• BK1986

Första IVF - dåligt resultat! Fler?

london: Vad spännande! När gjorde du plock? Vi går också i Umeå. Ruvar också och har testdag 21:a. :)

• BK1986
    london skrev 2016-12-09 22:16:09 följande:

Åh, kul med en till "Umeå-ruvare". :) Jag gjorde plocket förra fredagen, så precis en vecka sedan idag! Du?

Vi gjorde plock onsdag förra veckan och återföring fredag. Så nu börjar de absolut jobbigaste dagarna fram tills det går testa. :/ Hur mår du då?
  • BK1986
    BK1986 skrev 2016-12-10 10:36:47 följande:

Vi gjorde plock onsdag förra veckan och återföring fredag. Så nu börjar de absolut jobbigaste dagarna fram tills det går testa. :/ Hur mår du då?

Så spännande! När tänker du testa? :) Jag har noll symtom vilket är lite läskigt. Så vi får se. Hur mår du själv?
  • BK1986
    london skrev 2016-12-11 01:02:02 följande:

Ja, det här är verkligen det värsta i hela karusellen, denna väntan. Jag mår ok förutom att jag börjat må riktigt, riktigt illa sedan igår kväll. Värst på kvällen/morgonen och det verkar vara en vanlig biverkning av Lutinus. Molande mensvärkskänsla till och från, ont i brösten (har jag haft sedan sprutorna) varit halvkass i magen och svettningar/fryser, så jag verkar checka av biverkning för biverkning. ;) Men det är ju självklart värt varenda sekund om chansen finns att vi blir gravida!

Hur mår du?

Råkade citera fel inlägg tidigare. :D

Okej! Men illamående kan ju vara ett bra tecken. Håller tummarna! När tänker du testa?

Jag har noll symtom så det är lite läskigt. Vi får se hur det går...
  • BK1986
    london skrev 2016-12-11 22:11:56 följande:

Bk1986: Jag har testat 2 ggr men endast för att se att ovitrellen gått ur kroppen, det hade den! Jag kommer nog att tjuvtesta varje dag fram till TD nu, haha! Har läst att en del fått + redan from dag 6 men det är ju såklart ovanligt. Kommer du att kunna hålla dig till testdagen?

KristinaJ: Min syster fick JÄTTE stripigt och fett hår när hon var gravid! :) Nej, orkar inte heller med en till sprutomgång på direkten, tar det sig inte så kommer vi att vänta lite grann av flervorsaker visserligen, men behöver ett litet "break" mentalt. Jag klarar inte av hormoner särskilt bra så det har varit tufft av den anledningen också. Vi har inte hört något om detxandra embryot, vi skulle också få hem ett brev så jag tror faktiskt att det klarat sig till frysen. Tänker att de borde ringt annars? Alltså det hade varit smidigare för dom.

Har ni mycket känningar före/under mens? Tänker alltså ifall ni känner er som vanligt eller om det är ovanligt att ni inte känner något?

Jag skulle haft min.mems om 5 dagar i vanliga fall och känner mig som sagt som jag brukar innan. Men vet ni om brukar man få mens på sin vanliga dag även om man ivf'at? Inte fått någon info om det.

Nej jag har redan börjat testa. Går inte hålla sig. ;) Förra gången lyckades jag hålla mig till ÄP + 13 iallafall. Så bra är jag inte denna gång. ;D

Här är det fortfarande noll symtom. Ingen mensvärk, inga ömma bröst. Bara huvudvärk av att inte dricka så mycket kaffe. ;) Vanligtvis har jag rätt rejäl mensvärk men den brukar komma samtidigt som mensen. Tror jag. Var så längesen jag hade en naturlig cykel...
  • BK1986
    london skrev 2016-12-13 09:49:24 följande:

Hur går det för er tjejer? Här är det samma som innan, inga konstigheter. Känns som att mensen ska komma när som helst.

Behöver inte betyda något! Långt ifrån alla har några symtom innan de plussar. Har du testat nåt? <3
  • BK1986
    london skrev 2016-12-13 12:25:55 följande:

Jag vet ju det egentligen, men man tycker ju att något ska kännas annorlunda. :) Japp, blankt test på morgonen. Du också förmodar jag?  

Jo jag har testat. I lördags var det en svag linje, i söndags lite tydligare och igår inga tveksamheter. Vi är såklart jätteglada men vet att väldigt mycket kan hända. Vi hade ett MA i v9 i augusti. Så efter vecka 12 kanske vi kan slappna av mer.

Jag har fortfarande väldigt få symtom. Knappt ömma bröst och lite stickningar i livmodern emellanåt. Annars känns det som vanligt.
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-13 18:32:31 följande:

Meeeen! Grattis!!!!! Förstår om det är svårt att slappna av men fantastiskt att det tagit sig ändå!! Jag mår som.. vanligt förutom lite dåsig och lite molvärk i magen. Hormonerna jag stoppar i mig? Mens på g? Gravid? Ingen aning. Inte testat. Är ju Ruvardag 8 idag och med ett tredagars embryo boooorde en graviditet kunna visa sig i alla fall i övermorgon? kanske inte kan hålla mig i helgen, om mensen inte dykt upp dvs..

Tack så mycket! Håller nog låg profil med det ett tag till. Lite svårt att ta in. :) <3

Mitt plus kom på ÄP+11. Är på ÄP+13 idag (RD 11). Men det kan ju dröja längre innan plusset kommer också. :)

Det behöver inte vara så att en har en massa symtom, men progesteronet kan ju spöka också. När tänker du testa?
  • BK1986
    london skrev 2016-12-13 20:15:39 följande:

Men STORT GRATTIS!!! Vad härligt! <3 Jag förstår att det är svårt att slappna av med ett MA i bagaget men jag hoppas att ni snart kan njuta av graviditeten. Stort lycka till!!!

Tack så mycket! Just nu kissar jag på stickor varje dag för att se att hcg ökar. Imorse blev det tre stycken då jag tyckte att strecket såg för svagt ut. Herregud alltså... :D
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-14 13:18:26 följande:

Idag fick jag besked street andra befruktade ägget klarat sig till frysen!!!! Vilken lättnad!! Jag hade ju bara två. I glädjeruset fick jag ett infall och testade. Ändå. Jag som inte skulle!? Vad tror ni? Spökstreck? Ser ni ens ett streck?

Men lägg av vilka fantastiska nyheter! GRATTIS x 2!!! <3

Det där är ett mycket tydligt plus! :)
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-16 06:38:26 följande:

Tack!!! Dagen efter var det starkare!! Har dock inte testat mer nu, blir helt nervklen av de där stickorna och att vänta på starkare streck!!!

Har du fortsatt testa? :) Åh vad jag hoppas att detta håller i sig! Det var ju jag som startade tråden helt förstörd då vi endast fick två ägg tillslut, sjukt att ett tog sig och det andra hamnade i frysen! Känns för bra, så man blir orolig för det istället!

Å så bra! Håller tummarna för att det fortsätter att öka i styrka. <3 En morgon använde jag tre stickor för att vara säker på att det blev starkare, så jag förstår till 100 %! :)

Det finns alltid något att oroa sig för i den här karusellen. Jag är sjukt orolig för att något ska gå fel, och det är nog bara att inse att oron kommer finnas kvar resten av livet. Den kommer bara gälla olika saker. <3

Nu har jag gett mig själv testförbud, helst fram till onsdag nästa vecka som är officiell testdag. Vi får se hur det går! ;)
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-16 07:59:06 följande:

Jag har ju också officiell testdag onsdag! Eeeeevigheter kvar ju! Men skönt, då ska jag försöka vara lika stark som dig och hålla mig! :)

Haha! Jag dömer ingen. Kommer garanterat hinna kissa på fler stickor innan dess. ;)

Hur mår du då?
Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?