• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • BeccaBus
    Mediamamman skrev 2017-01-11 09:18:15 följande:

Hur mår alla?
    Själv är jag trött, andfådd och lätt illamående till o från.
    På fredag morgon blir det vul och jag är enligt senaste mens i 6+2 då. Men mensen har vart konstig i två månader så därför ska vi göra detta vul för att se hur långt gången jag är.

Jag är också trött och har molvärk till och från. Annars inget än. Vecka 6 nu. Spännande med vul!
  • AnnaCarolina

Än så länge har jag bara känt mig lite illamående och trött, är i vecka 4+4. Hoppas att jag med får göra ett VUL. Har sex missfall i bagaget och en komplicerad graviditet med sonen ????

• sugarcoated

Hej!
    Plussade i lördags och enligt min beräkning har jag BF 15 september.
    Enligt BM ligger BF på den 9 september. (Min menscykel är dock cirka en vecka längre än genomsnittet).

Har två sedan innan, stora sex år och minsta fyller två år i vår. 
    Väldigt nervös men väldigt förväntansfull! Försöker förbereda mig mentalt på ett hem fullt av barn. :) Är själv ganska ung också, 27 år. Finns det fler "unga" mammor här med barn sen innan som också väntar tillökning i höst? 

• Kåtisroinen

Hej alla!

Jag plussade igår! :D är fortfarande i chocktillstånd, men när jag skulle lägga mig igår kom glädjetårarna. ÄNTLIGEN! Är enligt NC bara i 3+6, BF enligt NC 23:e september. Detta är vårt första barn och första konstaterade graviditet. Sambon o jag är båda 27 år gamla och var varit ihop i 9 år så det är verkligen på tiden detta haha! :D

Nu håller vi bara tummarna för att allt går bra och jag får behålla det <3

• mariama
    Mediamamman skrev 2017-01-11 09:18:15 följande:

Hur mår alla?
    Själv är jag trött, andfådd och lätt illamående till o från.
    På fredag morgon blir det vul och jag är enligt senaste mens i 6+2 då. Men mensen har vart konstig i två månader så därför ska vi göra detta vul för att se hur långt gången jag är.

Jag är illamående och matt i kroppen. 7+2 idag. Spännande med VUL! :) Jag gjorde i 6+1 och kunde se ett tickande hjärta, jättehärligt! Hoppas du får se detsamma :)
  • saandraakaarlsson

Jag hoppar också in här! plussade den 9/1!

enligt kalkyler jag har användt så hamnar bf på 6/9

är också ung och vårt första!

• josefiina

Är i slutet på veckan 7 nu och känner lätt illamående till och från. Det är hanterbart men aptiten är sådär. Har bunkrat med kex. De hjälper! Trött som tusan men igår var jag på ett mage/rygg pass och det hjälpte mot tröttheten med lite träning. Blir ju bara tröttare av att ligga i soffan tänker jag.

Gud vad dagarna går långsamt nu

• Mediamamman
    mariama skrev 2017-01-12 07:30:53 följande:
    Jag är illamående och matt i kroppen. 7+2 idag. Spännande med VUL! :) Jag gjorde i 6+1 och kunde se ett tickande hjärta, jättehärligt! Hoppas du får se detsamma :)
    Åh vad kul! Trodde inte de började slå förs vecka 8, så bra koll har jag
    ????
  • MystarB

Jag plussade igår, BIM -2, men vågar inte riktigt tro på det än! Hihi. Har sparat ett test som jag ska göra i morgon också för säkerhets skull haha.

Men jag vill gärna vara med i fb gruppen, vem ska man PM:a?

Svar på tråden BF september 2017