• niiskuneiti

BIM 1-15 januari

Jag startar upp en tråd för oss som har BIM i början av året. Själv har jag BIM kring 4 januari.

Vi kan väl följas åt och fundera tillsammans på äl, bim och mycket mer :)

• Svar på tråden BIM 1-15 januari
  • FrökenE1985
    Lovisagemini skrev 2016-12-29 21:17:54 följande:

Hej ladies!

Har lite funderingar och här finns ju expertpanelen samlad ;)

Försöker med första barnet och missade äl förra månaden. Mensen kom 1:a december. Enligt appen p-tracker skulle nästa ägglossning ske 25/12. Började testa med äl-test ett tag innan och det första jag gjorde var nästan positivt men jag avfärdade det för jag trodde det var för tidigt, hade även äl-smärtor men avfärdade även dem.

Det blev inga positiva äl-test runt jul men nu fick jag tre positiva på raken, tre dagar i rad. Tyckte det var märkligt eftersom jag inte brukar få äl på dag 30, brukar få runt dag 18. Så jag gjorde ett cb early som var positivt. Har nämligen läst att hcg kan ge utslag på äl-tester. Ska testa om några dagar igen, vågar inte riktigt tro att det är sant. Vad tror ni? Hur hade ni tolkat det?

Ingen tvekan! Positivt! Grattis!
  • FrökenE1985
    sweetcandy skrev 2016-12-29 20:00:53 följande:

Nu är ÄL över för denna gång! Bara den där milslånga väntan på BIM nu då!!

Funderar på att be min man gömma alla "billliga" tester, och så bara ha kvar dom lite dyrare CB tester å testa tidigast dagen innan BIM. Hahaha tror ni man lyckas hålla sig med att vänta så länge?

Min plan är att vänta och testa. Men den lär jag inte hålla. På tok för nyfiken av mig. Haha
  • Mirabelle24
    FrökenE1985 skrev 2016-12-29 22:39:37 följande:

Det hade vi nog. Hur långa cykler brukar du ha?

Mina normala cykler har varit 27 dagar. Men de senaste har bråkat med mig. Då jag fått svagt positiva test alla dessa cykler så antar jag att det är kemiska graviditeter jag haft. Men nu har jag boostat kroppen med vitaminer och provar nu med albyl i små små doser. Hoppas det tar sig OCH att det fäster ordentligt denna gång.

Mina cykler brukar vara runt 30 dagar! Så ganska långa tror jag.
  • FrökenE1985
    Mirabelle24 skrev 2016-12-29 23:33:40 följande:

Mina cykler brukar vara runt 30 dagar! Så ganska långa tror jag.

Det är väl ganska normalt. Innan jag åt cerazette hade jag ca 30-dagars cykler och efter blev de 27 dagar.
  • AlexSthlm

Hej ladies!

Försöker med första barnet och missade äl förra månaden. Mensen kom 1:a december. Enligt appen p-tracker skulle nästa ägglossning ske 25/12. Började testa med äl-test ett tag innan och det första jag gjorde var nästan positivt men jag avfärdade det för jag trodde det var för tidigt, hade även äl-smärtor men avfärdade även dem.

Det blev inga positiva äl-test runt jul men nu fick jag tre positiva på raken, tre dagar i rad. Tyckte det var märkligt eftersom jag inte brukar få äl på dag 30, brukar få runt dag 18. Så jag gjorde ett cb early som var positivt. Har nämligen läst att hcg kan ge utslag på äl-tester. Ska testa om några dagar igen, vågar inte riktigt tro att det är sant. Vad tror ni? Hur hade ni tolkat det?

Det ser ju definitivt positivt ut! Jag skulle dock avvakta lite.. vill inte vara negativ men jag fick sådär med cb early tre dagar innan bim på vårt första försök, sen kom mensen i alla fall.. Hoppas du är (och förblir) gravid, men testa igen om några dagar för att se att det blir starkare! :)
  • sweetcandy

Hej ladies!

Ja säger grattis jag med! :)
  • Lovisagemini
    AlexSthlm skrev 2016-12-30 00:15:32 följande:

Det ser ju definitivt positivt ut! Jag skulle dock avvakta lite.. vill inte vara negativ men jag fick sådär med cb early tre dagar innan bim på vårt första försök, sen kom mensen i alla fall.. Hoppas du är (och förblir) gravid, men testa igen om några dagar för att se att det blir starkare! :)

Tack för att du delar med dig! Det är precis sånt man vill läsa när man har noll erfarenheter själv. Givetvis överanalyserar man allt just nu... Brösten är ömma och svullna, till och med mannen reagerade på att de är större än vanligt. Har lite oregelbunden mens också så det är klurigt att veta bim osv.

Jag avvaktar några dagar och gör ett digitalt. Tack till er andra också som tar er tid. Håller tummarna för oss allihop!
  • josssa
    niiskuneiti skrev 2016-12-29 10:49:58 följande:

Samma här :)

Kul! Känner ni något? Jag mår precis som vanligt. Det enda jag reagerade på var att jag aldrig kände av min ägglossning, men hade ägglossning enligt cb digitala test.
  • josssa
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-29 10:33:39 följande:

Samma som mig. Välkommen!

Tack! Känner du något? Det enda jag reagerade på var att jag aldrig kände av min ägglossning, men hade ägglossning enligt cb digitala test.
Svar på tråden BIM 1-15 januari