GrönaDruvan skrev 2017-03-06 20:01:29 följande:
Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha
Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.
Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?
Det måste väl vara någon av er som gjort snitt, hur är det egentligen?
Jag har gjort planerat snitt, och det var hur bra som helst. Förstår att man kan oroa sig, men det är inget att oroa sig för, tycker jag så här i efterhand!
Kommer välja snitt denna gången också.
Tyckte inte bedövningen kändes något särskilt. Droppnålen i handen gjorde mer ont i så fall.
Allt gick väldigt lugnt och metodiskt till, jag och blivande pappan småpratade medan de opererade, och de hade knappt börjat förrän bebisen var ute och jag fick honom på bröstet medan de sydde.
Från förberedelserna till att allt var klart tog knappt 40 minuter.
En fin och positiv upplevelse!