BF Juli 2017 Södra Stockholm
Igår orkade jag ta mig iväg o simma efter jobbet! trodde inte att jag skulle orka men det gick okej. Kändes skönt att använda kroppen.
Idag är jag som vanligt helt sänkt :).
Igår orkade jag ta mig iväg o simma efter jobbet! trodde inte att jag skulle orka men det gick okej. Kändes skönt att använda kroppen.
Idag är jag som vanligt helt sänkt :).
Åh, fy det låter jobbigt! Tänk vad många olika krämpor man får som gravid.
Simhallen ligger på vägen hem så det är smidigt. Önskar att jag orkar simma en gång/vecka. Det var meditativt att simma.
Förra graviditeten fick jag dock ondare i fogarna av att simma, föräsöker att inte ta ut bentagen alltför mkt.
Lite lugnare i alla trådar nu. Gissar att fler känner att det är som ett mellanläge nu? *otålig*
Har ni sett det här, tjejer? SÖS öppnar och har piffat igen:
www.stockholmdirekt.se/nyheter/se-bilderna-sa-blir-nya-forlossningen-pa-sos/repqaq!bjHJhVOuNjGVYY8jgz1Y6w/
Ja jag har hört att SöS öppnar igen, men hade missat att det ens var stängt :). Födde på SöS med mina två tidigare, blir väl där igen.
Var födde du?
Önskar jag hade 13 dgr kvar! Kommer vara 19+4 när jag gör RUL, känns rätt sent?
Och jag verkar äntligen ha blivit av med det värsta illamåendet så här i slutet på vecka 20. Har åtminstone inte kräkts på nån vecka.
Fast istället fick jag mig en redig sänkning av blodvärdet som en trevlig liten present. Det hade sjunkit från 134 till 106 på ett par veckor här och de senaste dagarna har jag varit helt sänkt och mått jättekonstigt på grund av detta. Minns inte från förra gången hur lång tid det tar innan järntabletterna börjar hjälpa men jag hoppas det går snabbt!
Senaste dagarna har jag känt mig konstig i kroppen, har svårt att varva ner. Känns som när man har druckit för mycket kaffe ni vet, darrig, hjärtklappning, illamående och hög puls.. känner mig svag och trött, vaknar mycket på nätterna och är "uppe i varv" i kroppen fast jag egentligen är jättetrött. Fått tid hos läkaren på MVC nästa vecka, men det är så jobbigt att känna såhär..
någon som känner igen det eller så?
Hej kompisar! Jag skriver inte så mycket men läser allt och följer er. Hos oss liksom rullar det bara på. Inga symptom och inga åkommor och jag tycker mest det är drygt att vänta ;P yngsta blev 20 mån nu i januari och är handfull om man säger så. Snart 5 åringen är sååå känslig och kräver väldigt mycket uppmärksamhet så man hinner liksom inte med sig med allt :)
Gick in i vecka 15 igår och tycker mig känna lite rörelser ibland. Men oklart :)
En hel månad kvar till rul. Så det är nästa stolpe :)
Hej på er!
Här fortsätter värken i höfter, skinkor och ryggslut :(. Hanterbart men kroppen känns så trött efter lunch.
Vad tänker ni är bäst? Vila eller försöka träna på ngt sätt? Hade ju tänkt fortsätta med simningen men det ska tydligen vara dåligt vid foglossning.
En annan undran; ni som känt rörelser, var kände ni det? Idag när jag låg i badet tyckte jag att jag kände ngt som liksom böljade där inne, fast väldigt långt ner. Ungefär ovanför troskanten. Är det där de ligger vid den här tiden?
Hallå! Hur är det med er damer söder från stan?
Jag fortsätter vara grymt otålig. På kvällarna ligger jag med handen på magen och försöker känns ngt. Igår pickade det till på ett annat sätt än jag känt tidigare. Innan har jag mest känt ngt mer böljande. Svårt att veta om det är tarmarna som rör sig.
Idag går jag in i v 17 enligt senaste ul (fick då 14/7 som bf men tror mer på 18/7 som jag hade innan).
Spark inte spel