Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-06-05 19:23:24 följande:

Här hemma har vi nästan haft bråk om hur vi ska göra med barnen och BB. Ska barnen få komma och hälsa på på BB eller vänta tills vi kommer hem? Hur kommer ni göra? Våra barn är mellan 7-12 år.

Nu vet jag ju inte om jag kommer stanna på BB, kommer ta det som det kommer och se hur det känns där och då. Tänker absolut inte stressa hem om det inte känns okej men kroppen och amningen.

Här får inga anhöriga hälsa på inne på BB, antar att det gäller syskon också.

Vi väntar tills vi kommer hem, räknar med att stanna två dagar. Mina barn är 7 och 15.
  • Delilah2001
    LeyasMamma skrev 2017-06-05 21:12:15 följande:

Jag känner lite åt andra hållet från er, jag vill hem så snabbt som möjligt och känna lugnet hemma istället för att känna att jag blir stressad av att bebisen kanske gråter och håller salkompisarna vakna hela natten. Så va de med mitt första och det kändes stressande för mig. Denna gång kommer vi vara tvungna att stanna 2 nätter pga gbs-bakterien. Då kommer dom övervaka bebisen så inte den blivit smittad.

Jag känner också så, var jättestressad efter första förlossningen när jag var tvungen att dela rum. Sov inget alls, antingen grät min bebis, eller den andra mammans bebis. Hennes man och två barn sprang dessutom i salen hela dagarna, så det var aldrig någonsin lugn och ro. Var helt förstörd av sömnbrist och det var så skönt att komma hem!
  • Delilah2001
    noova87 skrev 2017-06-07 00:02:15 följande:

Ja du Södertälje, Västerås har väl osv. Karolinska och bb Stockholm har ju förlossning med men det är väl om samtliga i Stockholm är fulla. Kul om man behöver ligga ute med pengar för taxi till annan stad Lär ju inte bli billigt även om man skulle få igen dem.

Jag känner en som hamnade i Eskilstuna. Vet inte hur långt från Stockholm det ligger, men har fått för mig att det är en bit.
  • Delilah2001
    Summerchild skrev 2017-06-07 01:02:48 följande:

Jag har åkt 2 ggr sjuktaxi till västerås och från oxå.... ena gången 75kr ...8 mil bort och gratis 20 mil bort.... vet inte varför man skulle ordna taxi själv om man nu kontaktar sjukhuset först. Dom ordnar väl det än? LR har dom slutat med sjuktaxi ? Kolla upp det

Aha ok. För egen del behövs dock inte, bor i Gbg och ska föda på östra, som ligger nära :)
  • Delilah2001

På bm besöket igår var bebisen fixerad, blodtrycket bra och sf-måttet lite över medel.

Om fyra veckor idag är han här! Känns så overkligt!

• Delilah2001

Har tänkt handla ersättning att ha här hemma om amningen strular. Vilken sort ska man köpa? Spelar det någon roll?

Hade både babysemp och Nan till förra, vill minnas att de var lite olika i konsistensen.

Kanske finns det flera olika sorter nu för tiden?

• Delilah2001

Bf 17 juli (planerat snitt 6 juli), pojke, tredje barnet

• Delilah2001
    narie24 skrev 2017-06-08 17:53:02 följande:

Alla är väl typ lika "dåliga" med tanke på palmoljan? Provat både Semper o Nan. Kommer nog köpa en tetra med nan PRO som buffert. Men hoppas såklart att amningen kommer igång och rullar på.

Finns det ingen utan palmolja?
  • Delilah2001
    noova87 skrev 2017-06-08 21:36:19 följande:

Hittar ingen själv funderar på Hipp eller holle om det skiter sig, inte för att jag vet om de är bättre men åtminstone ekologiskt. Dock fortfarande palmolja. Visserligen lite dyrare 

Ja, Hipp är ju ekologiskt, så jag kör nog på det, i brist på annat. Dock såg jag att valio verkar ha utan palmolja, men tyvärr bara i Finland..
  • Delilah2001
    Bimbim79 skrev 2017-06-09 12:46:44 följande:

Måste ju gå att beställa valios ersättning utan palmolja även i Sverige? Verkar dessutom som det finns återförsäljare i Sverige så dax att börja kolla sortimentet, borde ju gå att få lokala handlaren att ta hem? Nu är jag inte super beläst i finska språket men vad jag förstår efter en sömnlös natt med Google som sällskap så säljs den på vissa platser i Sverige med? Problemet med ekologisk palmolja är ju samma som vanlig, dessutom finns det ingen säker märkning som säger att den är ekologisk! Blir fantastiskt trött! Har mejlat valio i Finland iaf. Såg de har en fb grupp ska honom där å se om jag hittar nåt svar!

Vad bra att du kollat! Valios innehåller väl ingen palmolja alls väl? Inte ens ekologisk?

Undrar vad de har i istället, enligt Semper och Nestlé så finns det inte något alternativ till palmolja i ersättningen?

Har inte lyckats hitta att de säljer i Sverige, men jag har inte kollat så noga heller.

Vi får uppdatera varandra här i tråden om vi hittar återförsäljare!

Nu har jag bara tänkt att komplettera amningen med ersättning (om det går enligt planerna), så det är inte hela världen, men det vore ju super om det gick att få tag på ersättning utan palmolja.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny