Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-04-25 10:30:59 följande:

Jag väntar också. Var på Aurorasamtal igår och diskuterade saken. Jag vill ha ett planerat snitt också pga dåliga upplevelser tidigare. För mycket smärta, det går inte. Iaf nu ska jag få remiss till läkare. Undrar vad det samtalet kommer innebära?

Här var det så att läkarbesöket gick ut på att jag fick berätta hur jag kände, och läkaren informerade om risker med snitt. Sen skickade hon remiss till sjukhuset, där andra läkare under konferens beslutar om att bevilja snitt eller ej.

Vet inte om det ser annorlunda ut i andra delar av landet, men så var det här i alla fall.
  • Delilah2001
    Joline84 skrev 2017-04-25 17:08:37 följande:

Här lät det som att det var hon, läkaren jag skulle träffa som tar beslutet. Hade hoppats på att få veta där och då, och helst ett datum.

Ok, det kanske är olika rutiner. Var bor du någonstans? Är det en sjukhusläkare du ska träffa?

Jag fick vänta på beslut ca tre veckor efter mitt läkarbesök då remissen skickats. Jag har fått beviljat snitt, men inget datum ännu.
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-04-25 18:41:36 följande:

Fick du träffa någon från auroramottagningen, alltså en barnmorska, för samtal innan du träffade läkaren?

Förra graviditeten fick jag träffa bm på auroramottagningen flera veckor efter läkarbesöket. Faktum var att snittet hann bli beviljat innan aurorasamtalet.

Denna gången behövdes inget aurorabesök.
  • Delilah2001
    Meowt skrev 2017-04-26 15:32:32 följande:

Det gick verkligen inte bra tyvärr :(

Misslyckades rätt så rejält men tror att det var nerverna. Det var en sak som gick fel först och sen gick det liksom neråt.

Grät typ hela eftermiddagen igår och har väl börjat återhämta mig lite. Sen har jag haft en tuff dag på jobbet idag plus är ju inte direkt stabil som gravid :). Känner mig rätt så sämst faktiskt.

Har ny tid om en månad så hoppas på att det går bättre då, annars får jag ta det efter bebis även om innan är att föredra, men klarar jag inte det innan slutet på juni så måste jag göra om teorin. Finns knappt några tider heller.

På tal om jobbet så har jag en kollega som är lite osmidig (har nämnt henne här förut). Idag påpekade hon hur stor jag blivit samt så frågade hon hur mycket jag har gått upp (!!)

Verkligen HELT fel dag och vikten är dessutom ett väldigt känsligt ämne.

Är rätt så redo för helg nu.

Vad tråkigt! Vet hur det känns. Jag misslyckades med mina två första uppkörningar, och fick ta om teorin för den hann gå ut. Usch, ville bara ge upp. Men till slut så!

Jag har också fått höra att jag är stor, om det är någon närstående som säger det så tar jag inte illa upp, men när någon ytlig bekant eller någon på jobbet säger: "oj vad stor du är! Är det verkligen två och en halv månad kvar!!??? " Då känns det lite sådär...
  • Delilah2001

Jag har mycket sammandragningar, särskilt på kvällen. Minns inte heller så mycket från sist, men tror det är normalt

Är i vecka 29. Ska jobba till vecka 38 hade jag tänkt, men jobbar bara halvtid, så det ska nog gå bra.

• Delilah2001
    narie24 skrev 2017-04-28 20:54:59 följande:

Hur känns era sammandragningar?

Tror inte jag haft några alls. Ibland känner jag hur det stramar men det är väl inte sd?

Minns inte från tidigare graviditeter.

Det spänner lite, och livmodern blir stenhård.
  • Delilah2001

Jag minns knappt sammandragningar med förra barnet, men det borde jag ju haft.

Med första barnet däremot, för 16 år sen, minns jag att jag tyckte sammandragningarna var sjukt obehagliga! Men det var nog för att jag inte riktigt visste vad som hände.

• Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-04-29 06:06:40 följande:

Jag tror inte att jag känner mina eventuella sammandragningar. Fattade aldrig att jag hade några såna eller eventuella förvärkar förra gången och har inte kännt nåt hitills nu heller. Däremot har jag fått en mage som är väldigt hård just nu (trångt) och har fått ligamentsdmärtor (ont i magen) några gånger när jag gått fort. Sen i förrgår kväll sparkas det också mkt mer, de flesta sparkarna verkar vara i protest och de kommer om jag lägger mig på sidan. Det är som att den reagerar på att magen får lite tryck och försöker skapa sig mer plats igen genom att sparkas. :) den har också hicka minst två gånger om dagen de senaste dagarna men det kan ju hända att den hickar även när jag sover.

Det största besväret jag har är nog ljumskarna, det gör ont så det stör i 4-5 dar minst när jag gått en längre bit eller försökt småjogga (det sista är så klart lite dumt att göra).

Så gör min med, sparkar när jag ligger på sidan. Känns som att han försöker sparka sig ut!
  • Delilah2001
    marretiin skrev 2017-04-30 16:35:55 följande:

Här går vi in i v.29 i morgon. Precis blivit själv här med allt. Trodde aldrig att kärleken skulle dra o bara lämna mig här själv med allt. Försöker att fokusera på glädjen i att det snart kommer ett litet underbart liv.

Jag är stark iaf och vet att jag kommer att klara det själv även om det inte var det som var tanken.

Hoppas ni alla mår bra!

Men åh vad jobbigt, mitt i graviditeten och allt!

Har själv varit där, så vet hur det känns! Mitt ex lämnade mig förra graviditeten mitt i allt när jag var ungefär halvvägs.

Men man klarar det, det känns lättare sen när barnet är fött.

Många kramar till dig!
  • Delilah2001

Är det någon mer som ska göra planerat snitt?

Har ni fått någon tid än?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny