Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

copycat skrev 2017-01-12 18:49:41 följande:

11+2 andra barnet :)

Haiduchi skrev 2017-01-12 19:17:01 följande:

V 15+3 kvällsmage. Andra barnet. Har faktiskt lagt sig lite svullnaden. Hade mycket mage innan med men mer platt men mjukt innan :)

Fina magar ni har allihopa! Jag som är gravid med första har inte alls sådär. Går och längtar till min också putar ut haha:)
  • FrökenMp

Jag mår ganska bra nu faktiskt. Hade några veckor där i början fram till vecka 9 som jag mådde fruktansvärt illa och spydde varje morgon. Konstant trött.

Nu spydde jag senaste för två veckor sedan. Mår inte illa längre men känner fortfarande avsmak för en del mat och även kaffe.

Har börjat få huvudvärk och när jag reser mig ur sängen eller soffan snurrar det till i några sekunder. Hjärtat slår väldigt fort och hårt också. Någon som känner igen sig? En gång mätte jag pulsen på 94 slag i minuten!! Visserligen låg jag inte och vilade men hade bara gått för att hämta vatten. Det är väl ändå sjukt högt?! Haha.

Sen känner jag av magen väldigt mycket nu. Det stramar jämt där livmodern sitter.

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-01-17 22:04:41 följande:

Nu har jag varit "farlig". Har precis beställt en doppler att lyssna på hjärtljuden med. Hoppas jag har nerver att vara kall om jag inte hittar hjärtljuden direkt, är väldigt orolig av mig. Skulle inte köpa en pga det men vill höra då de känns så långt att vänta 5-6 veckor till ul utan att få bekräftat att de lever där inne!

Åh!! Jag är så sugen på en sån jag med. Kan du inte berätta sen om du hittade några hjärtslag eller inte:D
  • FrökenMp

Är det någon som har erfarenhet av stokke (speciellt stokke trailz) eller bugaboo donkey??

Jag är så sugen på nån av de vagnarna och det är ju rätt mycket pengar så vill gärna höra åsikter. Ni kanske känner nån som har såna vagnar?

• FrökenMp
    Newbie84 skrev 2017-01-18 19:12:04 följande:

Många här har Donkeyn och är väldigt nöjda. Min sambo tyckte att liggdelen var så låg så att han fick vika sig dubbel för att lägga i barnet i vagnen då den är ganska låg. Jag gillade inte handtaget.

Stokke är hög om man föredrar det och passar nog bra till långa människor.

Jag hade en joolz som var supersnygg men var också för långa människor och jag är kort ( var min sambo som valde den då den matchade hans stil).

Nu ska vi köps en Britax go big för jag älskar handtaget :)

Man måste nog provköra lite olika för att se vad man vill ha och hur det känns osv.

Jag har också hört mycket bra om donkeyn men det är just som du säger att liggdelen är så himla låg och det känns lite jobbigt eftersom min sambo är 194 cm lång. Hur lång är din sambo??

Jag är ju rätt kort, bara 164 så för mig skulle det säkert gå bra. Men jag tycker att stokken är så otroligt fin!! Har du provkört den?:)

En kompis till mig har köpt britax go faktiskt och dom älskar också den:)
  • FrökenMp
    Newbie84 skrev 2017-01-18 22:06:08 följande:

Min sambo är 185 och jag är 155. Är man över 160 så funkar nog alla vagnar :) har inte provkört stollen då jag såg att den var för hög för mig.

Det är bara när donkeyn är i liggdel som den är låg så som sittvagn är det inte så.

Kul att din kompis är nöjd med Britax go :)

Då skulle nog min sambo verkligen tycka att donkeyn är för låg, haha! Men som du säger så är det väl bäst att åka ut och prova vagnarna. Men det är så kul att sitta och kolla på nätet redan nu och läsa recensioner om dem:)
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-01-19 10:48:20 följande:

Nu har min kommit! Tog kanske 5 min sedan hittade jag det! Slog så fint! Är dock lite rädd för dessa så vill ej använda för länge och bebisen gömde sig så ville inte leta den igen för o räkna hjärtljud, men nästa gång ska jag det. men rekommenderas varmt om man har is i magen och vet ungefär vart man ska leta:)

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-01-19 10:48:20 följande:

Nu har min kommit! Tog kanske 5 min sedan hittade jag det! Slog så fint! Är dock lite rädd för dessa så vill ej använda för länge och bebisen gömde sig så ville inte leta den igen för o räkna hjärtljud, men nästa gång ska jag det. men rekommenderas varmt om man har is i magen och vet ungefär vart man ska leta:)

Men ååååh!!! Vad roligt! Skulle också vilja. Vadå har du för märke på din?:)
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-01-20 08:41:15 följande:

Känns så avlägset till juli! Evigheter kvar.

Och ändå så har halva graviditeten gått om fem veckor!

Tycker också att tiden går långsamt nu. Innan har det gått väldigt fort för vips så är jag nu i 16+0 men tiden fram till rul går sååååå långsamt!!
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-01-20 11:53:49 följande:

Jag tycker ockdå tiden går sakta. Har 27 dagar kvar till Rul vilket är en evighet! Längtar till maj då man slipper alla vinterkläder och man vet att snart är snön borta. För när snön är borta är det nära:)

Ja, det känns verkligen som en evighet! Ska ni ta reda på kön?:)

Jag längtar också till snön är borta så slipper jag vinterjackan. Ska bli skönt att kunna gå i långklänning sen haha:D
Svar på tråden BF Juli 2017 ny