Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Any80 skrev 2017-06-15 12:44:18 följande:

Egentligen bebisar ska inte ha nån kudde alls när dom e nyfödda, panda kudde är bra mest för att forma huvudet ,

Japp, där ser man. Blir panda eller ingen alls då
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-06-15 13:04:30 följande:

Jag är äntligen hemma igen! Bebisen är i magen där den hör hemma ett tag till. Dagens läkare vart arg för att läkaren inatt gett brikanyl. Jag är dock glad att bebisen stannar kvar. Om 2 veckor kan den få komma!

Så skönt!

Jag vill också att min stannar kvar ett par veckor till, har en del att röja och förbereda här hemma. Möblera om lite bla, så att säng och skötbord och annat får plats. Och rensa garderoberna så att jag kan tvätta och lägga in bebiskläder
  • Delilah2001

Jag har inte packat förlossningsväska än, tänkte göra det precis innan, även om sambon är på mig och vill att den skulle packats helst igår.

En fråga till er som fött nyligen: visst behöver man väl inte ta med blöjor, utan får så många man behöver på bb?

På en del listor på vad man behöver packa ner i förlossningsväskan står det nämligen med blöjor.

Har aldrig haft med det tidigare, och det behöver man väl fortfarande inte?

• Delilah2001

Minns att det var liberoblöjor man fick på bb här. Hoppas man fortfarande får blöjor, kanske bm vet?

Bindor finns ju, men tänkte ändå ta med egna, de är så klumpiga och stora.

Hygiensaker som duschtvål, deo etc behöver jag ju här hemma in i det sista, samma med kläder.

Smink hoppar jag nog över denna gången. Får inte ha smink innan, och orkar nog inte sminka mig på bb sen heller. I vanliga fall sminkar jag mig så gott som dagligen.

• Delilah2001

Lycka till i morgon GrönaDruvan

• Delilah2001
    Sladdis17 skrev 2017-06-19 08:54:30 följande:

Vad härligt att hitta en tråd där det händer nåt!  Har följt en annan tråd med bf i juli, men där skrivs inget. Här skrivs det ju hur mycket som helst.

Bf 17 juli så 28 dagar kvar idag. Går in i vecka 37 imorgon. Börjar kännas som att han kan komma ut nu. Foglossningar, vätska i benen, svårt att sova och det nyaste - karpaltunnelsyndrom i högerarmen. Men bebisen verkar må bra iaf och det ju huvudsaken

Välkommen! Har också bf 17 juli, och går in i vecka 37 i morgon. Ska dock göra planerat snitt 6/7.

Sover väldigt dåligt, och när jag väl somnat så vaknar jag ständigt och måste på toa. Full fart på bebisen, särskilt på kvällarna, det är kul, kommer sakna sparkarna!
  • Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Stort grattis!!
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-06-21 15:24:43 följande:

Sista magbilderna från nyss i 38+0. Bebis ska komma imorgon :) men storleken syns liksom inte på bilden tycker jag, magen är långt ner också.

Lycka till i morgon!
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Grattis!
  • Delilah2001
    narie24 skrev 2017-06-22 16:06:10 följande:

Blääää!

22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.

Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?

Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.

Tårarna är nära.

Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?

Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.

Jag har haft sammandragningar sen många veckor, ibland gör de ont.

Nu har jag sammandragningar nästan hela tiden, känns det som. Har ont långt nere mellan benen, men det är väl för att bebisen är fixerad, antar jag.

Känner noll lust och ork att hitta på något. Känner mig nästan lite nere och deppig. Tur att inget är inplanerat närmaste tiden, hade varit tungt att behöva åka i väg på saker. Firar midsommar hemma i morgon, barnen har inget emot det, tack och lov...
Svar på tråden BF Juli 2017 ny