• KristinaJ

Första IVF - dåligt resultat! Fler?

Åh jag är så ledsen och orolig efter vårt första IVF. Allt kändes så bra fram tills beskedet i morse. Av 12 äggblåsor i bra storlek blev det endast 5 ägg varav endast TVÅ blev befruktade. Varför blir det så dåligt? :(

Planerad insättning först på måndag, vilket är drygt 3 dygn efter äggplock så känns som att risken är stor att inget av äggen delar sig som det ska eller slutar dela sig innan måndag. Det känns fruktansvärt att behöva vänta hela helgen på att de kanske ringer och meddelar att det inte blir någon återföring alls. 

Någon som varit / är i samma sits? Har ni fått väldigt få befruktade? När skedde återföring?

Har ni fått besked innan om att återföring ställs in? Hur har ni gått vidare efter det? 

• Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?
  • london

Bk1986: Jag har testat 2 ggr men endast för att se att ovitrellen gått ur kroppen, det hade den! Jag kommer nog att tjuvtesta varje dag fram till TD nu, haha! Har läst att en del fått + redan from dag 6 men det är ju såklart ovanligt. Kommer du att kunna hålla dig till testdagen?

KristinaJ: Min syster fick JÄTTE stripigt och fett hår när hon var gravid! :) Nej, orkar inte heller med en till sprutomgång på direkten, tar det sig inte så kommer vi att vänta lite grann av flervorsaker visserligen, men behöver ett litet "break" mentalt. Jag klarar inte av hormoner särskilt bra så det har varit tufft av den anledningen också. Vi har inte hört något om detxandra embryot, vi skulle också få hem ett brev så jag tror faktiskt att det klarat sig till frysen. Tänker att de borde ringt annars? Alltså det hade varit smidigare för dom.

Har ni mycket känningar före/under mens? Tänker alltså ifall ni känner er som vanligt eller om det är ovanligt att ni inte känner något?

Jag skulle haft min.mems om 5 dagar i vanliga fall och känner mig som sagt som jag brukar innan. Men vet ni om brukar man få mens på sin vanliga dag även om man ivf'at? Inte fått någon info om det.

• KristinaJ
    london skrev 2016-12-11 22:11:56 följande:

Bk1986: Jag har testat 2 ggr men endast för att se att ovitrellen gått ur kroppen, det hade den! Jag kommer nog att tjuvtesta varje dag fram till TD nu, haha! Har läst att en del fått + redan from dag 6 men det är ju såklart ovanligt. Kommer du att kunna hålla dig till testdagen?

KristinaJ: Min syster fick JÄTTE stripigt och fett hår när hon var gravid! :) Nej, orkar inte heller med en till sprutomgång på direkten, tar det sig inte så kommer vi att vänta lite grann av flervorsaker visserligen, men behöver ett litet "break" mentalt. Jag klarar inte av hormoner särskilt bra så det har varit tufft av den anledningen också. Vi har inte hört något om detxandra embryot, vi skulle också få hem ett brev så jag tror faktiskt att det klarat sig till frysen. Tänker att de borde ringt annars? Alltså det hade varit smidigare för dom.

Har ni mycket känningar före/under mens? Tänker alltså ifall ni känner er som vanligt eller om det är ovanligt att ni inte känner något?

Jag skulle haft min.mems om 5 dagar i vanliga fall och känner mig som sagt som jag brukar innan. Men vet ni om brukar man få mens på sin vanliga dag även om man ivf'at? Inte fått någon info om det.

Åh jag vill också hoppas på frysen, men fick info att beskedet, bra eller dåligt, kommer med brev. Jag fick också info att mensen ofta förskjuts pga behandlingen. Annars ska jag ha om 6 dagar enligt vanliga cykeln. Usch, nära nu!!!
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-11 22:28:41 följande:

Åh jag vill också hoppas på frysen, men fick info att beskedet, bra eller dåligt, kommer med brev. Jag fick också info att mensen ofta förskjuts pga behandlingen. Annars ska jag ha om 6 dagar enligt vanliga cykeln. Usch, nära nu!!!

Då är det säkert samma för oss angående brevet... Ja, nu är det nära! Får jag fråga av vilken anledning ni gör ivf? Du behöver inte svara om du inte vill. Vi är oförklarligt barnlösa, försökt i många år på egen hand utan en enda graviditet.
  • KristinaJ
    london skrev 2016-12-11 23:24:20 följande:

Då är det säkert samma för oss angående brevet... Ja, nu är det nära! Får jag fråga av vilken anledning ni gör ivf? Du behöver inte svara om du inte vill. Vi är oförklarligt barnlösa, försökt i många år på egen hand utan en enda graviditet.

Exakt samma här. Försökt i drygt tre år. Ingen förklaring, allt ser okej ut! Hur gamla är ni? :)
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-11 23:37:20 följande:

Exakt samma här. Försökt i drygt tre år. Ingen förklaring, allt ser okej ut! Hur gamla är ni? :)

Vi är 30+. Ni? :)
  • KristinaJ
    london skrev 2016-12-12 00:03:26 följande:

Vi är 30+. Ni? :)

Hehe samma! Jag blir 33 i vår. Från att "bara" ha väntat börjar det kännas lite som en kamp mot klockan nu också. Snart droppar väl äggkvalitén mitt i eländet... tänker jag.
  • BK1986
    london skrev 2016-12-11 22:11:56 följande:

Nej jag har redan börjat testa. Går inte hålla sig. ;) Förra gången lyckades jag hålla mig till ÄP + 13 iallafall. Så bra är jag inte denna gång. ;D

Här är det fortfarande noll symtom. Ingen mensvärk, inga ömma bröst. Bara huvudvärk av att inte dricka så mycket kaffe. ;) Vanligtvis har jag rätt rejäl mensvärk men den brukar komma samtidigt som mensen. Tror jag. Var så längesen jag hade en naturlig cykel...
  • london

Hur går det för er tjejer? Här är det samma som innan, inga konstigheter. Känns som att mensen ska komma när som helst.

• BK1986
    london skrev 2016-12-13 09:49:24 följande:

Hur går det för er tjejer? Här är det samma som innan, inga konstigheter. Känns som att mensen ska komma när som helst.

Behöver inte betyda något! Långt ifrån alla har några symtom innan de plussar. Har du testat nåt? <3
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-13 10:51:38 följande:
    Behöver inte betyda något! Långt ifrån alla har några symtom innan de plussar. Har du testat nåt? <3
    Jag vet ju det egentligen, men man tycker ju att något ska kännas annorlunda. :) Japp, blankt test på morgonen. Du också förmodar jag?  
Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?