Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Någon som har eller har haft ont runt naveln?

Vaknade igår och kände helt plötsligt att det sved till runt naveln på vänster sida. Det känns som ett brännmärke men är inte röd eller någonting. Tänkte om jag legat på mage under natten och att det skavt till på naveln men ser ingenting och idag svider det ännu mer.

Är det för att magen växer så mycket tror ni? Eller är naveln påväg att ploppa ut? Haha

• FrökenMp
    Elliot0300 skrev 2017-03-10 17:34:16 följande:

Åh kan ni inte dela med er med lite pojknamn ni spånat på? Eftersom det verkar bli mycket killar här ;)

Vi är inte alls överrens här men jag röstar för en Aston medan min sambo inte alls tycker det är speciellt snyggt ^^

Gav också aston som förslag men blev nerröstat av sambon. Tycker det är sååå fint!

Nu har vi Julius som namn:)
  • FrökenMp

Min bm tyckte att jag skulle börja ansöka om gravidpenning eftersom jag har ett sånt jobb som gör att jag får väldigt ont i ryggen. Men hon sa att det bara gäller från v31... jag har ju ont redan nu.

Då sa hon att jag kan träffa en läkare som kan sjukskriva mig 25% fram till att jag får gravidpenning. Är det någon som gjort så? Är det bara vanlig sjukpenning man får då fram till gravidpenningen börjar gälla?

• FrökenMp

Jag var hos bm idag (vecka 24+0) och hade fått lågt järnvärde så blev rekommenderad att äta 100mg niferex varje dag. Min bm sa att niferex var ganska snäll mot magen men nu blir jag orolig när ni säger att den gjort er dålig. Jag som redan är förstoppad titt som tätt... haha.

• FrökenMp
    Meowt skrev 2017-03-16 08:12:11 följande:

Aha, men det är ju bra att de berättar när man ringer i så fall. Tänkte mig att man åker dit och de säger "tyvärr, fullt!"

Nej jag bor i Malmö, så har ju både Lund (inte så troligt med lediga platser dock), Ystad och i värsta fall Köpenhamn.

Vi har inte helt bestämt än, men antagligen ringer vi efter taxi. Problem bara om det blir lite bråttom en lördagskväll vid 20.00 eller så då många vill ha taxi.

Men vi får planera detta lite mer tror jag, blir väldigt dyrt att ta taxi till Köpenhamn.

Där vi bor får man åka taxi till förlossningen för endast 50kr (det är ca 6,5 mil dit). Kanske är så för er också?:)
  • FrökenMp

Jag tänkte försöka bli sjukskriven snart och hoppas på att få bli det fram till förlossningen. Tänkte börja med en sjukskrivning på kanske 80 eller 50%. Får se vad läkaren och FK säger...

Har så fruktansvärt ont i ryggen pga mitt jobb och vissa dagar känner jag av ischias-nerven så det strålar i hela rumpan och benet.

Har även fått karpaltunnelsyndrom i båda händerna/handlederna och eftersom jag jobbar med händerna så hoppas jag verkligen att sjukskrivningen går igenom hos FK.

• FrökenMp

En annan sak... jag har börjat fått sammandragningar på kvällarna. Ibland på dagarna också när jag anstränger mig mycket. Kan även känna att det spänner/gör ont i nedre delen av magen när jag varit igång en hel dag. Är i vecka 25. Är det normalt?

• FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-03-19 22:50:05 följande:

Brukar du ha ichias, även innan graviditeten? För annars kan det vara foglossning, mina känningar av det är i princip identiska med ichias (+att jag har ont i korsryggen)

Nej, aldrig haft det förut. Beskrev känslan för en kompis (som aldrig varit gravid) som sa att det kunde vara ischias. Men kanske är foglossning:) känner bara av det när jag ansträngt mig mycket som sagt...
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-03-20 21:00:49 följande:

Vecka 24 i morgon!

Känns som mycket, men bara tills man tänker på vilken evighet det är kvar tills juli, mitt i sommaren liksom. Känns avlägset.

Känner likadant! Tiden går såååå långsamt. Går in i vecka 26 på onsdag.

Men har satt lite delmål som gör det lite lättare. I slutet av nästa vecka ska vi på 3D-ultraljud och då är jag snart i vecka 28 liksom! Sen i slutet av april-början av maj ska jag på en weekend till Rom och kommer då vara i vecka 31. Sen vips är det inte alls långt kvar:)

Lite nervös över Rom dock. Vill inte behöva föda i Italien liksom...
  • FrökenMp
    Wooden skrev 2017-03-20 21:33:50 följande:

Är några veckor efter dig, vecka 22 bara. Ska till London i vecka 31! Är inte direkt nervös att det skulle bli dags att föda, däremot över om jag kommer orka gå mycket! Har lite känningar i fogarna nu och hoppas inte det blir mycket värre. Vill ju kunna ta sig runt ordentligt när man är iväg sådär! :)

Det är jag också lite nervös över. Jag vet att vi kommer gå väldigt mycket och Roms kullerstensgator talar nog inte till min fördel. Har också lite känningar i fogarna nu, speciellt när jag går långa promenader. Min sambo sa att vi kanske kunde fixa fram en rullstol som han kunde rulla mig på när vi är där... Hahah!

Har du nån försäkring när du är i London? Jag köpte till en försäkring som gäller fram till vecka 32 eftersom den vi redan hade endast gällde innan vecka 28.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny