BF Juli 2017 ny
Såg nu att du fått tid i dag! Vad bra!
Såg nu att du fått tid i dag! Vad bra!
Kan tillägga att jag fick inte antibiotika intravenöst i samband med förlossningen, det är tydligen olika i olika landsting. Eller var år 2002 i alla fall.
Däremot fick jag lämna prover regelbundet, och om de visade på GBS så fick jag en ny antibiotikakur.
Min glada påsk blev en mardröm när jag åt vacumförpackad gravad lax.... hur tänkte jag....gråtit å spytt ....om det nu ens hjälper. Läst men tröstar lite bara. Nån annan som begått misstag?
Fasen ska jag vara orolig i veckor nu :(
Krafsandet där nere känner jag igen! Och han sparkar hårt högt upp vid revbenen, hela överdelen av magen rör sig.
Har även en del sammandragningar som gör ont, funderar på att ringa bmm i morgon om det.
Tyckte inte heller glykosbelastningen var så farlig, men blev trött. Fick ligga i ett vilrum, och somnade en stund.
På tal om sova, sover inte alls bra, vaknar och är kissnödig flera gånger varje natt. Och ligga på rygg är obehagligt, får liksom sura uppstötningar.
Har massor att göra idag här hemma, men är så sjukt trött att jag måste sova en stund nu...
Fick du ligga ner? Åh vad skönt! Jag fick sitta på
en hård stol i väntrummet :(.
Här gör man inte glykosbelastning om man inte har för hög nivå på blodsockret, som de ju kontrollerar rutinmässigt i vissa veckor. Hade över gränsen på sockret vid ett tillfälle, fick därmed göra glykosbelastning, resultatet på den var ok.
Blir ingen mer glykosbelastning om blodsockret är bra på nästa rutinmässiga test runt vecka 30.
Nä förlossningsbrev hoppar jag nog över.
Ska ju snittas, och har två önskemål, som det inte var några problem med att få igenom förra gången: 1: att katetern sätts efter att jag fått ryggbedövningen 2: att bebisen får vara med mig hela tiden, alltså även under "uppvaket". Detta kan nog påverkas av ev platsbrist, förra gången hamnade vi direkt på eget rum efter att de sytt ihop, och jag fick ha bebisen hos mig hela tiden.
Men om man skulle hamna på uppvak i en sal med andra patienter så får inte bebisen vara med.
Ska bli extra kul att det är sambons första, ser verkligen fram emot att dela detta med honom!
Åh, kan man få kateter efter bedövningen? Jag är lite orolig för att sätta kateter när man inte är smärtpåverkad. Det är två saker jag är nervös för inför snittet, och det är just att sätta kateter och att lägga bedövningen. Kan man då slippa känna det första så vore det ju kanon!!
Kateter satte de helt utan bedövning på mig det kändes. Men vid planerat så bedövat de ju lokalt med gel innan de för in den. Låter de gelén verka i 5-10 minuter så känns det ju inte att sätta den?! Kändes typ inget att dra den. Bara jobbigt att behöva upp på toa efter :)