• Sosozo

BF Juli 2017 Södra Stockholm

narie24 skrev 2017-02-22 17:41:39 följande:

Hej hopp! Även jag var på RUL idag och fick se en frisk liten en leva om där inne. Och det är mest största sannolikhet en liten flicka. Blev plötsligt så verkligt! Av ngn anledning känns det lite läskigare med en tjej, kanske för att vår yngsta är pojke och det är det man har färskast liksom?

Ska bli spännande att se vad syskonen säger :).

Vad kul! Grattis till att det ser bra ut! Men största sannolikhet, menar du att der var svårt att se?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-22 20:19:30 följande:

Nej hon var säker. Hon sa att vi inte skulle stämma henne om det var fel (haha). Hon att också att hon tyckte att det var lättare att se om det är en flicka. Jag har alltid trott tvärtom. Hon verkar vara så grymt rutinerad den här bm. Var hos henne sist också.

Härligt! Skönt med rul nu då, som du har längtat! Det är så känslosamt att se bebisen tycker jag.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-23 06:03:19 följande:

Ja!! Tack ????.

Vad är nästa "milstolpe" för er?

Nästa grej jag vill bocka av på listan är snittet. Jag vet inte när det blir, men remissen som startar projektet skickas i v. 25. Då ska jag även träffa min bm nästa gång. Sen har jag ett UL i mitten på maj, vilket också känns dom en milstolpe
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-28 18:38:44 följande:

Hello ladies! Hur mår alla gravida söder om stan?

Här är det okej, lite känningar av gallan bara som jag antagligen måste kolla upp.

Hur känner ni kring ert utseende nu? Känner ni vackra och strålande ;)? Själv känner jag mig mest fet, och inte alls fin. Svårt att känna mig attraktiv. Kläderna sitter fel osv. Försökt hitta lite snygga mammakläder för att känna mig piffig, men de är så trista ju.

Jag tycker att min mage är stor, tänkte senast igår att herre Gud det är över 17 veckor kvar. Om jag har så här stor mage nu, hur ska det sluta? Jag har haft gravidkläder sedan v 12 så är helt van vid det nu. Jag tycker det är jobbigast att vara stor och trött för att sexet blir sällan och monotont. Saknar att kunna vara aktiv, böjbar och tåla alla ställningar osv. Och att kunna vara vaken och pigg på kvällstid. Förutom det så bryr jag mig inte så mkt.känner inte att det är viktigt att se nice och typ trendig ut. Är som att den delen av mig hamnat på hyllan och jag är ok med det.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-03 18:27:38 följande:

Jag hade lite protein i urinen men inte så att det skulle behandlas så hon. Och har inte sammandragningar (tror jag) utan mer konstant smärta. Skulle springa till bussen och då kändes det alldeles ömt och ont där inne.

Vad jobbigt! Har du kontaktat din bm? Hon kanske kan ha en ide om vad det kan vara?..
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-08 07:29:18 följande:

Hej på er alla i tråden!

Hur mås det? Full fart med jobb och vardag?

Själv känner jag mig tröttare igen. Haft en piggare period men sista dagarna har jag mått lite illa och varit sååå trött. Börjar fantisera om att sluta jobba. Eller i alla fall gå ner i tid. Samtidigt är jobbet en stor del av mitt liv och får mig så engagerad. Kommer bli så tomt utan alla kollegor.

Vi håller på o velar om att flytta eller inte. Bor i en fyra men det känns som om det kommer blir trångt med fem i familjen. Hur bor ni?

Jag är också tröttare igen! Ofta jag går och lägger mig ssmtudigt som barnen. Vaknar då ich då på nätterna men somnar om ifall jag lyckas hindra mig från att grubbla på något.

Vi flyttar till 5 rok om 4 veckor. Längtar extremt! Vad är det ni diktar på, om ni ska skaffa större?
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-03-08 16:15:57 följande:

Jag har bara gått upp 2 kg sedan jag plussade så man måste nog inte ha gått upp jättemycket. De säger ju att bebisen tar det den behöver i första hand  :) Min moster gick tom ner i vikt hela sin graviditet även fast hon åt mer än vanligt (hon hade iofs rätt mycket att ta av men det "omplacerade" väl sig på något vis :) Huvudsaken är väl att bebisen växer och det kollar ju BM när man är där.

Jag har gått upp typ 10 kg! Antagligen för att jag mest ligger stilla och chillar plus käkar det jag är sugen på. Båda mina tidigare graviditeter gick jag upp 12 kg. Den här gången blir det annorlunda! Folk kommenterar att min mage är stor för "tiden". Själv är jag mest faraonernas av att brösten växt något så enormt. Har en lite a-kupa i vanliga fall och nu är jag på vag från C till D! Helt sjukt! Måste gå med sport-bh.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-08 19:56:33 följande:

Alltså jag känner att alla symptom blivit starkare igen. Molvärk, ömma bröst, flytningar, värkande höft, lätt illamående, hunger, trötthet zzzz...

Och sen lite halsbränna på det, och så gallan som känns av och till.

Ändå kan jag ta det. Det här är ju sista gången och jag njuter av att känna lillan röra sig där inne mest hela tiden. Får se vad jag säger om

några veckor hehe.

Vi kollar lite på hus, men då måste vi flytta en bra bit härifrån. Sonen börjar f-klass så det skulle vara bra om man tajmade det med augusti. Men dottern börjar tvåan och vill inte lämna kompisarna. Finns väl knappats några femmor häromkring och önskar en liten tomt att njuta av.

Samma här! Mkt trött och seg. Men känns bra ändå. Jag har alltid haft en dröm om tre barn men inte tagit det för givet på något vis. Nu känns det lyxigt och mysigt att vara gravid igen en sista gång och jag blir lycklig varje gång jag känner små sparkar och puffar

Min äldsta får byta skola nu när vi flyttar. Mitt i sista terminen. Men det är inte så mycket att göra åt. Vi måste ju ta smällen någon gång, tänker vi. Men visst är vi nervösa. Han är en känslig själ och inte alls förtjust i förändringar.
  • Sosozo

Vad gulliga kläder, Narie!

Vi har inte planerat något alls fram till bebben ska komma och inte under sommaren heller. Vi kommer troligtvis ha fullt upp med två ungar, en bebis och ny lägenhet, tänker jag. Men kommer nog pka till landstället under sommaren om bebisen mår bra och så är jag sugen på Gbg i sommar för mannen kommer därifrån. Men det är ju så nedrans långt att åka bil dit! Gjorde det när första sonen var nyfödd och det var extremt jobbigt med alla pauser och allt skrik.. får nog ta det som det kommer.

• Sosozo
    Preet90 skrev 2017-03-17 00:19:59 följande:

Halloj, Grattis :)

Är i vecka 23 och väntar också en pojke. Har samma fundering som dig kring semestern. Ville åka till Paris i maj men är i vecka 31 då och vet inte riktigt om jag vågar åka haha.

Hej! Jag åkte till Venedig i v 32 på en weekend. Det gick tyvärr inte bra alls. Jag promenerade så mkt, kunde inte motstå, så sista dagen fick jag smärtsamma förvärkar. de höll i sig hela dagen, jag låg på hotellrummet och åt alvedon och ringde min bm och var skrirädd för att få lov att föda i Italien. Så behöver det så klart inte bli för dig, men ett råd är att ta det väldigt lugnt om du åker
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm