Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-25 11:24:29 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Håll tummarna!

Håller tummarna och tänker på dig!

Hoppas att allt ska gå bra!
  • Delilah2001
    SofiaLundström skrev 2017-01-25 13:40:04 följande:

Hänger med här!

Bf slutet av Juli.

Har gjort Kub testet, visade förhöjda resultat så nu igår var jag ner och gjorde Nipt testet så det är bara att härda ut i mins 10 dagar innan man vet helt säkert!

Välkommen!

Väntar också på svar på Nipt test. Gjorde det första för två veckor sen, men fick ta om det i måndags.
  • Delilah2001

GrönaDruvan: Nej, vad ledsamt! Tänker på er och hoppas innerligt att din lilla pojk som är kvar fortsätter må bra!

• Delilah2001

Svaret på NIPT testet visade låg sannolikhet, och det är en liten pojk jag väntar Precis vad min magkänsla sa!

• Delilah2001

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

• Delilah2001
    SofiaLundström skrev 2017-02-04 09:02:54 följande:

Fått svar från Nipt testet och jag ska få en frisk Pojk ????

Vad skönt! Grattis till pojken!
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-02-04 10:01:27 följande:

Idag är jag nervös! Vi ska troligen berätta för två av barnen idag. Vi har försökt komma på hur vi ska berätta för alla och gubben ska ta med grabbarna på skotertur och berätta för dom där ute, jag och tjejerna ska på "spa" och då kommer jag måsta berätta pga storleken på magen, och spat är idag. Antingen blir det bra upplevelser eller hemska :) tänkte vänta till rul men har börjat få frågor på stan så vågar ej dölja de längre för barnen

Berättade ni? Hur gick det i så fall?

Vi har inte berättat för barnen ännu, inte för min familj heller. Tänkte vänta till efter rul. Ser inte fram emot att berätta, då det inte kommer bli positiva reaktioner.

Jag har kunnat dölja graviditeten bra hittills, men nu har det rasslat till plötsligt; en bekant som jag mötte idag på Ica Maxi frågade mig om jag var gravid, och sambons familj och vänner vet redan...
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-02-05 06:12:18 följande:

Vi har samma problem med glada miner, kommer bli kaos. Har samma problem att nu syns det.

Jo tjejerna vet, men höll på att bli kaos då hon i receptionen är en bekant som mitt i allt kläckte ur sig att vad kul med utökning! Som tur är hörde ej tjejerna.

Ena tjejen sa inte så mycket, frågade vilken vecka, om vi vet kön, om vi bestämt namn, och vilka som ska få dela rum. (hon har massa syskon på mammas sida) min dotter däremot sa inte så mycket just då men på kvällen kom det. Hon är väldigt att hon vill ha mig för sig själv så hon ville inte ha ett syskon. Då vill hon flytta till pappa.. Så nu får vi ta det därifrån. :(

Det blev en lite jobbig situation på Ica, då båda mina barn stod bredvid och hörde allt. Jag var tyvärr tvungen att ljuga och svara nej och skoja lite om all julmat. Mest pinsamt blev det väl för den stackars bekanta, som nog ville sjunka genom jorden. Hon var ju verkligen inte helt fel ute, då jag har en riktig gravidmage. Men jag kunde inte låta mina barn få veta på det sättet, särskilt inte 15-åringen, som jag vet kommer reagera väldigt negativt...

Hur gammal är din dotter? Jobbigt med en sådan reaktion, men förhoppningsvis kommer det bli bättre när beskedet fått landa lite! Jag hoppas och tror att alla som kommer reagera negativt nu, kommer ändra sig under resans gång, inte minst när bebisen är född.
  • Delilah2001
    Bimbim79 skrev 2017-02-05 11:56:59 följande:

Vi har ju planer på att dela upp oss lite, så shopping med mig bio osv fortsätter. Min 13 åring har ju haft mig och min man väldigt mycket för sig själv. Passar ju på när de små är hos pappan å göra sånt de inte alltid kan va med på. Blir utflykter bio restaurang besök mm. Färga hår fixa naglar mm, sånt lillasyster kanske gärna vill va med på men inte riktigt har åldern för. Hon hade samma utbrott när nuvarande maken flyttade in, kommer en "jävla gubbe" å stjäl hennes mamma? Men då tog han de små och helt plötsligt insåg hon ju att han va rätt bra, hon fick mer tid med mig och dessutom va han hemma när jag jobbade så man kunde få skjuts mm även när mamma är upptagen! Hon älskar barn men klart de e skillnad på att ha en bebis hemma än låna mosters lilla några timmar. Fokus får ju vara att de är prioriterade ändå! Och hon ska med å köpa grejer till bebisen sen (har hon själv bestämt) de är ju klart rädda för att bli lite bortglömda, å med den åldersskillnaden så är det nog lätt att man utan att tänka ber dem passa när man bara ska köpa mjölk mm :/

Jo, man förstår ju dem med. Min stora är ensambarn här varannan vecka, då lillebror är hos pappa. Då brukar han och hans kompisar hänga här hos oss just för att få vara ifred och slippa småsyskon. Nu blir inget sig likt, och han har svårt för förändringar, och har alltid haft...

Min sambo hade han svårt för, och har fortfarande inte helt accepterat. Inte han som person, utan själva situationen. Pinsamt att förklara för kompisarna om "mammas pojkvän" osv.

Usch, jag tycker synd om honom när jag skriver det här. Förrförra hösten när jag var gravid minns jag att jag skrev en tråd här på familjeliv om just detta, att sonen inte ville veta av vare sig sambon eller nytt syskon. Folk var verkligen inte snälla i den tråden, jag var egoistisk och borde göra abort, och stackars sonen, vad pinsamt med en så gammal mamma som skaffar barn med ännu en pappa osv. osv

Fy vad ledsen jag blev! Gravid hormonerna gjorde sitt till också. Graviditeten slutade med missfall, och sonen gjorde ingen hemlighet av att han hoppades att vi inte skulle försöka igen.
  • Delilah2001
    narie24 skrev 2017-02-05 12:13:53 följande:

Ngn mer som oroar sig mer den här graviditeten? Just nu är jag inne i en fas då jag inte riktigt kan glädjas. Har fått två fina barn utan komplikationer. Det måste liksom vara dags nu.... ngt kommer hända.

Dessa tanker blev nog större när jag fått glukosbelastning inbokat pga högt socker. Nu tänker jag att fostret fått skador pga av det.

Just nu har vi sjukstuga här hemma. Båda barnen ligger med hög feber, hosta och kräk. Då tänker jag på hur det kommer vara sen med tre! Vojne Vojne :). Jag vet att allt funkar, men snart ska man in i karusellen igen. Våra barn är ju allt mer sällan sjuka nu. Minns hur det var när de var 1-2 år.

Ja jag oroar mig mer denna graviditeten. Men tror det är rätt vanligt när man fått två friska barn, tanken att man utmanar ödet med att ta för givet att det går lika bra med en tredje...
Svar på tråden BF Juli 2017 ny