Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-02-04 08:30:06 följande:

Alltså jag har börjat längta. Något så innerligt mycket, efter när bebisen ska komma ut och vi får träffas! Ligger i sängen nu, har känt flera små puffar i magen varav en kändes på utsidan! Åh att det är så lång tid kvar! Hur ska man stå ut ända till i sommar?

Jag känner exakt samma! Jag börjar bli lite för ivrig. Allt som finns i huvudet är bebis och saker till den. Förstår inte heller hur man ska orka vänta ända tills i sommar! Är ju riktigt långt dit!!

Jag är lite tokig så har redan börjat handla massa kläder, och nu vill jag bara fixa en garderob och tvätta upp det! Börja göra plats åt bebisen!
  • Treansresa
    SofiaLundström skrev 2017-02-04 09:02:54 följande:

Fått svar från Nipt testet och jag ska få en frisk Pojk ????

Men gu vad skönt!! Stort grattis till en frisk pojke:)
  • Treansresa

Idag är jag nervös! Vi ska troligen berätta för två av barnen idag. Vi har försökt komma på hur vi ska berätta för alla och gubben ska ta med grabbarna på skotertur och berätta för dom där ute, jag och tjejerna ska på "spa" och då kommer jag måsta berätta pga storleken på magen, och spat är idag. Antingen blir det bra upplevelser eller hemska :) tänkte vänta till rul men har börjat få frågor på stan så vågar ej dölja de längre för barnen

• Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-02-05 00:23:56 följande:

Berättade ni? Hur gick det i så fall?

Vi har inte berättat för barnen ännu, inte för min familj heller. Tänkte vänta till efter rul. Ser inte fram emot att berätta, då det inte kommer bli positiva reaktioner.

Jag har kunnat dölja graviditeten bra hittills, men nu har det rasslat till plötsligt; en bekant som jag mötte idag på Ica Maxi frågade mig om jag var gravid, och sambons familj och vänner vet redan...

Vi har samma problem med glada miner, kommer bli kaos. Har samma problem att nu syns det.

Jo tjejerna vet, men höll på att bli kaos då hon i receptionen är en bekant som mitt i allt kläckte ur sig att vad kul med utökning! Som tur är hörde ej tjejerna.

Ena tjejen sa inte så mycket, frågade vilken vecka, om vi vet kön, om vi bestämt namn, och vilka som ska få dela rum. (hon har massa syskon på mammas sida) min dotter däremot sa inte så mycket just då men på kvällen kom det. Hon är väldigt att hon vill ha mig för sig själv så hon ville inte ha ett syskon. Då vill hon flytta till pappa.. Så nu får vi ta det därifrån. :(
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-02-05 08:39:57 följande:

Jag har också börjat köpa kläder, det är roligt iaf! Men känns ju som man varit gravid så länge nu. Och när folk frågar och jag svarar "halvtid! 20 v kvar!" Så tänker jag själv att huuu vad lång tid!

Ja det är riktigt roligt:) sedan gillar jag inte neutrala kläder, så då vi inte ska kolla kön så blir det både rosa, blått,små klänningar och jeans:) haha blir kul o rensa bort hälften sedan!
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-02-05 09:09:29 följande:

Haha, ok så du handlar dubbelt? Har du någon favvoaffär?

Hahaha Japp här blir de dubbelt. Gubben vägrar kolla kön och jag har varit extrem med färger på mina barn och är fortfarande. (skäms lite för de, men har accepterat att ja är sådan) Jag sa till honom att om vi inte kollat så kommer de bli lite dubbelt och de var okej. Men nu börjar han fundera på att kolla kön hahaha.

Jag har fastnat för newbie från kappahl. Så söta o mjuka kläder. Jag handlar dock mycket newbie på tradera. Tycker mycket 50/56 ser helt nytt ut som jag fått hem och bra priser. :)
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-02-05 10:58:08 följande:

Usch känner igen det där. Ingift klumpig släkting gratulerade på julafton så 13 åringen hörde, 3 timmar av julafton va sen kaos för henne och för oss. Mormor och moster fick försöka medla lite. Men när kunskapen väl sjönk in så lugnade hon sig. Fick ta ett familjeråd i soffan när vi kom hem. De små blev glada men alla 3 undrade ju varför vi inget sagt. Förklarade så gott det gick med veckor och risker. Småttingarna är fortfarande glada (8,9) stora tjejen som bott här på heltid över ett år vill nu bo vv hos pappa igen. Är väldigt tydlig med att hon inte vill behöva höra barnskrik mm. Men det kommer klart lugna sig det med. Klart det är en omställning. Att här just nu är ett renoveringskaos på tonåringens rum gör antagligen inte heller att hon tycker det är så kul just nu, men är ju för hennes skull! Lovade trycka in lite extra isolering så hon ska få det lugnt med :)

Ja vi spenderade kvällen i hennes rum och pratade. Nu är hon bara 10 men väldigt fäst vid mig, vart så efter skilsmässan. Hon bor heltid här men hennes bror bor v.v,lika med gubbens barn. Så v.v är hon helt själv med mig då gubben jobbar.Hon menar att jag aldrig kommer ha tid med henne, våra egna veckor försvinner, hon var rädd att måsta börja dela rum. Att varför har vi inte sagt något då vi nästan Gått halva tiden. M.m idag har vi inte pratat så mycket men hoppas det sjunker in.

Förstår att de kan vara rörigt med ett syskon och renovering i huvudet för en tonåring. Hoppas hon mjuknar och ändrar sig när bebisen väl är här och när renoveringen med extra isolering är klar:)
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-02-05 11:20:23 följande:

Det blev en lite jobbig situation på Ica, då båda mina barn stod bredvid och hörde allt. Jag var tyvärr tvungen att ljuga och svara nej och skoja lite om all julmat. Mest pinsamt blev det väl för den stackars bekanta, som nog ville sjunka genom jorden. Hon var ju verkligen inte helt fel ute, då jag har en riktig gravidmage. Men jag kunde inte låta mina barn få veta på det sättet, särskilt inte 15-åringen, som jag vet kommer reagera väldigt negativt...

Hur gammal är din dotter? Jobbigt med en sådan reaktion, men förhoppningsvis kommer det bli bättre när beskedet fått landa lite! Jag hoppas och tror att alla som kommer reagera negativt nu, kommer ändra sig under resans gång, inte minst när bebisen är född.

Stackars bekanta, men de är ju verkligen så att man vill ej att de ska få veta det så. Därför vi berättar innan rul även fast det ej var tänkt.

Hon är "bara" 10. Men när ja o hennes pappa skiljde oss så vart hon väldigt fäst vid mig, så för 2 år sedan så började hon bo heltid här, eller ja varannan helg är hon hos pappa. Och hennes bror samt hans barn är bara här varannan vecka så hon har väldigt mycket tid själv med mig. Det är den tiden hon är rädd att förlora.

Jag hoppas hon ändrar sig och inser att det är ganska kul med ett till syskon :) att vi visst kommer göra saker och ha tid endå:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-02-05 16:05:41 följande:

Intressant, hur menar du att färgerna är intogs gör dig?

Var på newbie isf, de har en egen affär i Sthlm. Verkligen gulliga grejer! Köpte några plagg och in filt!

Haha oj ja hur förklarar jag det utan att bli helt dumförklarad. För det är verkligen bara en fixide jag har. Min dotter har bara haft rosa/rött /lila och gult på sig. Visst har de kunnat vara nå vita/svarta/gråa/jeans till men alltid en av de andra färgerna till. Sonen har alltid haft blått/grönt/grått/brunt/svart. Är först när de blivit större som de blivit andra färger som de bestämt själv. Har lixom bara en tanke att de är så det "ska" vara på mina barn. Hade massa neutralt när dottern föddes och bara vitt/svart i BB väskan. Slutade med att ja stannade påväg hem för o köp rosa kläder till henne o de vi hade hemma vart inte användt. Det roliga är att ja tänker aldrig på vad andra har på sina barn, utan är bara nå konstigt i mitt huvud för mina.

Kan tillägga att min 10 åriga dotter vägrar rosa/ lila/rött idag. Tom på strumpor hahaha.
  • Treansresa

Här hemma har hon varit lugnare idag. Vi har varit som vanligt. Dock var hon fundersam på vart garderoben skulle vara (2 tjejer har 3 just nu) så jag visade att det blir en annan o det var bra. Då började vi prata galgar ( vi hänger alla tröjor) att vi inte har nå små. Så idag har tjejerna tillverkat små galgar av stora ikeagalgar. Får se hur hon är imorgon :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny