• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • Rattafjong
    NIML skrev 2017-01-04 22:01:16 följande:

Tänkte att jag skulle försöka smussla mig in här om det är ok? :)

Häär 26 år gammal och det blev lite av "misstag". Skulle ha äl den 20/12. Och kände av den där ägglossningsvärken jag brukar ha. Inte lika starkt som jag brukar, men ändock. Så den 24 körde CI utan skydd meeeeen... så den 25 kom den riktiga värken. Så här är en liten "hoppsan". Vi hade lite panik idag, då vi redan har två. En på 5,5 och en på 3,5. Men det blir nog bra ändå. Ska bara lyckas smälta det och få ihop allt i huvudet. Detta är tredje graviditeten efter sonen, första blev till med kopparspiral, fick missfall, andra blev till vid ett avbryter samlg+dagen efter-piller. Slutade i ett X. Så har bara en äggledare kvar Och så nu då. Känns som att någon vill att vi ska ha ett tredje barn. :)

Haha, ja det verkar sannerligen så! Själv kom jag att tänka på enda gången jag blev spådd, som 20-åring. Kvinnan sa att jag skulle få tre barn. När jag fått mitt andra skrattade jag och min man lite nöjt över det och det faktum att hon hade fel. Sa att hon kanske räknade bort en ungdomsabort jag gjorde. Och... nu väntar vi ändå det tredje! Tror inte på ödet, men ibland verkar saker stagade.
  • Rattafjong
    Oroligt par skrev 2017-01-04 14:02:22 följande:

Hej, jag ansluter i den här gruppen, BF 2 september efter insemination av donerade spermier i Danmark. Min sambo är infertil men nu är vi överlyckliga att vi förhoppningsvis ska ha barn!

Detta är min allra första graviditet och oron är tyvärr ganska hög samtidigt som jag är jätteglad. Analyserar kroppen hela tiden. I v3 och halva v4 hade jag väldigt ömma bröst men nu är de som vanligt, går och klämma som innan. Ni som varit gravida innan, är det normalt att symtomen kommer och går?

Grattis!! Vilken härlig känsla, även om oron är stor. Det mesta verkar normalt i symtomväg. Om jag talar utifrån min erfarenhet, detta är tredje graviditeten, så tycker jag att olika symtom kan komma och gå. Vissa dagar noll och andra känns allt jättemycket. Att känna symtom är ju skönt för att det känns som att det är där, men egentligen ska man nog vara tacksam så länge kroppen känns som vanligt. Allt ser nog toppen ut! Spännande!
  • Guba

Jag kastar mig också in i tråden.

Är 34 år och väntar vårt andra barn beräknad 4/9. Men förra kom fem dagar för tidigt så det kanske blir ett augustibarn rent utav =)

Inga symptom ännu, ev lite illamående, var ett helvete förra gången men det är bara att acceptera.

Bor i Stockholm.

• lindgrenmaria91

Om ni vill komma med i hemliga facebookgruppen så är det bara att skicka ett PM med ert hela namn och hur er profilbild ser ut :)

• mizzlizz
    Rattafjong skrev 2017-01-04 23:36:43 följande:

Till er med män som inte vill ha fler barn: Vad jobbigt det måste vara! Planerar ni ta hjälp utifrån att prata eller hur tänker ni?

Antar det.

Dock måste ja vänta till nästa vecka för att få tag i gyn å be om vul. Dom jul stängt....

Vill ju gärna veta att det verkligen är nått där inne innan vi tar diskussionen om detta för långt och blir sura på varandra. Har visserligen starka symptom men hade en blödning för 1,5 vecka sen som förvirrar mig.
  • Luttanlej
    lindgrenmaria91 skrev 2017-01-05 08:14:02 följande:

Om ni vill komma med i hemliga facebookgruppen så är det bara att skicka ett PM med ert hela namn och hur er profilbild ser ut :)

Vart ska jag skicka pm?
  • lindgrenmaria91
    Luttanlej skrev 2017-01-05 08:23:29 följande:

Vart ska jag skicka pm?

Du går in på mitt namn här och skickar meddelande :)
  • LindaM

Har skickat pm men inte blivit insläppt i fb gruppen. Hoppas det kommit fram

• mariama
    LindaM skrev 2017-01-05 16:29:15 följande:

Har skickat pm men inte blivit insläppt i fb gruppen. Hoppas det kommit fram

Skicka din mail i ett PM till mig :)
Svar på tråden BF september 2017