BF Juli 2017 Södra Stockholm
Jag har också köpt en vagn! Teutonia fun m ligg och sittdel. På blocket. 1500:- inkl regnskydd. Mkt nöjd över detta! Får även ett babyskydd till av ett par kompisar som inte längre behöver sitt, av samma märke.
Jag har också köpt en vagn! Teutonia fun m ligg och sittdel. På blocket. 1500:- inkl regnskydd. Mkt nöjd över detta! Får även ett babyskydd till av ett par kompisar som inte längre behöver sitt, av samma märke.
Ja exakt, är rädd att jag ska råka ut för samma.
Igår var på ett stort köpcentrum, gick runt i ca 3 timmar och därefter kunde jag inte sova pga extremt ont i mina ben, fötter och rumpan.
Ja, Inte så kul att vara utomlands om förlossningen börjar. Vi kommer antingen åka första veckan i april eller inget alls. Får se om chefen godkänner semester i april.
Jag mådde bra fram till vecka 13, sen började jag få migrän och spänningshuvudvärk. Har haft migrän i över 2 månader och varit sjukskriven. Började jobba deltid från mars men mår ofta inte bra. Ja jag får lätt krämpor bara jag står i nån timma eller går en kort stund. Hur är det för dig?
I övrigt mår jag bra. Gick in i vecka 23 igår och hinner knappt med mig! Liten har börjar sparka som tusan dagligen och med kraftiga sparkar och bökar runt. Har moderkakan i bakkant så känner nog lite extra nu jämfört med tidigare (då den varit fram och dämpat)
Vi har ju det mesta sen tidigare då det är tredje barnet, det enda vi behöver är ett babyskydd och ev komplettera med lite bodys och kräkhanddukar ;)
Ska försöka sälja vår bil och köpa en sjusitsig nu på våren- det är största projektet just nu.
Igår fick jag kallelse till aurorakliniken på Danderyd. Urk. Hade hoppats slippa. Men men. Om en månad också, väldigt lång tid fram tycker jag. Och sedan, efter det, beslut om snitt. Skulle bara vilja ha det klart så jag slipper tänka på det.
Du kanske kan ringa och höra om du kan få tid tidigare? Tänker så du får det överstökat. Håller tummar och tår att dom lyssnar på dig och att det går som du vill!
Nu är jag precis på benen igen efter 3 dagar med magsjuka :( blä har aldrig haft det tidigare som gravid (har det typ aldrig!!) men nu åkte jag dit efter att äldsta sonen hade det förta helgen. Fy fan säger jag bara. Sammandragningar vid kräkningarna och bebis rörelser är inte roliga när man redan är bubblig i magen :( så glad att detta är över nu!! Gått ner 3 kg också tror inte det är superbra och hoppas de går upp igen.
Håller tummarna för dig Sosozo!
Trevlig helg på er mamas!
Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?
Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.
Jag är trött hela tiden. Heeeela tiden. Men det beror nog mest på sömnbrist. Barnen sover väldigt dåligt och vaknar absolut senast kl 5 VARJE morgon och har alltid gjort. Kan inte minnas en morgon jag sovit längre än kl 6.
Sen bråkar de mycket och efter att nu vabbat och sen varit hemma sjuk med båda i över en vecka ska det bli väldigt skönt att jobba imorgon!!!
Mitt hår är så torrt så torrt och jag har fått finnar precis överallt i hela ansiktet :( med killarnas graviditeter var det precis tvärtom! Hade strålande hy och tjockt fint hår. Så funderar mer och mer på om det inte är en lillasyster där inne. Hade sån mörk rand över hela magen med killarna också men ingen alls nu. Så lite olikt sig är det allt.
Ni som inte väntar er första - har ni märkt någon skillnad på grav jämfört med första?
Jag har inte läst om förlossningar i klassisk bemärkelse men läser på ganska mycket om snitt. Speciellt hur man sköter kroppen efteråt. Tycker det känns lite läskigt, men ändå det jag vill.
Idag får jag in i tredje trimestern! Även om jag tycker att tiden går långsamt så tänker en ändå på när man precis plussat. Då kunde jag knappt tänka mig att jag skulle komma hit, så här långt i graviditeten.
Har ni liksom förstått att ni ska få en bebis?