BF Juli 2017 ny
Jag har också fått rejält med sammandragningar senaste två veckorna. Behöver inte göra nåt speciellt utan dom kommer och går. Ibland kan jag få mer än 5 sammandragningar i rad på kort tid och då känns det lite obehagligt...
Jag har också fått rejält med sammandragningar senaste två veckorna. Behöver inte göra nåt speciellt utan dom kommer och går. Ibland kan jag få mer än 5 sammandragningar i rad på kort tid och då känns det lite obehagligt...
Hur hårt får man peta på bebisen?
Har precis upptäckt att jag kan urskilja vart bebisen ligger och det har lett till att jag ligger och petar (ganska hårt) på bebisen för jag tycker att det är så häftigt men sambon blir sur på mig och tror att jag kan ge den hjärnskador osv... haha.
Ingen fara, man ska kanske dock låta den sova när den sover :)
Måste bara visa er babygymmet som jag och sambon snickrat ihop! :D väldigt enkelt och gick fort att göra.
Åh vad fint!
Jättefint! För att inte tala om hur gosigt lammskinnet såg ut, .
HahaSätter ihop svaret så det inte blir så upprepande. Jag har funderat på det att byta bm. Men vi har bara 2 st här och dom sitter dörr i dörr:( känns så dumt på något sätt.
Jag vill inte ha snitt, utan en igångsättning med tidig eda. Fast vill ha igångsättning om jag är redo, inte innan. Hade jag velat ha snitt hade ja fått komma för att omvändas därifrån. Jag är rädd för smärtan. Gick i 5 dygn med värkar och öppen 3 cm innan dom äntligen satt dropp och tog vattnet sist. Men då jag var hemma stor del av den tiden så räknas den ej in på papper. Utan bara donm 2 dygnen jag sammanlagt avar på sjukhuset.
Har nästa tid till bm i maj så känns som en evighet innan vi kan prata om detta. I v 20 redan skulle vi skicka remiss sa hon i v 12. Nu är jag i 26:(
Idag kom våran vagn! En Stokke trailz i beige melange. Jag är såååååå kär!!
Fin fast helt olik min ;) kul att få vagnen eller hur!
Så fin vagn!! Förstår att du är nöjd :)
Tutek turran vit/créme läder! Fick besked från försäkringskassan idag och går hem med gravidpeng 25/5, så nu räknar jag ner passen :)
Känner av fogarna efter en helnatt men har bra kollegor som stöttar upp vid behov. Men visst de nätter vi haft akutläge, hjärtstopp osv då är man rätt slut i kroppen när man kommer hem på morgonen. HLR brukar ge träningsvärk i vanliga fall men nu är det galet hur matt man är!
När ungefär brukar bebisen vända sig nedåt? Har varit ett väldans bökande idag och jag har kännt ett tryck nedåt och mellan höfterna flera ggr. Plus någon form av krafsande längst ned vid blygdbenet. Och sparkar/ bökande uppåt mot magsäcken. Är i v 29+0 så det är ju rätt tidigt? Kan det vara att hon försöker hitta rätt med huvudet?..