Bimbim79 skrev 2017-06-09 12:46:44 följande:
Måste ju gå att beställa valios ersättning utan palmolja även i Sverige? Verkar dessutom som det finns återförsäljare i Sverige så dax att börja kolla sortimentet, borde ju gå att få lokala handlaren att ta hem? Nu är jag inte super beläst i finska språket men vad jag förstår efter en sömnlös natt med Google som sällskap så säljs den på vissa platser i Sverige med? Problemet med ekologisk palmolja är ju samma som vanlig, dessutom finns det ingen säker märkning som säger att den är ekologisk! Blir fantastiskt trött! Har mejlat valio i Finland iaf. Såg de har en fb grupp ska honom där å se om jag hittar nåt svar!
Vad bra att du kollat! Valios innehåller väl ingen palmolja alls väl? Inte ens ekologisk?
Undrar vad de har i istället, enligt Semper och Nestlé så finns det inte något alternativ till palmolja i ersättningen?
Har inte lyckats hitta att de säljer i Sverige, men jag har inte kollat så noga heller.
Vi får uppdatera varandra här i tråden om vi hittar återförsäljare!
Nu har jag bara tänkt att komplettera amningen med ersättning (om det går enligt planerna), så det är inte hela världen, men det vore ju super om det gick att få tag på ersättning utan palmolja.