Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Newbie84 skrev 2017-02-25 00:03:47 följande:

Jag tänkte en Britax go big :) hade en joolz day innan men det var så liten varukorg och jag älskar handtaget på Britaxen :) vad ska ni ha för vagn?

Den var riktigt snygg:) vi har köpt en Emmaljunga city cross samt ett nitro city chassi. Vi ska också köpa en mondial /edge duo med classic chassit. Vill dock se 2018 modellerna som kommer i juni innan vi köper en ny sådan då det är sådana hemska summor för nya barnvagnar :(
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-02-25 08:28:03 följande:

Igår var vi och provade barnvagn. Herre gud va vagnar det finns!! Vi kommer köpa en ny.. begagnade är svindyra.. 5000 och då är den några år gammal.. nee lägger hellre till några tusen då för en ny.

Britax smile har vi kollat på och den känns bra. Älskar sufletten!! Helt klart den bästa jag sett vagnmässigt. Min man gillar Emmaljunga eller Crescent. Vi ska vänta till i maj/juni och köpa.

Kommer 2018 vagnar redan till sommaren??

Vet inte hur Alla har det, men emmaljunga släpper sina nya i slutet på juni och sedan leverans tider:)

Ja vagnar är verkligen en djungel. vi har dock inte så många att välja på då vi behöver 4 stora fasta hjul och lufthjul:(
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-02-25 13:46:14 följande:

Blev grå liggdel och svart sittdel :) gratis hemleverans

Vad härligt! Grattis! Och vilket pris!!
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-02-25 14:02:46 följande:

Gäller det även Sthlm?

Fanns massa bra erbjudanden på deras hemsida:)
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-02-25 19:56:31 följande:

Nån som börjat fundera på namn än? :)

Vi var inne på Lucas till 2-åringen men vill inte ha ett namn som ligger på topplistan för att riskera att få barn med samma namn i klassen. Så det blev Kevin (bonus heter Pontus). Nu har jag ingen aning om vad man ska välja. Jag vill inte längre använda Lucas och alla favorit namn är "upptagna"...

Jag tycker namn är Jättesvårt. Tjejnamnet är vi helt 100 med och det är tyvärr med på listan. Pojknamn har vi velat ha Oscar, men har en bekant som tagit det namnet samt prinsen. Så känns som alla kommer heta Oscar nu. Vi har väldigt svårt att matcha både hans barn och mina barn med ett gemensamt namn:( så det känns helt omöjligt med ett pojknamn!
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-02-25 20:15:25 följande:

Hoppas det blir en flicka då, så slipper ni det problemet, .

Haha jo eller så kommer vi säkert på något. Ena pojken vill att den ska heta frasses eller krattan om det blir en pojke:)
    sobrio88 skrev 2017-02-25 20:22:37 följande:

Jag gillar Oscar men min fd hund hette det så det är ett av dom "upptagna" namnen ;) men jag tror inte det kommer bli ett så vanligt namn (inte runt omkring här iaf). Jag vet ingen som har döpt nåt barn till det. Faktum är att jag bara vet en som heter Oscar och han är närmare 30 :)

Oj vad olika drt kan vara:) jag vet flera Oscar, och missminner jag mig inte helt så kom det på första plats på namntoppen 2016 :) Förstår att det blir fel om hunden hette det.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-02-25 20:34:42 följande:

Vi hade namn klart sen länge.

Nu blev det ju:

Karl OLLE Andreas (Karl heter våra andra söner också, Olle släktnamn och Andreas heter min man) och Karl EDVIN Oscar (namn vi tycker är fina bara).

Skulle det bli tjejer:

Edith LINNEA Charlotta ( min farmor hette Edit Charlotta och min mormor hette Linnea i andranamn. Dessa namn har jag velat ha i så många år)

Ingrid ALMA Maria (fina namn bara och jag heter Maria i andranamn).

Vilka fina namn! Tror olle kommer bli nöjd:)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-25 23:06:17 följande:

Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!

Vilken snygg vagn!!
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-25 23:06:17 följande:

Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!

Vilken snygg vagn!!
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-02-23 13:06:18 följande:
    Mår också mkt bättre men har tappat typ all kondis (gillar att springa annars men inte sprungit sen pluset). Hehe, idag har jag kämpat mig igenom 6.4 km skidåkning (för mkt kläder, kärva spår, sovit dåligt). På lördag tänker jag klara 30 för första gången. Men som sagt dålig kondis och träningen känns i rygg och ljumskar. :)
    Hur gick det igår? Höll gravidkroppen?:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny