• Sosozo

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Hej! Jag är gärna med här! Kul med lokal tråd! Jag har BF 4 juli. Bor i Liljeholmen.

• Sosozo

Jag ska göra kub imorgon eftermiddag. Är väldigt spänd inför detta. Nervöst och spännande på samma gång. Mest nervöst.

• Sosozo
    Tokgurkan skrev 2016-12-23 22:24:08 följande:

Hej! Hur gick det för dig? :) har KUB inbokad 2 januari.. lite nervös..

Det gick bra! Fick siffror vi är nog nöjda med och kul att få se den lille. Skönt att se att allt ser bra ut.

2 januari är ju jättesnart! Jul och nyår bara! Kommer säkert gå bra för dig. Även om man är nervös så har man ju störst chans att det ska gå bra.
  • Sosozo
    Ise skrev 2016-12-23 20:59:09 följande:

Hej alla nya! :) vad roligt med så många svar! Jag har haft fullt upp med julstök därav lite frånvaro. Men nu är jag tillbaka igen :)

Jag är 30 och bor i sköndal. Väntar tredje barnet! :)

Går på mamma Mia söder lika som jag gjorde med nr 1 och nr 2 :)

Har ni berättat för familj eller gör ni det nu i jul? :)

Jag väntar också tredje! Tycker det känns helt crazy! Typ som första igen. Hur gamla är dina äldre? Mina är 5 och 7 nu. Jag är 35.

Vi berättade för mina föräldrar rätt tidigt typ v 7. Berättade för barnen igår det blev jätteglada över att de ska bli storebröder
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2016-12-23 22:54:40 följande:

Vad skönt att det gick bra! Vilken vecka är du i nu? Längtar tills att få se den lilla också, gjorde tidigt ultraljud förra veckan i vecka 10 då.. ska bli kul att se hur den ser ut 2,5 vecka efter det, går ju så snabbt med utvecklingen!

V. 13 prick idag. Enligt ny beräkning jag fick på kub. Vet att det kan komma att flyttas igen vid rul. Men iaf. Jag gjorde också tidigt UL i 8+3 typ. Då är det ju bara en liten plupp med fladdrande hjärta. Kul det med, men på kub är det ju verkligen en bebis. Min låg och sörplade fostervatten och det gick att se hur käken rörde på sig. När bm knuffade på magen sträckte den ut benen. Tänk vad som hänt på 13 v! Eller eg 11, om man räknar bebisens riktiga ålder.
  • Sosozo

God jul, tjejer! Hoppas. I får en mysig dag trots gravidkrämpor!

• Sosozo
    Ise skrev 2016-12-25 00:41:04 följande:

Haha ja helt galet, hade någon frågat mig för några år sedan hade jag aldrig trott jag skulle vänta en trea nu. Men på något vis känns inte vår familj riktigt komplett ännu :) mina söner är 4,5 och 1,5 år, så det blir full fart! ( 5 år, 2 år och en bebis....:) omg

Precis samma här! Vi har haft fullt upp med två st, 2 år mellan dem. Men har den senaste tiden har jag kännt att det är någon som saknas. Att det finns en plats i familjen som tillhör någon som inte är här ännu.märklig känsla. Men känns otroligt roligt att ha agerat på den nu!

Din 5-åring kommer nog kännas stor snabbt. Tänk när bebisen är 2 år kommer äldrsta att vara 7 och gå i skolan. Tror det kommer bli jättebra för er!
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2016-12-25 00:48:00 följande:

Jaa, är nöjd med min också, hon känns lugn och "varm" vilken jag behöver. Jaaha det visste jag inte, att man får förtur där! Säger man till BM om det då?

Jag tror det vet? Eller så säger du till när du ringer in till BB för att du ska in och föda. Så var det för mig iaf. När man säger till bm under besöken på Mama Mia vart man vill föda så registreras det. Och sen när det varit dags och vi ringt in så har vi angivit att vi går på Mama Mia (för mig var det city och föda på Danderyd som gällde, men samma princip). Har hamnat rätt båda gångerna hittills.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-25 14:38:51 följande:

Hej! Ännu en från Hägersten :). Jag väntar mitt tredje barn, galet! Mina barn är nu 5 och 7,5 år.

Tidigare kände vi oss verkligen klara, men som ngn skrev så har vi sista tiden känt att det saknas en i familjen. Det här är verkligen sista chansen då jag är 37 år. Hade aldrig tänkt att jag skulle skaffa barn efter 35, men nu sitter jag här. Orolig för risker och ork osv.

Våra kids är ju nästan precis lika gamla! Vad lustigt! är din stora förr 08 eller 09?
  • Sosozo
    TroOchTvivel skrev 2016-12-26 08:35:51 följande:

God jul till er alla!

Jag hade bara berättat för min syster om att jag är gravid tidigare, men på julafton berättade jag för mina föräldrar, min bror och min mormor också. Alla blev glada, och nu känns det ännu mer verkligt att vi ska få en bebis nästa år. Jag känner dock fortfarande att jag alltid måste lägga till "om allt går bra" för det är ju tidigt ännu (10+4), men jag vågar tro på det mer för varje dag som går. Min sambo som firade jul hos sin familj i en annan del av landet berättade också för familjen på julafton. Jag har inte berättat för några vänner ännu, det kanske får bli efter KUB.

När berättade ni, eller när ska ni berätta, för släkt och vänner?

Jag berättade för mina föräldrar, en kollega och några nära vänner direkt. Alltså personer som jag vill ska veta och som jag vill ha som stöd om något skulle bli fel. Berättad för ytterligare några allt eftersom men väntade till efter kub innan jag gick ut med det till yttre släkt och bekanta osv. Efter jul när jag kommer tillbaka till jobbet kommer jag nog säga det rakt ut. Det syns på mig och jag är trött på att smussla och gömma magen. Plus vill ha förståelse om jag mår illa och är trött.
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm