Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Usch, jag börjar dra mig för att visa mig ute bland folk nu. Ska till Ikea och stan med sambon, och vet inte vad jag ska ha på mig.

Har gått upp 5 kg(!) senaste tre veckorna, hur är det ens möjligt??? Inget passar, gravidkläderna sitter åt och jag ser ut som en elefant. Testade min svarta favorit gravidklänning. Ser ut som Barbamama. Jättefult!

• Delilah2001
    yessi skrev 2017-07-01 21:40:30 följande:

Jag har tur som har en man som är en klippa och funnits där varenda minut för mig när jag behövt gråta eller bara ventilera allt möjligt, samt en familj som har ställt upp till 110% och stöttat oss i allt. Går även i samtal nu och finns även funderingar att gå i psykoterapi för att bearbeta traumat. I övrigt har vi mycket bra chefer på våra jobb som har full förståelse för allt som har hänt. Man är så glad att ens skyddsnät funkar när sånt här tragiskt händer. Vi har en dotter på snart två år som är solstrålen i vårt liv. Utan henne hade vi aldrig orkat ta oss upp på morgonen <3

Vilken förfärlig mardröm!! Beklagar verkligen. Finner inga ord.

Förstår att man klandrar sig själv, det är naturligt, men du kunde ju inte veta! Man tänker ju inte att något sådant ska hända... Det är verkligen inte ditt fel.

Ta hand om er!
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-07-02 09:54:53 följande:

Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)

Nu vart jag nervls

Spännande! Stort lycka till!
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Stort grattis till pojken!!
  • Delilah2001
    Preet90 skrev 2017-07-03 03:12:32 följande:

#104 Idag 03:04

Jag hade en drömförlossning. Somnade vid 5 på morgonen och kände då inga värkar alls. Sov väldigt bra till 15 och vaknade som vanligt och gick på toa. Precis när jag börjat kissa så går mitt vatten och jag får en sjukt stark värk direkt. Ropar på min man och ber om mer toapapper för det rinner vatten och är blodblandat. Jag får jätte ont i ca 10min och ringer förlossningen och säger att jag tror att mitt vatten har gått och jag har jätte ont. De ber mig komma in för kontroll, exakt då försvinner värken och jag hinner få i mig lite mat. Ska precis dricka kaffe när andra värken kommer. Ber min man åka in för kontroll då jag inte tror att det är på g. byter om och kissar och hinner få 3 värkar under tiden. Säger att vi borde ta med oss bb väskan, har värkar i bilen. Blir undersökt av en bm kl 16 och hon säger att jag är öppen 8cm. Jag blev så sjukt förvånad, hade verkligen inte förväntat mig det. Fattar inte hur jag öppnade mig 8cm på typ 50min. Säger att jag vill ha epidural och när nästa värk kommer känner jag hur hela kroppen vill krysta. Då säger bm nu är du helt öppen. Jag tar enbart lustgas och får krysta i ca 50 min och sen kommer vår lilla son ut, aldrig sett något sötare. Vi mår bra och ligger på bb och myser. Han föddes i vecka 37+2 :)

Stort grattis!!!
  • Delilah2001

Här är det ingen som frågar om bebisen kommit, haha.

Kanske beror på att de som vet att jag är gravid är mina närmaste vänner, och de är nog inställda på att den kommer på snittdagen.

Och så har jag inte facebook :)

• Delilah2001

Igår föddes Lucas, vi mår bra!

Nästan 3500 g, född i v 38+2.

Världens finaste, kan fortfarande inte ta ögonen från honom!

• Delilah2001

Tack för alla grattis! :)

Allt gick bra, var planerat snitt.

Vi stannar på sjukhuset i 1-2 dagar till.

Känns så overkligt att han äntligen är här!

• Delilah2001

Tack för alla grattis!

Idag åker vi hem. Lillen mår bra, men jag har sjukt ont i mina bröst. Attans att amningen ska vara så plågsam i början. Operationssåret är inget alls jämfört med mina stackars bröst.

Men lillen mår bra och verkar nöjd, vilket är viktigast!

• Delilah2001
    Any80 skrev 2017-07-11 10:58:28 följande:

Nu har jag fått första dosen av shots, igångsättning , nervösssssss

Vad spännande! Lycka till nu!!
  • Delilah2001
    Haiduchi skrev 2017-07-17 17:50:42 följande:

Hej alla!

Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)

Så bf +15 kom hon.

En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.

Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!

När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.

Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.

När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.

Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.

Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.

Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.

De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....

de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.

Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!

Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.

Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.

De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.

Helt sjukt! Helt sjukt!

Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.

Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.

Hon är så lik sin syster :)

Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.

Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.

Ja det var min förlossningen :)

Stort grattis! Underbart!
  • Delilah2001

Stort Grattis till er som fått! :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny