Wooden skrev 2017-05-21 20:15:33 följande:
Är det fler/många här som har sporadiskt eller inget sex under graviditeten? För vår del har det pågått under lång tid och tycker det är frustrerande för jag saknar bekräftelsen det ger liksom. Sonen är 20 månader och sista delen av den graviditeten hade vi väldigt lite sex, kanske 2 gånger sista trimestern. Sen tog det kanske 4 månader innan vi hade sex när bebis kommit och sen har det liksom inte riktigt tagit fart, blir kanske nån/ett par gånger i månaden. Hur jag blev gravid i höstas vet jag knappt, då bodde vi hos mina föräldrar pga en flytt och renovering. Tidigare i år har det väl funkat okej med nån gång i veckan eller kanske varannan men nu när jag börjar bli höggravid är det sällan igen.
Ville bara skriva av mig lite. Vi har varit ihop i 10 år och förstår att sexlivet går upp och ner. Särskilt med graviditeter och småbarn "i vägen".
Vi har mindre sex nu, kanske varannan vecka. Jag har liksom inget intresse av det, händer det så är det på sambons initiativ... Känner att det är bökigt och jobbigt med magen, sammandragningar, trötthet och värk i kroppen. Och så finns inte riktigt lusten där.
Jag och mitt ex hade inte sex en enda gång under graviditeten. Han ville inte, tyckte det kändes fel och hade ingen lust. Och det får man respektera.