Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-06-21 11:13:02 följande:

Såg att några undrade...jag hade ingen bedövning denna gång, det har jag inte haft på några av mina förlossningar.

Däremot var jag öppen för bedövning denna gången pga att jag var så orolig, men när jag väl ville ha så var det försent, och nu i efterhand är jag glad att jag inte tog nån.

Lustgas använde jag faktiskt denna gången, men vet inte om det hjälper mot smärtan, det känns inte så? Men skönt att kunna fokusera på masken när det gör ont. Haha

Vi kvinnor kan! Det är enormt häftigt att föda barn, även om jag är klar med den biten nu.

Jag har bestämt att jag ska försöka köra utan bedövning. Att läsa om andra som gjort det och faktiskt klarat sig (jag föreställer mig att smärtan är så olidlig att jg kommer dö, haha) känns sä häftigt. Det känns ännu mer som att jag också kan klara det då:D
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-06-22 08:35:24 följande:

Jag har alltid gått in med inställningen att jag tar situationen som den kommer. Aldrig bestämt innan om jag ska ha bedövning, utan det har bara blivit så att jag kört utan.

Mina förlossningar har ju varit extremt smärtsamma, men också gått fort, och då tror jag att man klarar smärtan bättre. Hade det varit en utdragen förlossning så tror jag bedövning är jättebra hjälpmedel.

Dock ska man inte lyssna för mycket på andra, utan göra det man själv känner. Alla upplever saker olika, det är viktigt att tänka på.

Ja, men det är ju klart! Jag känner som du att jag hellre föredrar en snabb och smärtsam förlossning men skulle den bli utdragen så kanske det behövs smärtlindring av någon form för att man ska orka med...:)
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Åh vad mysigt! Massa grattis :D
  • FrökenMp
    narie24 skrev 2017-06-22 16:06:10 följande:

Blääää!

22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.

Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?

Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.

Tårarna är nära.

Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?

Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.

Men fy... det låter inte kul! Känns som att du behöver vila:)

Jag har haft sammandragningar länge men på senare tid har jag fått väldigt täta, dock inte förvärkar. Får också svårt att andas... så himla jobbigt! Min är fixerad också så varje gång jag tar ett steg så ilar det mellan benen och jag får ett sånt tryck neråt. Känns som att han ska ramla ut mellan benen haha!
  • FrökenMp
    Any80 skrev 2017-06-23 13:18:35 följande:

Vill kolla med er hur sover ni på nätterna? Tycker att jag själv är vaken eller halvsover, massa tankar snurrar i huvudet, hur har ni det? V 36+3

Jag sover sååååå dåligt! Ingen ställning är skön, det är tungt att vända från sida till sida och jag har börjat gått på toaletten flera gånger per natt igen. Men när jag väl sover så sover jag tungt, för jag har börjat snarka och dregla otroligt mycket haha!
  • FrökenMp

Måste bara fråga en grej, det känns så larvigt att ringa till förlossningen och fråga för nånting som inte gör sådär jätteont.

Men för några dagar sen började det ila ordentligt mellan benen och jag vet att det är normalt eftersom bebis har fixerat sig. Men igår och idag har jag även märkt att jag har ont i magen men över hela magen! Inte något specifikt ställe men känner att det värker lite här och där, kanske mest nedre delen av magen. Känns inte som mensvärk tror jag... har ju även börjat gånpå toaletten väldigt ofta för att göra nummer två, tror ni det hänger ihop? Har jag blivit dålig i magen?

• FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-06-24 10:53:36 följande:

Samma som jag då! :) ilar kramp öm mensvärk. Förberedelser för vad som komma ska! Springer på toa för nr 2, på 1177 står det faktiskt att det tillhör inför förlossningen. Men också att det kan ta allt från timmar till veckor :/

Sambon drack sista gången igår, nu blir det inget förrän bebisen är ute. Han vill ju inte lukta alkohol när vi kommer in. Lite orolig va han klart för att det skulle komma inatt då, men men vi vore inte de första isf som kommer in midsommar med taxi o han druckit öl! Har ju BF först 24 juli egentligen, man kan ju inte tassa på tå i månader utifall att det skulle starta.

Ja, min sambo drack också sista gången igår, man vet ju aldrig när bebisen kommer liksom haha:D

Men jag har inte som mensvärk. Jag tror inte att det är det... när jag står upp får jag en jättejobbig känsla i nedre delen av magen. Känns som det trycker neråt och jag kan bli lurad och tro att jag har en sammandragning för allt känns så hårt och tungt men när jag vet att det inte är en sammandragning för jah brukar få svårt att andas då också. Jag får en känsla av att jag vill sätta handen under magen och liksom lyfta upp den haha!
  • FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-06-24 11:52:38 följande:

Ja lite så, känns som han är påväg att "ramla" ut! Som att gå runt med en melon mellan benen! Men klart de kommer ju ner ordentligt i bäckenet nu, samtidigt som de börjar bli tyngre :)

Haha, jag hoppas verkligen att han ramlar ut! Börjar bli så tungt haha:D
  • FrökenMp
    Noccis skrev 2017-06-24 11:54:58 följande:

Haha jag har också börjat dregla :-P

Har inte sovit ordentligt på nätterna på flera månader. Får en sån jävla oro i kroppen på nätterna och känns som om mina fötter brinner och det kliat i mina anklar.. Ska bli så skönt när bäbis är ute och killen kan dela bördan med mig istället för att ligga där och snarka Haha!

Visst är det jobbigt? Vaknar ständigt av att jag måste torka dregel haha!

Ja men visst. Så känner jag också! Slipper man vara ensam i misären haha!
  • FrökenMp
    Newbie84 skrev 2017-06-25 11:01:20 följande:

Stort grattis till er som fått era små :)

På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.

Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.

Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.

Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!

Men åå så roligt! Massa grattis!:D

Vilken vecka födde du i?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny