BF Juli 2017 ny
Här är lilla Saga :)
Här är lilla Saga :)
Grattis till lille Elvin! Skönt att allt gick bra trots att ni behövde larma vilket jag tycker ni absolut borde sluppit.
Jah gick faktiskt in på google och läste om dropp pp hjärtljuden.. och 50-60 slag/min och för många blev det katastrofsnitt då. Så du hade tur att han stabilisera sig snabbt.. var nära där!!
Det jag inte förstår är.. dom säger ju att bm har koll på hjärtljuden där inne i deras rum. Larm och grejer.. dom borde ju sett hans hjärtljud droppa! Usch att du blev lämnad så mycket!! Och vid krystningen också!! Var det många prickar (dom där blå/rosa) på tavlan?
När tecknar ni försäkring på era barn? Å varför lyckas inte jag via webben... existerar inte hans personnummer än?
Ring till bolaget så lägger de in :) kan va strul i början annars med person nr etc!
Jag tecknade såfort vi vart utskrivna från BB. Med trygg Hansa kunde jag inte teckna innan. Skrev bara in hans 6 första och hela mitt.
Tack wooden... ja det är ett skönt elände som är över :)
Min pojke är väldigt snäll och tror nog att jag kommer och sova skönt inatt på bb :)
Tänkte be er om råd :)
Har bf 30/7 men har blivit beviljad igångsättning pga foglossning/ischias. Var där i v 38+2 men var för omogen så fick åka hem. Har en ny tid på onsdag(39+2) som då det ska startas på så jag slapp gå hela tiden ut (enl läkaren)
Mina tidigare tjejer är födda bf+3 och bf+4 första med snitt och andra vaginalt (vaginala gick fort 5 timmar varav 3 på förlossningen)
Jag börjar bli mer och mer nervös inför igångsättning och börjar fundera på att ställa in nu på onsdag och istllet lida ut en vecka till. Är rädd att det ska hända något som tex sugklocka, snitt, livmodern brister, långdraget osv
Samtidigt är jag livrädd att vänta för länge då bebis är stor! Han går ju upp i vikt varje dag.. på en vecka så kan han gå upp mycket. I v 32 låg han +8% men jag tror att han kommer väga över 4 kg och vara runt 52 lång.. om inte mer.. skulle vara skönt att få ut han på onsdag.. men till vilket pris?!
Vad skulle du gjort? Någon med råd?
Den 19e kom äntligen vår prins :D i 40+6 precis som storasyster. Kortast i klanen med sina 49 cm och en vikt på 3815! kort och knubbig :D
Tog drygt 4 timmar ifrån att vi kom in men latensfasen började redan den 17e, alltid långa latensfaser för mig av någon anledning. Inga komplikationer med bebis i samband med förlossningen den här gången iaf så det känns jätteskönt men moderkakan ville ej släppa på mig vilket resulterade i operation strax efter födseln och en blodförlust på drygt 2 liter.. det var läskigt men det gick ju bra ändå!
Slänger in en bild på min prins :)
Spännande att följa vad som händer i tråden. Grattis till er som fött och heja, heja till er som väntar. Med el utan krämpor.
Min dotter föddes sent i tisdags och är fortf kvar på patienthotellet :(. Hennes värden för gulsot vägrar gå ner. Kämpar på med solning och amma, amma. Först igår rann mjölken till, så har fått tilläggsmata, och nu har jag så ont! Ena bröstet är stenhårt.
I natt ska jag ta en sömntablett. Har blivit för sliten. Sovit kanske 6-8 upphugget sen i tisdags. Har så svårt att somna och komma till ro.
Gråter mkt och saknar barnen där hemma.