Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Jag har köpt massor redan. Skäms nästan över det men Är skönt att sprida ut sakerna endå. Känns mer okej nu efter rul att få handla.

Vi har spjälsäng, skötbord (fanns inte sist), babysitter, babyinsatts till stokke stolen samt massa smågrejer kvar att köpa

• Treansresa
    preggojojjo skrev 2017-02-23 07:44:45 följande:

Alltså jag boar som en galning - vilket jag ALDRIG trodde om mig själv i början av graviditeten. Började med att googla timtal på allt möjligt för att sätta mig in i vad som behövs och vilken sort samt prata med kompisar som rätt nyligt fått barn. Nu har Tradera nästan blivit ett beroende och jag har köpt massor av kläder, både för första tiden (sommar) och några månader fram (höst). Spjälsäng, nappflaskor, varsin skötväska (en manlig till pappan och en skitsnygg till mamman), en beg.ad Emmaljunga barnvagn, ett MaxiCosi-babyskydd (samt adapter till vagnen), en mjuklift, badbalja och en hel del annat är fixat (mycket tack vare kompisar som rensar ut sina babysaker). I dagarna börjar en drös tyger ramla in i brevlådan som ska bli babynest, lite kläder, dregglisar, snuttisar och ev. en amningskudde. Jobbet är nu bara en slags sidoverksamhet som är nödvändig för att ha råd med det som komma skall Nu har jag känt honom varje dag i en vecka så det känns mycket mer verkligt nu.

Vad skönt att jag inte är ensam! Jag har handlat alla kläder i 50/56 klart, vagnar, bilsskydd, gosedjur, filtar, nappar, babynest, amningskudde bärsjal m.m känner mig som en galning som redan har så mycket klart! Men tycker det är ganska skönt också:)
  • Treansresa
    preggojojjo skrev 2017-02-23 10:37:05 följande:

Skönt att höra att det finns fler så jag inte behöver känna mig som en galning själv Tycker också att det är skönt - jag är en "planerare" så jag blir lugnare av att vara förberedd samtidigt som det är riktigt kul! Vi ska ju liksom äääntligen bli föräldrar <3

Precis! Allt vill ja ha planerat in i minsta detalj av sådant jag kan planera;) jag hade inte velat fixa allt sista veckorna. Är för länge att vänta;) här är det inte första barnet men första gemensamma och en sladdis:)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-24 06:41:21 följande:

Kul att det är fler som håller igång med träningen. Kan tänka mig att det är lätthänt annars att bara ligga i soffan och vila, haha :)

Jag är faktiskt en soffliggare i vanliga fall. Nu försöker jag ta mig till badhuset 2-3 gånger i veckan iallafall. Inbillar mig att det är lite träning att leka med barnen där haha.
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-02-24 11:03:56 följande:

En till soffpotatis här!

Jag tränade förut, men när gymkortet gick ut blev det inte av att köpa nytt. Dels var det för dyrt, och dels svårt att få ihop det med tid.

Tar promenader ibland bara.

Skulle gärna vilja simma eller testa vattengympa, men här kostar det lika mycket som ett gymkort.

På ett annat ställe jag kollade hade de gravidvattengympa för 2000 kr för 10 ggr.

Har inte råd med det känner jag...

Oj vilken skillnad det kan vara. Här är vattengympa för gravida gratis och badkort familj 1000 kr för 6 månader
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-02-24 14:21:11 följande:

En till här som mest hänger i soffan! Eller nja, har ju en son som är 17 månader samt en hund, så kanske rör på mig en del, men tränar inte just nu! Hade kommit igång med träningen innan jag blev gravid, gick ner 7 kg under hösten. Hundpromenader får räcka som det ser ut nu.

Var på RUL imorse! Allt såg fint ut och bebisen rörde sig såå himla mycket! Har moderkakan i framvägg som jag misstänkte, så därför känner jag inte så mycket rörelser än. Tyvärr kunde vi inte utreda könet, bebisen var inte villig att visa upp sig. Så nu måste vi boka privat snarast, haha. Kontrollbehovet och nyfikenheten tar över :)

Vad härligt med ett lyckat rul! Och moderkakan fram som vi gissade på! Vad busig liten som inte vill visa upp sig! Ni fick inte se könet för sonen heller på rul va?:) det är så häftigt o se dom röra sig sådär mycket utan att man känner något alls!
  • Treansresa

Med risk att bli totalt dumförklarad nu så måste ja visa vad jag och tjejerna hållt på med. Min dotter var väldigt besvärad över vart bebisen skulle ha sina kläder. Hon har tagit detta besked väldigt hårt så vi har pratat massor. Vi började kolla på en lösning till garderob och hittade en vi alla var nöjd med. Men vi behövde galgar! Och massa galgar. Efter googlade så insåg jag att jag inte ville betala multum för det så vi bestämde oss för att göra egna! Sågade sönder Ikeas billiga i plast och filade fina runda kanter:) Torkade ur garderob, fixade hyllplan och gick igenom kläder. Så nu hänger allt där haha. Tjejkläderna på ena sidan och pojke på andra:) Måste dock ta ner allt och tvätta men det väntar jag med! Det ser så mysigt ut i walk in closeten nu:)

Skickar en bild som garanterat blir åt fel håll! Vet ej hur jag vänder.

• Treansresa
    Sosozo skrev 2017-02-24 18:24:25 följande:

Åååh vad mysigt att fixa fint till bebisen! Jag är extremt sugen på att boa. Vi flyttar från en liten trea till större lägenhet om en månad. Då får alla barn ett rum och jag får äntligen inreda en barnkammare och kan börja handla kläder osv på riktigt. Längtar!

Vad skönt med större lägenhet! Ja det är en sådan härlig känsla att boa. Känns som jag kommer vara färdig ganska tidigt haha=) Planerar redan bb väskan i huvudet=) Förstår att du längtar!
    K g skrev 2017-02-24 18:46:12 följande:
    Vad mysigt att fixa i ordning något till bebisen. Det blir så mycket verkligare då. Jättefina kläder ni köpt! Synd att göra sig av med hälften, jag skulle aldrig klara att hålla mig till en färgskala, här blandas hejvilt :) Jag ska rota fram lådorna med bebiskläder och sparade saker från förrådet någon dag. Har dålig koll på vad som behöver köpas men i klädväg är det nog inte så mycket. Tror vi har betydligt mer än nödvändigt om jag ska vara ärlig... trots det har jag redan köpt ett set från Me&I som jag tycker har så fina saker. Får lägga krutet på sakerna nu framöver för där är det en hel del som saknas och som jag tyckt vart bra med de andra; typ babynest, amningskudde (med kulor i, håller formen asbra), babysitter och bärsjal/sele m.m. Känns som det är dags att börja handla lite av det snart för det kostar ju en del och det kan vara skönt att sprida ut inköpen.
    Ja det vart verkligen mycket verkligare. Vi har ingenting kvar sedan tidigare barn så det blir en hel del att köpa o fixa=) Jag handlar mycket på tradera och de som inte blir använt kommer åka tillbaka dit sedan=) Sedan är inte gubben lika extrem som jag så det kommer nog bli att de mesta används. Dock har ja bara köpt 50/56 så hoppas inte bebisen är för stor haha=)
    Newbie84 skrev 2017-02-24 20:09:38 följande:

Vilken fin garderob, så mysigt med alla kläder :) tänkte köpa några nya kläder, men har säkert allt som behövs och mer där till, har för mig att vissa saker nog är helt oanvända till och med. Sen är det att börja kolla på vagn och babyskydd. Vore skönt att sprida ut kostnaderna lite.

Jag klarar tyvärr inte av träning pga illamåendet, men körde 3 ggr/v innan och saknar det så. tänkte öppna upp gymkortet efter förlossningen. Sist gick jag på mammaträningen där bebisarna kunde vara med så om någon tränar på sats så kan jag rekommendera de passen sen efter födseln.

Tack så mycket=) Ja jag älskar kläder! Vi har för mycket till alla i familjen så får se hur de blir till denna haha. Gubben blir galen  på alla kläder och vägrar tvätta haha=) Men vi är ju 7 pers också=) Skönt att ha mycket sedan innan. Men förstår att du endå vill köpa nytt=) Vad ska ni ha för vagn?=)  Jag  försöker också sprida ut kostnaderna. Sommaren brukar bli nog dyr endå.
    Summerchild skrev 2017-02-24 22:05:35 följande:
    Jag tror jag dör ...som en saga .... :)
    Ja jag är riktigt nöjd=)

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-24 17:39:03 följande:

Så fint! Har också tänkt fixa till egna galgar till bebisen. Vi ska sätta upp en klädstång i koppar i lillens rum. Kan du inte visa hur den färdiga galgen ser ut?:)

Såhär "enkla" är dom. Kanske inget man vill ha framme i ett rum och skryta med, men till vårat behov funkar dom:) är Ikeas 4 för 7 kr vi använt.

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-24 22:33:43 följande:

Så himla smart verkligen! Ska också göra så. Tack för tips:D

Det var så lite :) tycker bebidgalgar var så dyrt så vart snål på det:) lycka till med att göra egna:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny