Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-12 21:57:33 följande:

Vilken sötnos! Sådär känner jag också, vart fick han plats?!

Haha ..hon borde inte fått plats i magen sa mamma .... :) eller kanske lägenheten ;)
  • Summerchild
    Any80 skrev 2017-07-12 22:17:34 följande:

Idag kl 18:04 kom vår prinsessa hon var 4040 gr och 53 cm lång :))) igångsättning var ändå effektiv :))

Grattis.... vad härligt! Det gick smidigt med andra ord 4 timmar ? Kom du in 14?
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-12 23:55:53 följande:

Min läkare säger att om jag vill söka information med riktig källa samma som läkarna använder så ska jag använda www.janusinfo.se

Gick in en snabbis och skrev i sökfältet cytoteck så kom det upp mycket bra info

Ett tips bara

Jag var in där men tycker att det är jobbigt söka runt... hittade inget enkelt. Jag har så svårt att koncentrera mig :( ... jag lyssnar på vad killen säger. Han kan ju läsa iaf. Han tyckte inte att vi skulle prova nåt nytt. Så jag är med på det :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-12 23:55:53 följande:

Min läkare säger att om jag vill söka information med riktig källa samma som läkarna använder så ska jag använda www.janusinfo.se

Gick in en snabbis och skrev i sökfältet cytoteck så kom det upp mycket bra info

Ett tips bara

Jag var in där men tycker att det är jobbigt söka runt... hittade inget enkelt. Jag har så svårt att koncentrera mig :( ... jag lyssnar på vad killen säger. Han kan ju läsa iaf. Han tyckte inte att vi skulle prova nåt nytt. Så jag är med på det :)
  • Summerchild

Ska jag skriva ett eget förlossningsbrev och stoppa i den journalen som ska med till bb eller måste den skrivas med en bm?

Tex att jag är verkligen rädd för smärta (kan bli psykfall) och att jag direkt vill ha eda. Och jag har en ryggmärgsskada där höger sida är ingen känsel om det nu påverkar eda. Minns inte tidigare om jag har sagt det. Minns när den 1 gång gick ner i bena bara. Katastrof. Skrek i timmar innan doktorn hade möjlighet prova igen. :(

Ush mådde dåligt i morse .hade sen en gråtattack och blod blandat med snor insmetat i fejan och på rocken... innan jag såg det i spegeln. Såg ut att ha blitt sönderslagen :) kul med känslor. :(

• Summerchild

Ja tack Joline .... jag ska skriva ett kortfattat och lägga i journalen. Liten bebis om max 6 dagar. Läskigt. Ska försöka bli klar med skötbordet imorgon :S lite grejer som inte är klart.

Bebiskläder och kläder åt mig själv på hemresedagen packade idag. Men det blir bara 1 plagg för jag tror dom har på bb kläder åt oss så länge vi blir där. Om dom inte ändrat nåt på 7 år.

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 08:24:48 följande:

Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(

Samma här ...nu är det värre än nånsin ....kan inte sitta ligga lr stå.... men 6 dagar kvar... känner mig gnällig i onödan.... jag tror pojken ligger på 4kg nu och det är det som är problemet.... kanske därför tårarna kommer lite lätt från kinderna.... vill inte visa mig för svag. Men råkar göra det nu ändå.... har en strålande smärta på vänster sida. Håller upp magen lite när jag står.... kanske lite bättre då.... sovit 3-4 timmar... hur ska man orka med förlossningen :(
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-14 09:30:06 följande:

Bf idag!

Och har inte sovit såhär dåligt på läääänge. Allt har varit fel i natt. Känner mig helt matt och skakig idag, tom på energi. Är det kroppens sätt att förbereda sig att typ behöva mer mat? Känner mig helt gråtfärdig.....

Tänkte att man fan glömmer det här till nästa unge... det är ju inte klokt hur jag lyckas skaffa mig 4 ungar å ändå kommer inte ihåg hur illa/ont det var på slutet... vi gråter alla här tillsammans :(
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-14 14:14:30 följande:

Åh vad kämpigt :(. Men hoppas tabletterna hjälper mot smärtan.

Överfullt på förlossningen? Usch blir nervös över hur det kommer bli när man väl ska åka in. Var bor du?

Vi båda bor i Västerås. Nä eftersom jag har fått tid på förlossningen 2 veckor före så antar jag att det inte är överfullt.... jag vill ha epidural direkt annars lär jag skrika högst å eventuellt rymma bort.... vart bor du narie?
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 17:32:02 följande:

Precis som summerchhild skriver så bor jag i Västerås. Idag var det fullt. Fanns inga platser kvar på förlossning parkeringen och barnmorskan sa att idag var det rekord. Eftersom bebisar föds varje dag och det inte är något man kan styra så kan man aldrig veta när det blir fullt/ledigt.. går väll i skov under dagens timmar.. nu på eftermiddagen så kanske det lättar.. osv..

Ja jag hoppas medrcinen funkar.. hon sa att det inte var någon fara med Paraflexen.. hoppas han stannar inne lite till ialf så smärtan/ryggen blivit bättre

Kanske därför dom sätter igång mig där kl 9 bestämt så har dom kontroll på några patienter ??? Kanske.... rädd jag skulle vara å ta medicin. Jag tog ett bad för att lätta höften å ryggen... ja det är fan inte kul.... å huvudvärk svullna fötter osv....satt å åkte rullstol idag på ica maxi.... får ju inte röra mig nåt enligt ordination
Svar på tråden BF Juli 2017 ny