Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-01-05 14:16:21 följande:

Hehe fin mage du.... 1a barnet.?... men vilket fall så kul att urinblåsan trycker ut magen så

Haha ja, väldigt lustigt faktiskt. Jag har lättare att känna av livmodern när urinblåsan är full.

Ja, första barnet :D
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 14:26:44 följande:

Tack! Ja, var inställd på pojkar! Kände lite nu att det kanske är flickor, men det var det inte! Nu blir det 4 grabbar hemma, hihi

Enligt min pappa så är det billigare med pojkar;) haha.

Men visst skulle du få flickor enligt kinesiska kalendern?
  • FrökenMp
    Newbie84 skrev 2017-01-05 17:00:51 följande:

Jag med, särskilt på morgonen innan jag gått upp.

Ja, så himla häftigt ju!

Vilken vecka är du i nu?:)
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 18:32:24 följande:

Jag skulle få flickor enligt alla skoj tester, men så blev det ju inte! Man får ju ta de testerna med en nypa salt, hihi

Haha, spännande! Ja, så är det ju verkligen. Men kul att veta om det stämmer eller inte, i ditt fall inte då haha;)
    Newbie84 skrev 2017-01-05 19:02:36 följande:

Jag är i vecka 15 ser fram emot rörelser men har min moderkaka i framvägg så det dröjer nog lite.

Åh spännande! Det dröjer nog inte länge :)
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 11:39:29 följande:

Ja, det är dom jag har. Jätte äckliga att bita i...

Jag har också dom och får kräkreflexer varje gång dom ska sväljas. Tar dom alltid med ett glas oboy, då smakar det inte lika illa.
  • FrökenMp

Har en fråga och hoppas att nån av er kunniga kan svara!

Senaste veckan har jag blivit så himla spänd i magen. Alltså den är konstant hård och det är nästan så att det kan hugga till lite, fast väääldigt lite. det känns lite jobbigt ibland. Det är som att det är så trångt i magen att huden inte räcker till? Jättesvårt att förklara... hoppas någon förstår mig och kan svara.

Är i vecka 14+5 nu.

• FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-11 21:56:22 följande:

Låter som sammandragningar? Jag har också det.

Haiduchi skrev 2017-01-11 21:59:40 följande:

Tänker också det kan vara sammandragningar. Kände med mina första i v15. Kroppen tränar tidigt. Ska inte göra ont bara. Men att det känns hårt är helt ofarligt.

Åh, tror ni det?? Det gör liksom inte ont men jag känner att det händer grejer där inne om ni förstår vad jag menar. Men magen känns hård heeela tiden. De där huggen, eller kanske mer är som att det "strålar", i magen kommer bara ibland.

Om jag sträcker ut magen, tex står upp och lutar mig bakåt, så känns det spänt i magen.

Har ju aldrig haft sammandragningar förr så vet inte alls hur det ska kännas :)
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2017-01-11 23:02:28 följande:

De huggen som strålar, låtar som det är dina ligament. Också helt normalt. Jag får det med väldigt mycket just när jag reser mig upp från sittande.

Låter verkligen som du har en gravid kropp :)

Mycket som förändras och som händer som man aldrig hade en aning var normalt under graviditet. För ingen berättat ju något innan man blir gravid!!! Ingen som varit gravid innan mig berättade något sånt här eller andra krämpor man kan få.

Ok, vad skönt att höra ändå. Det är ju som du säger, det är ingen som berättar om såna här saker så man känner sig helt nollad och orolig när nånting känns fel eller annorlunda.

Tack snälla för ditt svar:)
  • FrökenMp

Jag skrev i den andra gruppen för 1-15e juli men skriver här också då det är så kul att kika på.

Kan inte ni som vill lägga upp bilder på era gravidmagar och sen skriva om ni är förstföderska resp omföderska? Samt vilken vecka ni är i såklart. Vore så kul att se och ha något att jämföra med:D

• FrökenMp
    Malimari skrev 2017-01-12 14:48:06 följande:

Jag är bara svullen men här är min. Tredje barnet vecka 11+4

narie24 skrev 2017-01-12 15:38:30 följande:

Här är min magge haha. Jag hade en del mjukt på magen sen innan och idag känns magen alldeles hård och spänd.

Är i vecka 14 med tredje barnet.

Fina magar ni har! Jag tycker att det är så coolt att det syns så väl när man redan fört barn. Jag önskar att min såg ut som era magar för jag ser mest pluffsig ut. Har inte den där fina formen som gravidmagar har haha
Svar på tråden BF Juli 2017 ny