Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Leeandra skrev 2017-01-21 11:38:37 följande:

Vad skönt det känns att jag bara ska gräva fram min gamla bärsjal istället för att skaffa vagn för det verkar vara en djungel! Vi ska investera i en sjal till min kille också, kostar väl max 800:-. Har inte ens plats i bilen för en vagn, . Har en 7-sitsig bil men den är ju full av ungar .

Vad skönt med sjal. Får se om jag vågar testa:) är dock en djungel vilken man ska välja.

Vi har också tajt om plats i den 7 sitsiga för en barnvagn, men gubben säger att det blir en niositsig nu:( jag vill verkligen inte ha så stor bil då de inte är ofta vi åker alla. Känns som jag hellre tar två bilar de gångerna. Vv är de dessutom bara 2 här och då har jag 5 sitsiga jag använder och där får vagnen plats:)
  • Treansresa
    Lillabellyn skrev 2017-01-21 11:59:46 följande:

Hej! Hoppar in här jag med! Väntar nr 3 28/7-17

Finns det även någon Facebook grupp?:)

Välkommen hit:) hur gamla är syskonen?:)

Fb grupp har jag ingen aning om :( hoppas.någon annan vet:)
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-01-21 14:56:51 följande:

Finns ju inget bättre när man har syskon, . Man har alltid händerna fria, otroligt skönt. Drar mig också för att köpa en 9-sitsig, blir väl om vi får fler barn för då får jag inte plats med alla barn i samma bil, å andra sidan det kanske inte händer innan äldsta börjat gymnasiet

Jo 3 av våra är skolbussbarn på heltid till hösten, men vet att man får hämta massa endå då de är så dåligt planerat med tiderna. Känns som det är typ om man ska på semester på sommaren man behöver den bara. Så ska försöka övertala gubben att vänta tills bebis är här och då se behovet.

Här kommer det inte bli nå fler som de känns. Gubben funderar på att knipsa sedan:)
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-01-21 16:44:58 följande:

Ja, eller hur, och värsta semestern kanske ni inte drar på just i år . Jag trodde ju att jag var såååå färdig efter 5 barn men nu sitter jag ju här igen . Har iof bytt man vilket var grejen som gjorde att fler barn kändes möjliga, men iaf. Eftersom min nya kille inte har några barn innan och vi har mina varannan vecka så är jag nog sugen på ett syskon. Var själv ensambarn och tyckte det var trist. Men tänk om det blur tvillingar igen, hjälp! Bäst att bara tänka ett barn i taget, .

Vi har 2 barn varje vecka och alla varannan. :) är en ny pappa för mig med. Jag ska aldrig säga aldrig, dock blir de syskon får de bli väldigt tätt! Haha. Ja tvillingar igen skulle ju vara något för er! Lite jobbigt kanske:)

Haha nej sommarsemestern blir tyvärr inställd Iår. Vi ska dock ner till Stockholm och fira en student i juni. Men jag kommer troligast flyga ner själv då haha. Ingen lust med 240 mil i bilen:)
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-22 08:56:27 följande:

Igår så var mannen iväg så hade lite lördags mys med vår 6 åriga dotter. Hon somnade i soffan i mitt knä, och så höll lillasyskonet på att små peta mig i magen jätte mycket. Kändes så overkligt men såå mysigt! Satt och log hela tiden :)

Det lät ju helt underbart! Både att dottern somnade i knät och att bebisen gör sig påmind <3
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-01-22 13:10:19 följande:
    Trikåsjalen är ju annars enklast när man kan knyta eftersom man sätter på den på morgonen och tar av den på kvällen och har den färdig för bebis däremellan. Annars är ju Mei Tai enkel.
    har skickat ett meddelande till dig här. svara bara om du har tid=)
  • Treansresa
    emme 86 skrev 2017-01-25 14:50:17 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått veta efter moderkaksprovet att vårt barn inte bär på någon kromosomavvikelse. Dessutom fick jag veta kön och väntar vår tredje pojk! ?

Det känns helt fantastiskt, helt underbart! Det har varit en så lång väntan och mycket oro sedan kubtestet som visade på bred nackspalt och vi fick risksiffran 1:57. Men nu kan vi slappna av och njuuuuta av graviditeten och den växande magen.

Gu vad skönt att du äntligen får börja njuta igen!! Måste vara helt underbart! Och en liten pojk dessutom, grattis!!
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

Så känner jag också att samhället är, en av varje ska man minst ha. Resten är inte viktigt. Grattis till triss i gossar!

Vad kul mef vagnen, vad vart det? Vi har också köpt vagn och känner också så vagnen är minsta bekymret mot ett förlorat barn
Svar på tråden BF Juli 2017 ny