Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Jag har också fått rejält med sammandragningar senaste två veckorna. Behöver inte göra nåt speciellt utan dom kommer och går. Ibland kan jag få mer än 5 sammandragningar i rad på kort tid och då känns det lite obehagligt...

• FrökenMp

Hur hårt får man peta på bebisen?

Har precis upptäckt att jag kan urskilja vart bebisen ligger och det har lett till att jag ligger och petar (ganska hårt) på bebisen för jag tycker att det är så häftigt men sambon blir sur på mig och tror att jag kan ge den hjärnskador osv... haha.

• FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-04-05 23:07:10 följande:

Ingen fara, man ska kanske dock låta den sova när den sover :)

Ok, vad bra. Jag ska säga det till honom, haha!:)
  • FrökenMp

Måste bara visa er babygymmet som jag och sambon snickrat ihop! :D väldigt enkelt och gick fort att göra.

• FrökenMp
    narie24 skrev 2017-04-08 20:46:58 följande:

Åh vad fint!

Leeandra skrev 2017-04-08 21:03:11 följande:

Jättefint! För att inte tala om hur gosigt lammskinnet såg ut, .

Tack snälla:D
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-04-09 10:44:54 följande:

HahaSätter ihop svaret så det inte blir så upprepande. Jag har funderat på det att byta bm. Men vi har bara 2 st här och dom sitter dörr i dörr:( känns så dumt på något sätt.

Jag vill inte ha snitt, utan en igångsättning med tidig eda. Fast vill ha igångsättning om jag är redo, inte innan. Hade jag velat ha snitt hade ja fått komma för att omvändas därifrån. Jag är rädd för smärtan. Gick i 5 dygn med värkar och öppen 3 cm innan dom äntligen satt dropp och tog vattnet sist. Men då jag var hemma stor del av den tiden så räknas den ej in på papper. Utan bara donm 2 dygnen jag sammanlagt avar på sjukhuset.

Har nästa tid till bm i maj så känns som en evighet innan vi kan prata om detta. I v 20 redan skulle vi skicka remiss sa hon i v 12. Nu är jag i 26:(

Åh, förstår dig precis!! Jag skulle själv vilja byta bm men vi bor på litet ställe så det känns så dumt... det är lätt att råda dig till att byta bm och det hade jag nog också gjort om jag inte hade känt likadant som du.

Du får helt enkelt trycka på och kräva remiss istället. Ta med din partner så kanske han kan hjälpa dig och ge dig stöd. Så himla dumt att sånt inte tas på allvar tycker jag. Jag är själv otroligt rädd för förlossningen...
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-04-12 16:44:45 följande:

Fin fast helt olik min ;) kul att få vagnen eller hur!

Ja men din var ju hur fin som helst med! Såg mysigare ut än min som kanske ser mer stel ut haha:) men sååå kul! Har gått runt med den hela kvällen haha
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 19:39:52 följande:

Så fin vagn!! Förstår att du är nöjd :)

Åh tack! Är supernöjd. Så lätt att köra:D
  • FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-04-13 19:07:03 följande:

Tutek turran vit/créme läder! Fick besked från försäkringskassan idag och går hem med gravidpeng 25/5, så nu räknar jag ner passen :)

Känner av fogarna efter en helnatt men har bra kollegor som stöttar upp vid behov. Men visst de nätter vi haft akutläge, hjärtstopp osv då är man rätt slut i kroppen när man kommer hem på morgonen. HLR brukar ge träningsvärk i vanliga fall men nu är det galet hur matt man är!

Får jag fråga hur lång tid du fick vänta innan du fick besked från FK? Jag väntar nämligen på svar jag med:)

Men vad skönt att ditt blev beviljat! Måste känts som en otrolig lättnad:)
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-04-15 23:46:28 följande:

När ungefär brukar bebisen vända sig nedåt? Har varit ett väldans bökande idag och jag har kännt ett tryck nedåt och mellan höfterna flera ggr. Plus någon form av krafsande längst ned vid blygdbenet. Och sparkar/ bökande uppåt mot magsäcken. Är i v 29+0 så det är ju rätt tidigt? Kan det vara att hon försöker hitta rätt med huvudet?..

Min har legat med huvudet neråt sen vecka 26. Han har legat så sen dess för jag känner hur hans fötter trycker bakom höger revben. Och fick även bekräftat från bm förra veckan att han ligger kvar så:)

För mig blir det också ett tryck nedåt. Speciellt när jag sitter på huk till exempel. Känns som om hans huvud ska trilla igenom haha!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny