Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Lite äckligt kanske, men är det någon mer som har vita, mjölkaktiga flytningar? Började få det igår, har inte haft det tidigare.

Är så andfådd, gick uppför trappan här hemma förut samtidigt som jag pratade i telefon. När jag kommit upp var jag så andfådd av trapp promenaden att jag knappt kunde prata, haha

• Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-06-22 18:25:47 följande:

Tack så mycket :) jag ska berätta lite mer imorgon när jag är mindre trött. Här är hon!

Vad fin hon är! En riktig liten sötnos!
  • Delilah2001

acinnaleh: kul att höra att allt gick bra! Och vad skönt att amningen kom i gång så pass snabbt, det gjorde det inte för mig.

Dumt att de inte satte katetern efter du fått bedövningen, det gör de här. Stod till och med i informationen jag fick hemskickat nu inför snittet, att de sätter den efter bedövningen.

Lycka till med din lilla dotter nu!

• Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-06-23 12:36:59 följande:

Var det snitt med din första? Hade svårare med mjölk med storebror men nu fanns den redan där liksom. Jag fick nån sorts bedövning i vätskeform innan och tycker nog ändå att det var bra att inte behöva bry sig om toabesök när man hade droppåse mm. Men jag var förberedd på det här :) en anledning till att det gjorde så ont är hur svullet allt var. Den svullnaden i underlivet är mkt bättre nu.

Snitt med mitt andra :) Födde första vaginalt, och då fanns det redan mjölk, men med andra så var brösten typ helt tomma efter snittet. Så det tog nog någon dag innan det började komma lite. Sen gick amningen bra, och jag ammade nästan ett år.

Skönt att svullnaden är bättre! Har också svullnat rejält där nere senaste tiden, hoppas det ger med sig efter snittet!
  • Delilah2001

Haha vad knäppt, jag har också börjat dregla när jag sover, men hade inte ens tänkt att det hade med graviditeten att göra förrän jag läste om er andra!

En värre sak är att jag börjat vakna av rejäl kramp i vaden, gör verkligen svinont!!! Hade inte så förra graviditeterna. Och snarkar som en elefant gör jag tydligen också, enligt sambon.

Skönt att det bara är 12 dagar kvar nu!

• Delilah2001
    LeyasMamma skrev 2017-06-24 14:11:24 följande:

Usch, kramp är inget kul! Hade det första graviditeten och fick ställa mig upp varje natt och "hoppa ut krampen". Men magnesium ska ju funka :) skönt att det inte är länge kvar!

Har faktiskt magnesium här hemma, ska testa det!
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-06-26 21:15:40 följande:

Funderar förresten på om Moa var fixerad, de nämnde det liksom aldrig men huvudet blir klart smalare typ halvvägs upp längs pannan. Som att det varit tilltryckt typ. Måste fråga min bm på torsdag tror jag :) då gör hon 1 veckaskontrollen av Moa. Förhoppningsvis tar hon bort häftstygnen då också (alternativt fredag). Det bränner i såret när det gått långt mellan tablettdoserna och vid vissa toabesök. Det var också det första jag nämnde när bedövningen började släppa på postop, att det liksom brändes i magen.

Att det bränner i såret känner jag igen. Precis så det kändes första dagarna. Fast jag gick stygn som försvann av sig självt. Får se hur de gör den här gången.

Amningen ja, gör ju vansinnigt ont i början! Usch, hade förträngt den smärtan.
  • Delilah2001
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Stort grattis!!
  • Delilah2001

Vecka 38 nu, och graviditeten är tillgången, enligt min app. Hoppas dock att han inte får för sig att komma ut före nästa vecka!

Har blivit gråtig, överkänslig, illamående och kan inte dricka kaffe längre. Och känslig för lukter. Symptomen påminner mig om början av graviditeten.

Har inte blivit särskilt svullen och samlat på mig vätska, tack och lov.

• Delilah2001

Haha, graviditeten är fullgången, skulle det såklart stå.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny