Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-06-29 10:48:24 följande:

Här vart det nog ingen bebis. Är nu mellan 7-10 minuter mellan. Dock har dom börjat göra ondare. Men har lyckats sova mellan dom

Den behöver dock stanna till måndag då gubben jobbar tills dess och sedan ska jag iväg på öltält och lyssna på Emil assergård på lördag.

Hoppas den stannar till måndag då

Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 38 nu, så kan komma när som helst, vilket jag inte alls hoppas på. Han får allt stanna kvar en vecka till snittdagen. Har inga tecken på att något är på g heller, så tror inte att något händer innan.
  • Delilah2001

Jag har inte använt någon värkapp, men vet att det finns en i min gravidapp (PregLife) om det skulle behövas.

Är lite orolig för att det ska dra i gång och inget snitt hinns med.

Med min första startade värkarna på bf, de höll i sig många timmar, och han föddes sent på kvällen bf+1.

Minns inte att jag kände något innan, utan jag vaknade tidigt på bf morgonen med värkar.

• Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-06-29 11:03:43 följande:

Går in i v 38 idag:)

Häftigt med snitt! Jag håller tummarna att han vill stanna inne.:)

Då är den ju fullgången!

Spännande!

Tack!
  • Delilah2001
    basio skrev 2017-06-29 17:29:25 följande:

Har varit hos bm och fått ett sista datum då vi bokade in igångsättning på bf pga min foglossning. Men barnmorskan trodde inte det skulle behövas med tanke på alla förvärkar jag dras med, tryck neråt och smärta i tappen.

Någon mer som har mycket hugg, ilningar och ömhet i tappen? Bebis är fixerad och ligger långt ner så gissar på att det är trycket som gör det.

Är svullen i underlivet och har både hugg och ilningar där nere. Men om det är tappen vet jag inte?
  • Delilah2001
    Any80 skrev 2017-06-29 18:03:54 följande:

Hej alla nästa onsdag har ja en till tul då är jag i v 38+0 om bebis har gått upp mer i vikt blir det ev på Tors igångsättning , kan inte tro att kanske har jag bebis i famn nästa vecka :))

Vad spännande! Då kanske vi får på samma dag :)
  • Delilah2001
    Any80 skrev 2017-06-29 18:15:51 följande:

Har du också igångsättning då eller :)

Planerat snitt :)
  • Delilah2001
    Vet hur det känns skrev 2017-06-30 13:04:28 följande:

En fråga till er gravida.. min bebis har hela tiden nu i slutet legat med rygg/rumpa år vänster sida och sparkat mest åt höger håll.. men nu så har bebis roterat och sparkar bara på vänster sida.. känner inte sparkarna lika tydligt som förut.

Han är fixerad så inte borde han kunna snurra såhär? Är lite orolig för bebisar ska ligga helst åt vänster och sparka åt höger när förlossningen startar så bebisen roterar rätt.. annars kan barnet komma i fel bjudning och orsaka sugklocla, snitt och bristningar..

Tror ni bebisen kan snurra tillbaka rätt igen? Bör jag kontakta bm?

Jag frågade faktiskt min bm igår när jag var där, eftersom min också flyttar sig från sida till sida.

Och jo, de kan göra det trots att de är fixerade!
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-07-01 06:05:55 följande:

Igår var jag med om något hemskt! Stod och hängde tvätt hemma när jag känner hur det rinner efter benen. Ser att det är blod! Så vart förlossningen nästa. Dom hittar fortfarande inte något som ser ut att vara fel så nu är jag inlagd på obestämd framtid på förlossningen. Den danska läkaren vill hitta varför innan jag släpps hem. Kan bli med eller utan bebis, men dom förbereder mig på att det kan bli snitt lika gärna.

Barnmorskan tror dock fortfarande det är teckenblödningar.

Ibland känns det som det är bättre att bebisen kommer så jag slipper ligga här. Den är ju endå färdig.

Men fy vad otäckt!

Skönt att du är på rätt plats iaf!

Hoppas att bebisen kommer snart, den är ju helt färdig som sagt. Lycka till nu!
  • Delilah2001

Lider med er som har långt till förlossningen.

Och inser att jag har tur som bor så nära sjukhuset!

Minns hur stressad jag var förra gången när jag var tvungen att föda på Mölndal, och åka dit på morgonen i rusningstrafik genom hela stan. Och då tog det ändå bara 20-30 min. Problemet är att folk har en förmåga att krocka överallt varenda jäkla morgon i den här stan, så man kan aldrig veta hur lång tid det tar.

Nu har Mölndal lagt ner, tack och lov! Så det blir närmaste sjukhuset som gäller istället :)

• Delilah2001
    Summerchild skrev 2017-07-01 12:56:54 följande:

Det höll jag på att göra igår men man är så snäll så man tvärnitar istället för att det är en naturlig reaktion. Hade velat smälla där men med barn i bilen så kanske nej. Jag vill ha ut pengar för bilen å få en ny :) men sunt ? Det hade bara blitt en liten krock... gick ju i 20km

Låter bra att du inte krockade!

Jag krockade med bilen när jag hade tvåan i magen, inte kul. Blev påkörd från sidan av en som missat väjningsplikt. Visst, min bil blev inlöst och jag köpte en ny, men det var inte värt det ändå :(
Svar på tråden BF Juli 2017 ny