt o sladdrigt typ. Jätte skumt. Kanske känns det så vid denna tiden? Jag brukar känna på tappen när man väntar på plus och då känns den ju tydligt... Men nu har jag ju inte pillat där inne på väldigt länge.
    Är så orolig hela tiden för allt.

• Strudel
    GrönaDruvan skrev 2017-02-01 11:23:04 följande:

Världens konstigaste fråga... Är det nån av er som känt på er livmodertapp nyss? Jag tycker det ilar och känns konstigt där och nu när jag kände så känner jag typ ingen tapp..bara helt mjukt o sladdrigt typ. Jätte skumt. Kanske känns det så vid denna tiden? Jag brukar känna på tappen när man väntar på plus och då känns den ju tydligt... Men nu har jag ju inte pillat där inne på väldigt länge.
    Är så orolig hela tiden för allt.

Jo faktiskt, har också försökt känna :) Blev orolig för jag kände typ ingen tapp alls (o hade innan graviditeten ganska bra koll på den då). Frågade min BM o hon sa att den brukar böja sig bakåt/ uppåt typ under graviditeten, så jätte svårt att komma åt tappens undersida där öppningen är. Därför kan man tydligen inte heller göra cellprov hos gravida. Så ingenting att oroa sig över!

Läste om din graviditet här på FL, jätte ledsen att ni förlorade en av tvillingarna! Håller tummarna att andra barnet klarar sig.
  • preggojojjo
    Haiduchi skrev 2017-02-01 10:53:11 följande:

Åh så frustrerande !!!! Förstår verkligen dig, hade nog börjat storböla direkt de sa det :D

Bra att ni fick tid snabbt igen iaf. Man får nog se till att vara ute i god tid. Ska dit på fredag!!!! :)

Haha, ja med lite gravidhormoner i soppan så sprutade tårarna hej vilt. Är förvånad själv att jag lyckades hålla mig tills jag kom hem

Jaa, det var skönt, annars hade jag blivit halvt galen. Ååh, fredag är ju snart Lycka till!!!
Svar på tråden BF 1-15 Juli