Haiduchi skrev 2017-05-02 15:02:30 följande:
Är så ledsen, någon som varit med om liknande ?
Var inne en sväng på förlossningen igår för jag inte hade känt flickan på hela dagen, trots jag retade henne på såna str jag vet hon sparkar tillbaka på.
Men allt var bra med henne, läkaren kommenterade dock snabbt när han gjorde ul att hon låg lite... knasigt. På tvären med huvudet på höger sida.
Tänkte inte mer på det, men nämnde det för min man och tanken slog mig att borde hon inte ligga med huvudet ner?!?
Jaja, hade besök idag hos bm och tog upp detta, läkaren hade skrivit en notering om det i min journal med. Hon kände och jo visst låg hon på tvären.
Är ju omföderska så barnet har mer utrymme att röra sig.
Frågade om det var vanligt att de låg så här i denna veckan för omföderskor. Nja de brukar ju ligga med huvudet ner, säger bm.....
Går igenom med mig: har hon inte vänt sig tills besöket i v 36 så kommer de boka tid för mig inne på mottagningen och kolla med ul och eventuellt då göra vändningsförsök. Men skulle hon stanna kvar i fel läge så blir det snitt i veckorna 38-39....
Bröt ihop och började gråta!!!! För varje dag, vecka som hon inte vänder sig så minskar chansen att hon gör det.
Ringde mannen och var så ledsen, han har sagt lite på halvt allvar att han inte skulle klara av att vara med på planerat snitt. Men det tog han tillbaka och man kan ha möten med oss om det så vi känner oss förberedda. Dottern är född med urakut snitt....
Fan! Vill inte ha snitt, vill inte ligga kvar på bb så länge igen. Fan!
Och så som hon ligger är sjukt obekvämt, gör så ont ibland så jag vet knappt var jag ska ta vägen, ibland känns det som jag tappar all färg i ansiktet. Kan knappt äts eller dricka. Fruktansvärt. Så känner verkligen en tydligen skillnad på att hon ligger annorlunda nu jämfört med bara någon dag sen.
Någon som varit med om samma eller känner någon med samma? Hur gick det?
Gråtit hela fm, trött och hormonell. Var inte alls detta jag ville.
Vad jobbigt!
Hoppas hon vänder sig.
Jag har bara gjort planerat snitt, men efter vad jag har förstått så är det rätt stor skillnad på akut och planerat snitt.
Det kommer säkert gå bra, även om det skulle bli snitt.
Min erfarenhet var att allt gick väldigt lugnt till, pappan satt ju bakom skynket vid ens huvud, så vi såg inget alls av själva operationen.
Var uppe och gick samma eftermiddag, och stannade 2 dygn på bb, lika länge som efter min vaginala förlossning.