Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-14 21:58:14 följande:

Om det skulle vara fullt den dagen blir du hemskickad då i väntan på ny tid?

Ja ha vad roligt :(
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-15 00:00:15 följande:

Har ingen aning om det är så, var bara en tanke jag hade. Om man har planerad igångsättning, håller dom då ett rum åt en och skickar födande kvinnor till nästa sjukhus, eller får man vänta?

Så som doktorn sade denna gång ... kom ner till förlossningen torsdag kl 9 så sätter vi igång dig. Jag riskerar havandeskapsförgiftning. Och tills dess skulle dom hålla koll på blodtryck och ctg remsa.

En gång förr var jag redan inlagd. Doktorn sade.. om vi har plats så får du komma in på förlossningen imorgon.

Det är olika doktorer som säger det men kändes som att nu var det bestämt. Men ingen aning.

Blev nervös eftersom det är fullt fy :S ...känns då som att man är inte viktig. Och havandeskapsförgiftning är väldigt allvarligt. Hade det med 1a barnet och det var ingen tvekan om att sätta igång mig. Det var ett beslut jag inte hann förstå. Å då hade jag varit inlagd redan i hela 4 månader.

Bodde där. Var 17 år och skötte inte diabetes så dom släppte aldrig hem mig. Mig gjorde det inget. Saknade inget och det kostade inget. Bara ruskigt dåligt ansvar hade jag över mig å mitt kommande barn. Korkad ungdom.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-15 01:09:51 följande:

Blir galen, från att sparkat/ buffat så har nu lilleplutten pressat åt alla håll i över en timme, känns som han trycker sig nedåt genom att ta spjärn mot samtliga inre organ! Magen ser ut som en vägkon och ändrar form skepnad hela tiden! Hur ska man sova med det? :/

Busunge :) inte rädd för att han vänder sig igen?...jag brukar hålla lite åt sidorna när han är som värst då brukar han lugna sig.... som att man kramar om. Prova :)
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-15 14:31:43 följande:

[quote=77842197][quote-nick]Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:[/quote-nick]Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.

Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!

Det är bra!

Bm undersökte mig nu nyss.

Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.

Woop Woop! Det blir bebis denna helgen![/

Wiiii! Var är du?

Vad mysigt narie....hoppas allt går bra för dig! Härligt om man får höra en liten förlossning historia sen ;) /kramar din stora mage
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-15 11:12:34 följande:

Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.

Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.

Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)

Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.

Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.

Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!

Åh så kul.... kram .....lycka till!
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-15 10:05:05 följande:

Nja han kan ju vända sig men känner kroppsdelarna väldigt tydligt å än ligger han som han ska :) han är nog den som varit minst ruckbar av mina ;)

Fick hålla om å "bära magen" när jag skulle på toaletten. ;) rejäl styrka i de där små benen!

Haha jag bär min mage på parkeringen mellan bilen och rullstol på shopping. Vart jag än åker är det rullstol som gäller... får knappt gå längre.... vila vila vila för gräns till hf
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-15 15:30:03 följande:

[quote=77842912][quote-nick]narie24 skrev 2017-07-15 14:31:43 följande:

Wiiii! Var är du?

Jag är på Csk i Kristianstad.

Fortfarande värkar ca 5 min. Varierar att stå och ligga, dels för jag vill vila men för att värkarna känns mycket mindre när jag står upp.

Får se om de gör någon nytta bara....

ballongen är ännu i. 5,5 timme nu[/quote]

Har du nån smärtlindring? Jag får oxå prova stå å gå sen ....kanske bra med tyngd och öppna sig bättre. Har alla gånger legat i sängen.
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-15 15:02:24 följande:

Blev nog lite felciterat :). Här är allt som vanligt, ingen bebis i sikte.

Haha ja det går fel här för mig med med citat...nu tror ni kanske jag ligger inne oxå ....lol
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-15 23:23:29 följande:

Här händer fortfarande ingenting, eller jo men inte på bebisfronten. Storasyster 8 år lyckades däremot på typ plan mark stuka foten så illa så 3 timmar på akuten, bandage o kryckor! Detta arma barn, hon är rörig, yvig och motoriskt hopplös. Växt 12 cm på 3 månader typ å ingen styrsel alls i kroppen. Slår sig ca 10 gånger om dagen, full med blåmärken och konstant skitig hur mycket vi än tvättar och torkar av henne :) konsten att ramla å slå sig när man redan ligger ner liksom ;) klarade iaf galant att röntgas utan mamma, fick åka rullstol för bära henne kan jag ju inte heller! Men nu är alla tårar torra, inga frakturer och ytterligare en nalle från akutpersonalen i samlingen :)

Brorsan bröt benet när han sparkade fotboll för 8 veckor sedan hade gips i 6 veckor. Då är han ändå 25 år men saker sker oturligt nog vem som helst. Han ska studera i Australien nu. Jag är lite orolig för honom. Hur ska lillebror klara sig :) Jag har sagt åt han att dricka mycket mjölk. För benstommens skull.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny