Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Haiduchi skrev 2017-07-06 21:11:54 följande:

Trött, mör, ont, pallar inte alltid vara social och trevlig. Vill helst bara vara. Orkar ingenting. 40+4 idag.

Jag kan förstå det. Du har kämpat i mål och lite till. Bara du får sova så att du har kraften till det riktiga. Det är så tråkigt att vara helt slut på sin förlossningsdag.

Men du grejar nog det....kram
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-07 08:18:01 följande:

Jag har sovit som en kung, vaknade efter 8 timmar kissnödig men inget ont. Ingen mage som känns som ett bowlingklot. Så skönt, känner mig som en ny människa.

Lämnade urinprov igår med, behövde ändå kissa så de tog bara för att. De valde att skicka på odling då det visst visade något, vet inte exakt vad det fick jag inget svar på, men är väl både bakterier och vita. Får se vad bm säger 11/7 då borde ju svaret kommit. Inget jag känner av iaf. Bltr va även det för att vara mig jättehögt. 138/70. Brukar ligga på 120 som högst om jag inte vilat. Bundit ca 1 kg vatten med, men kan ju hänga ihop med att jag inte sovit. Ska lägga mig en stund till o bara ta en slappa dag idag!

Vad skönt för dig att du kan vila än iaf... men inget på gång nu idag kanske ... antibiotika kur? Jag hade 128/80 det är nästan nåt gränsfall för diabetiker högt blodtryck. Men vill inte ha havandeskapsförgiftning nu när jag fått datum å allt för igångsättning redan så vore jättetråkigt. Haft sånna symtom. Ont i huvudet. Svullenhet som inte går över när jag vilar. Dimsyn. Och kände inte ens när socker var nere på 2.6 igår. Jag är yrslig oavsett.

slutet av graviditeten är dåligt ordnat av naturen. Vi kvinnor blir helt förstörda inför förlossningen. Det är nog för att barnen blir allt större.
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-07-07 18:54:50 följande:

Igår föddes Lucas, vi mår bra!

Nästan 3500 g, född i v 38+2.

Världens finaste, kan fortfarande inte ta ögonen från honom!

Grattis ! Liten lucas :) var det igångsättning? :)
  • Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-07-07 18:41:24 följande:

Åh lycka till! Hoppas det gav resultat:D

Efter min hinnsvepning gick vi också hem och färdknäppade lite Hahah

Snuskisar ;) jag håller mig till glass å godis :P och lite vattenkrig
  • Summerchild

Jag har 12 dagar kvar och inte byggt upp skötbordet lr fått in vagn och bilstol i bilen ännu. Inte packat väskan till bb. Känns som att alla är så redo men inte jag. har massa att städa imorgon när grabben åker tillbaka till pappa. :(

• Summerchild

Ja då var vi fler flodhästar i dammen... lr vad jag ska använda för uttryck :)

Otacksamt med att inte bygga skötbordet då mamma pröjsade det för 1500kr .... :S ....ska jag säga till henne? -den är betald men den bygger sig inte självt! Haha så kan jag stå där som arga snickaren :P

Gubben min lever ut sitt sista ungkarlsliv....vet inte men släpper han lös lite mkt :) han kommer typ hem när han luktar illa och duschar ..byter om sen bye igen....är det min karl lr min son ? Åkte hämta han sen fick jag frågan 3 minuter senare -kan jag få gå ut ikväll? Jag tänkte ge en snyting men jag satt ju å körde så haha...det blev ungefär ja min son men kom hem imorgon...lova. gör min son det? (Man) nejdå.

Är jag riktigt snäll mamma :) ??? LR dålig flickvän? Lol

Ta allt på skoj. Jag klagar inte. Jag är nöjd som jag har det. Älskar mina pojkar. :)

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:17:20 följande:

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.

6 dagar och skrattar å är en smart kiddo redan... va häftigt! Han kommer bli ett flirt proffs :) goooo
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-08 19:05:22 följande:

Kanske lite för färdiga i tid och upptäcker fler saker i alla fall. Kläderna är tvättade mest lite extrakläder som ej är tvättade hade tagit de förra gången får bli i morgon eftersom jag inte hittade dem. Skötbord, spjälsäng är på plats och bäddad. Babyskyddet är i sin originalkartong, plockas upp senare. Har ingen egen bil. Typ det mesta saker är redan inhandlade. Var något mer till skötväskan och förvara kläder i. Fast det är säkert mer som man kommer på saknas. Förhoppningsvis inget stort :-/ imorgon två veckor kvar till bf. 

Hon har ju tyvärr ärvt sin pappas gen och 90 % risk för behandlingsbart cancer. Hon kommer ju bli frisk men vi känner att bättre och fixat det mesta när det väl i så fall dyker upp, det troligaste inom det närmsta året. Så har kläder upp till strl 74 för att förhoppningsvis inte behöva jaga i större strl än så de närmsta månaderna i varje fall. 

Men oj ....vem ärvt ? Mamma din lr?
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-08 19:35:59 följande:

Eh bebisen i magen har ärvt min man sjukdom. Kollade upp med moderkaksprov. 

Oj va? Men bra att det går att bota den.... sorgligt för flickans skull. Hon kommer inte att komma ihåg det. ...om det inte blossar upp igen senare i livet. Vi har ingen cancer i släkten. Jag vet inte så mycket om det å vem som kan drabbas.. så jag blev chockad när du sa att en bebis kan få cancer :( .....kramar till er !
  • Summerchild
    noova87 skrev 2017-07-08 23:17:23 följande:

Barn kan få cancer även bebisar :-/ Vissa bebisar kan ju födas med tumörer. Min släkt har inte heller cancer om inte någon rätt avlägsen. Min mans är vanligare. Ja om hon får det, 10 % får inte så lär hon inte komma ihåg eller rutinbesöken mot slutet lär nog hon nog kunna minnas. Eftersom det är något som går och bota och kunna leva normalt. Visst finns ökad risk men eftersom sjukvården känner till så har de mer koll. 

Kändes det fel och avbryta, känner att det var mer okej om barnet inte har väldigt svåra missbildningar, eller svåra kromosomavvikelser och aldrig kan leva någorlunda normalt liv eller knappt livsdugligt och riskerar väldigt kort liv. Vi haft svårt och få ett syskon upprepade missfall och jag har pcos så hade väl mer eller mindre gett upp och tänkt få mer hjälp av sjukvården när vår situation var bättre.

Men ja jag tycker det är tufft i alla fall och hoppas det går bra trots allt...

Åh ja ...önskar alla dina lycka och följer så klart din historia....glädjer mig åt alla fina bebisar som fötts ... minskar det jag upplever som jobbigt. Krämpor och jobbiga Tankar ..eftersom... vi närmar oss oxå det dom har fått uppleva. Så spännande och nervös tid. Både gott å ont. :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny