Sosozo skrev 2017-02-24 18:24:25 följande:
Åååh vad mysigt att fixa fint till bebisen! Jag är extremt sugen på att boa. Vi flyttar från en liten trea till större lägenhet om en månad. Då får alla barn ett rum och jag får äntligen inreda en barnkammare och kan börja handla kläder osv på riktigt. Längtar!
Vad skönt med större lägenhet! Ja det är en sådan härlig känsla att boa. Känns som jag kommer vara färdig ganska tidigt haha=) Planerar redan bb väskan i huvudet=) Förstår att du längtar!
K g skrev 2017-02-24 18:46:12 följande:
Vad mysigt att fixa i ordning något till bebisen. Det blir så mycket verkligare då. Jättefina kläder ni köpt! Synd att göra sig av med hälften, jag skulle aldrig klara att hålla mig till en färgskala, här blandas hejvilt :) Jag ska rota fram lådorna med bebiskläder och sparade saker från förrådet någon dag. Har dålig koll på vad som behöver köpas men i klädväg är det nog inte så mycket. Tror vi har betydligt mer än nödvändigt om jag ska vara ärlig... trots det har jag redan köpt ett set från Me&I som jag tycker har så fina saker. Får lägga krutet på sakerna nu framöver för där är det en hel del som saknas och som jag tyckt vart bra med de andra; typ babynest, amningskudde (med kulor i, håller formen asbra), babysitter och bärsjal/sele m.m. Känns som det är dags att börja handla lite av det snart för det kostar ju en del och det kan vara skönt att sprida ut inköpen.
Ja det vart verkligen mycket verkligare. Vi har ingenting kvar sedan tidigare barn så det blir en hel del att köpa o fixa=) Jag handlar mycket på tradera och de som inte blir använt kommer åka tillbaka dit sedan=) Sedan är inte gubben lika extrem som jag så det kommer nog bli att de mesta används. Dock har ja bara köpt 50/56 så hoppas inte bebisen är för stor haha=)
Newbie84 skrev 2017-02-24 20:09:38 följande:
Vilken fin garderob, så mysigt med alla kläder :) tänkte köpa några nya kläder, men har säkert allt som behövs och mer där till, har för mig att vissa saker nog är helt oanvända till och med. Sen är det att börja kolla på vagn och babyskydd. Vore skönt att sprida ut kostnaderna lite.
Jag klarar tyvärr inte av träning pga illamåendet, men körde 3 ggr/v innan och saknar det så. tänkte öppna upp gymkortet efter förlossningen. Sist gick jag på mammaträningen där bebisarna kunde vara med så om någon tränar på sats så kan jag rekommendera de passen sen efter födseln.
Tack så mycket=) Ja jag älskar kläder! Vi har för mycket till alla i familjen så får se hur de blir till denna haha. Gubben blir galen på alla kläder och vägrar tvätta haha=) Men vi är ju 7 pers också=) Skönt att ha mycket sedan innan. Men förstår att du endå vill köpa nytt=) Vad ska ni ha för vagn?=) Jag försöker också sprida ut kostnaderna. Sommaren brukar bli nog dyr endå.
Summerchild skrev 2017-02-24 22:05:35 följande:
Jag tror jag dör ...som en saga .... :)
Ja jag är riktigt nöjd=)