Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Är i vecka 31. Sover rätt dåligt, vaknar flera gånger på natten, antingen pga att jag måste kissa, eller typ halsbränna. Har slutat jobba nu, som tur är, så jag kan ta igen det!

Känns verkligen att jag är gravid, särskilt med sammandragningarna, och magen känns extra tung.

Sist hos bm så låg han neråt med huvudet ruckbart, vet inte om han har flyttat sig, men tror inte det, för det känns fortfarande samma.

De kraftiga sparkarna känns precis under revbenen på ena sidan, på andra sidan känns det också rörelser, men inte lika starka...

• Delilah2001

Måste ändå säga att jag föredrar denna sista delen av graviditeten!

Minns i början, i höstas/vintras, allt kändes osäkert och overkligt, och man kunde ju inte känna några tecken på att den ens levde därinne.

Dessutom var det flera ÅRSTIDER kvar tills bf!

Nu är det mysigt att känna hur han lever runt därinne, och att det inte är särskilt lång tid kvar (även om 8,5 veckor känns som en evighet, på sitt sätt!)

• Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2017-05-15 07:05:33 följande:

Det känns som de inte riktigt förstår. De blir nästan lite fundersamma när jag säger att Edvin ska begravas, de tänker på nåt sätt att han är ju död och borta... pratar jag en stund om honom så verkar de tänka och förstå lite, men jag kan också förstå att det är konstigt för dom....det är det för mig också.

Var väldigt låg och känslig igår när jag varit på kyrkogården. Usch..jag undrar vad man kommer gå igenom när pojkarna föds. Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera. Känns som allt kan släppa....allt som man burit inom sig..

Kan tänka mig att det blir blandade känslor när de föds. Och svårt att veta hur man reagerar, man är ju ofta extra känslig och hormonell efter födseln som det är...

Har ni tänkt att titta på Edvin när han är född? Eller hur funkar det?
  • Delilah2001

Tycker hittills att jag mått rätt bra i graviditeten ändå.

Men nu har det plötsligt blivit jobbigt... Svårt att andas, känns som att lungorna är klämda. Blir andfådd och får förvärkar/sammandragningar bara av att gå hundra meter typ.

Har även på natten till igår och idag haft smärtsamma förvärkar, som kraftig mensvärk. Både i ryggen och livmodern.

Går in i vecka 32 i morgon.

• Delilah2001
    narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Jag ska åka till Danmark nästa helg, är i vecka 33 då.

För övrigt stannar jag hemma!
  • Delilah2001

Blir galen på denna sömnlösheten! Om två timmar ringer klockan, och jag är inte ens i närheten av att somna...

Bebisen sparkar och grejar för fullt, och jag måste kissa minst en gång i timmen.

• Delilah2001

Undrar om min bebis fixerat sig?

Kände precis samma som när ettan fixerade sig: tryck och ilningar väldigt långt ner, mellan benen nästan, och det kändes som att det "knakade" lite...

För ett par veckor sedan var han ruckbar när jag var hos bm. Ska dit på tisdag, så får se vad hon säger. Känns dock tidigt, särskilt som att de ofta inte fixerar sig alls på omföderskor.

Min tvåa fixerade sig aldrig, utan var fortfarande ruckbar dagen för kejsarsnittet i vecka 38+6.

• Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-05-19 19:35:51 följande:

Måste bara få fråga. Är det bara jag som redan börjar bli väldigt less på detta? Krämpor som kommer mer och mer, magen som bara växer och längtan efter det älskade livet som ska komma? Känns så otroligt tidigt att börja bli less i v 32 redan.

Jag också!

Sover sjukt dåligt och är ständigt trött. Trött och trött på.

Sammandragningar som gör ont och är obehagliga. Känner mig och ser ut som en flåsande flodhäst.

Värmen idag förstärker alla krämpor, tycker jag.

Nog med gnäll nu! Har fått tid för snitt, 6 juli blir det av
  • Delilah2001

Fick också en blödning förra graviditeten, vid vecka 30.

Vi hade inte sex under graviditeten, så det berodde inte på det.

Var inne på antenatal och fick göra undersökning och ultraljud, och det var ingen fara! Troligen slemhinnor som var känsliga.

Men jag har för mig att man alltid ska ringa vid blödning under senare delen av graviditeten.

Hoppas det går bra i morgon! Det gör det säkert!

• Delilah2001
    Wooden skrev 2017-05-21 20:15:33 följande:

Är det fler/många här som har sporadiskt eller inget sex under graviditeten? För vår del har det pågått under lång tid och tycker det är frustrerande för jag saknar bekräftelsen det ger liksom. Sonen är 20 månader och sista delen av den graviditeten hade vi väldigt lite sex, kanske 2 gånger sista trimestern. Sen tog det kanske 4 månader innan vi hade sex när bebis kommit och sen har det liksom inte riktigt tagit fart, blir kanske nån/ett par gånger i månaden. Hur jag blev gravid i höstas vet jag knappt, då bodde vi hos mina föräldrar pga en flytt och renovering. Tidigare i år har det väl funkat okej med nån gång i veckan eller kanske varannan men nu när jag börjar bli höggravid är det sällan igen.

Ville bara skriva av mig lite. Vi har varit ihop i 10 år och förstår att sexlivet går upp och ner. Särskilt med graviditeter och småbarn "i vägen".

Vi har mindre sex nu, kanske varannan vecka. Jag har liksom inget intresse av det, händer det så är det på sambons initiativ... Känner att det är bökigt och jobbigt med magen, sammandragningar, trötthet och värk i kroppen. Och så finns inte riktigt lusten där.

Jag och mitt ex hade inte sex en enda gång under graviditeten. Han ville inte, tyckte det kändes fel och hade ingen lust. Och det får man respektera.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny