BF Juli 2017 ny
Om det skulle vara fullt den dagen blir du hemskickad då i väntan på ny tid?
Om det skulle vara fullt den dagen blir du hemskickad då i väntan på ny tid?
Har ingen aning om det är så, var bara en tanke jag hade. Om man har planerad igångsättning, håller dom då ett rum åt en och skickar födande kvinnor till nästa sjukhus, eller får man vänta?
Blir galen, från att sparkat/ buffat så har nu lilleplutten pressat åt alla håll i över en timme, känns som han trycker sig nedåt genom att ta spjärn mot samtliga inre organ! Magen ser ut som en vägkon och ändrar form skepnad hela tiden! Hur ska man sova med det? :/
[quote=77842197][quote-nick]Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:[/quote-nick]Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.
Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!
Det är bra!
Bm undersökte mig nu nyss.
Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.
Woop Woop! Det blir bebis denna helgen![/
Wiiii! Var är du?
Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.
Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.
Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)
Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.
Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.
Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!
Nja han kan ju vända sig men känner kroppsdelarna väldigt tydligt å än ligger han som han ska :) han är nog den som varit minst ruckbar av mina ;)
Fick hålla om å "bära magen" när jag skulle på toaletten. ;) rejäl styrka i de där små benen!
[quote=77842912][quote-nick]narie24 skrev 2017-07-15 14:31:43 följande:
Wiiii! Var är du?
Blev nog lite felciterat :). Här är allt som vanligt, ingen bebis i sikte.
Här händer fortfarande ingenting, eller jo men inte på bebisfronten. Storasyster 8 år lyckades däremot på typ plan mark stuka foten så illa så 3 timmar på akuten, bandage o kryckor! Detta arma barn, hon är rörig, yvig och motoriskt hopplös. Växt 12 cm på 3 månader typ å ingen styrsel alls i kroppen. Slår sig ca 10 gånger om dagen, full med blåmärken och konstant skitig hur mycket vi än tvättar och torkar av henne :) konsten att ramla å slå sig när man redan ligger ner liksom ;) klarade iaf galant att röntgas utan mamma, fick åka rullstol för bära henne kan jag ju inte heller! Men nu är alla tårar torra, inga frakturer och ytterligare en nalle från akutpersonalen i samlingen :)
Ja heja allihopa nu