Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-06-28 21:16:07 följande:

Du är inte dålig!! Alla missar saker och allt blir inte som man tänkt. Ta nya tag :) hoppas ni hade det bra på Leksand och att ni inte frös i vattnet.. idag var det kanon väder här hemma.. badade på löga med barnen hela eftermiddagen. Cityfestivalen till helgen. Ta hand om dig nu!! Kramar

Ja .började med tjafs om säkerhetsskåpen på leksand sommarland :) för att dom som jobbar där är alla runt 16 år känns det som och kunde inte området riktigt där dom arbetar... men sen blev det kul och killarna fick bestämma sista timmen och jag såklart tittade på när dom lekte laser doom. Mina svullna ben blev dock lite problem och ville inte klaga för vad hjälper det. Badet var inte så kul då ingen ville åka rutschkana och jag kunde inte ens. Helt värdelöst.. om jag åker så gör dom det. Jag är väldigt viktig för att få alla att ha skoj tyvärr. :( ....jag är mer barn än mina barn :) så fläskpaddan fick titta på å styra upp vistelsen bara.

Och nu har vi ätit och jag kom på att vitpeppar är godare i potatis gratäng än svartpeppar. Det kom jag på nu efter 15 år :)
  • Summerchild
    Xericax skrev 2017-06-29 19:18:18 följande:

Har haft ganska enkla igångsättningar. Med första var jag öppen 3 cm, fick först en ballong så jag öppnades 1 cm till sedan tog de hål på hinnorna. Då värkarna kom igång var de väldigt intensiva, så jag fick epidural. 

Med andra så var jag färdigt öppen 4 cm så de behövde bara ta hål på hinnorna, frågade även efter så jag fick bedövning i livmoderhalsen i samband med att de tog hål på hinnorna så jag skulle vara färdigt bedövad då värkarna började. Värkarna kom igång mycket fortare med andra, men gick bättre att uthärda än med första så jag behövde ingen epidural. 

Jag har aldrig fått nån balong under igångsättning...är det nåt nytt lr? Hur ser den ut då? Har ju fått igångsättning 3ggr :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-30 13:04:28 följande:

En fråga till er gravida.. min bebis har hela tiden nu i slutet legat med rygg/rumpa år vänster sida och sparkat mest åt höger håll.. men nu så har bebis roterat och sparkar bara på vänster sida.. känner inte sparkarna lika tydligt som förut.

Han är fixerad så inte borde han kunna snurra såhär? Är lite orolig för bebisar ska ligga helst åt vänster och sparka åt höger när förlossningen startar så bebisen roterar rätt.. annars kan barnet komma i fel bjudning och orsaka sugklocla, snitt och bristningar..

Tror ni bebisen kan snurra tillbaka rätt igen? Bör jag kontakta bm?

Jo att han rullar lite vänster höger sida är helt normalt.... han kommer göra det bero på om du ligger bakåtlutad eller står upp.... om jag känner min rätt ny tror jag min varit rättvänd sen 1 vecka och har jag rätt så kommer jag gråta av glädje. :) det trycker lite i underlivet...men upplever inte som en melon mellan benen. Tror han är rörlig.
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-06-30 13:17:48 följande:

Undrar jag också. Min bebbe växlar också sida. Kanske vanligare när man är omföderska?

Ska inte till bm förrän 7/7, känns som en evighet...

Ja visst är det väl så..omföderskor har mer plats... det är väl därför dom roterar inför när man ska föda..lite plats finns för att göra det iaf....det kan ju alltid gå fel men tror väl det är rätt ovanligt? Läste bara på Google om att barnet roterar beroende på ställning modern hade. Bäst är väl att fråga bm om man är orolig :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-30 14:58:36 följande:

Tack för svar! Antar att det är normalt.. känns bara så konstigt för han har legat vänster i typ 2 månader och så helt plötsligt bytt sida.. upplever sparkarna annorlunda bara för det så var nära att ringa förlossningen för jag knappt känner dom.. men min man satt örat mot magen och hörde tydligt hjärtljuden på höger sida så antar att det är därför det känns konstigt

Haha min kille har försökt att lyssna på magen men han är ju oxå halvt döv så han lär aldrig höra några hjärtljud :D evigt pillande i öronen och revaxör. Jag har aldrig haft problem med mina och hör jämt bebisen på natten innan dom börjar skrika.... min son skulle en natt till att börja gny men jag hade vaknat av hans rörelser i sängen trots att jag sov i annat rum... jag har fina öron :)
  • Summerchild
    Noccis skrev 2017-06-30 19:28:34 följande:

Hahaha förstår om han var tung på gasen om dom va så täta värkarna. Förlösa i bilen kanske inte är någon hitt. Även om det blir en bra historia

Jobbigt att ha så långt till förlossningen, jag har 20 minuter och det är väl gränsfall för att jag ska känna mig trygg i att stanna hemma så länge som möjligt. Har ingen lust att åka in och bli hemskickad igen...

Ja gud ja... när jag hade 1 timme och en kvart till bb förra gången.... fy säger jag att jag inte fick närmaste som var bara 15 min bort :( ....började blöda en gång i v 25 och den timmen i ambulans var evigheter
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-01 06:55:15 följande:

Känner lite så. Är endå 37+2 idag, varför vänta och riskera snitt. Tack för tummarna!

Ja vad sjutton får du inte bara en igångsättning för?...och föda naturligt. Satans blödningar. Jag hade en blödning tidigare i graviditeten och berodde på ett sår på kanten av livmodern.... ibland bara lite och nån natt rann det mellan benen ..... det har nog läkt nu för jag har vart blödfri 20 veckor nu
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-07-01 12:28:07 följande:

Lider med er som har långt till förlossningen.

Och inser att jag har tur som bor så nära sjukhuset!

Minns hur stressad jag var förra gången när jag var tvungen att föda på Mölndal, och åka dit på morgonen i rusningstrafik genom hela stan. Och då tog det ändå bara 20-30 min. Problemet är att folk har en förmåga att krocka överallt varenda jäkla morgon i den här stan, så man kan aldrig veta hur lång tid det tar.

Nu har Mölndal lagt ner, tack och lov! Så det blir närmaste sjukhuset som gäller istället :)

Det höll jag på att göra igår men man är så snäll så man tvärnitar istället för att det är en naturlig reaktion. Hade velat smälla där men med barn i bilen så kanske nej. Jag vill ha ut pengar för bilen å få en ny :) men sunt ? Det hade bara blitt en liten krock... gick ju i 20km
  • Summerchild
    Noccis skrev 2017-07-01 10:52:04 följande:

Alltså hur kan det vara ok att behöva åka så långt? Hur ska man kunna slappna av då?

Ja det funkar så kasst..... gränsar till ett län men ändå är det det som styr. Mitt län = mitt läns sjukhus. Alla som är akuta dör väl på vägen. Man måste kolla vart man skaffar sitt hus :(
  • Summerchild
    Lillan090815 skrev 2017-07-01 01:59:15 följande:

Klockan 00.05 föddes vår dotter. Beräknad 5/7.

Vi mår toppen

Åh så mysigt....många döttrar som kommit nu :) dags för en pojke igen? :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny