• KristinaJ

Första IVF - dåligt resultat! Fler?

Åh jag är så ledsen och orolig efter vårt första IVF. Allt kändes så bra fram tills beskedet i morse. Av 12 äggblåsor i bra storlek blev det endast 5 ägg varav endast TVÅ blev befruktade. Varför blir det så dåligt? :(

Planerad insättning först på måndag, vilket är drygt 3 dygn efter äggplock så känns som att risken är stor att inget av äggen delar sig som det ska eller slutar dela sig innan måndag. Det känns fruktansvärt att behöva vänta hela helgen på att de kanske ringer och meddelar att det inte blir någon återföring alls. 

Någon som varit / är i samma sits? Har ni fått väldigt få befruktade? När skedde återföring?

Har ni fått besked innan om att återföring ställs in? Hur har ni gått vidare efter det? 

• Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?
  • BK1986
    london skrev 2016-12-13 12:25:55 följande:

Jag vet ju det egentligen, men man tycker ju att något ska kännas annorlunda. :) Japp, blankt test på morgonen. Du också förmodar jag?  

Jo jag har testat. I lördags var det en svag linje, i söndags lite tydligare och igår inga tveksamheter. Vi är såklart jätteglada men vet att väldigt mycket kan hända. Vi hade ett MA i v9 i augusti. Så efter vecka 12 kanske vi kan slappna av mer.

Jag har fortfarande väldigt få symtom. Knappt ömma bröst och lite stickningar i livmodern emellanåt. Annars känns det som vanligt.
  • KristinaJ
    BK1986 skrev 2016-12-13 17:47:18 följande:

Jo jag har testat. I lördags var det en svag linje, i söndags lite tydligare och igår inga tveksamheter. Vi är såklart jätteglada men vet att väldigt mycket kan hända. Vi hade ett MA i v9 i augusti. Så efter vecka 12 kanske vi kan slappna av mer.

Jag har fortfarande väldigt få symtom. Knappt ömma bröst och lite stickningar i livmodern emellanåt. Annars känns det som vanligt.

Meeeen! Grattis!!!!! Förstår om det är svårt att slappna av men fantastiskt att det tagit sig ändå!! Jag mår som.. vanligt förutom lite dåsig och lite molvärk i magen. Hormonerna jag stoppar i mig? Mens på g? Gravid? Ingen aning. Inte testat. Är ju Ruvardag 8 idag och med ett tredagars embryo boooorde en graviditet kunna visa sig i alla fall i övermorgon? kanske inte kan hålla mig i helgen, om mensen inte dykt upp dvs..
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-13 18:32:31 följande:

Meeeen! Grattis!!!!! Förstår om det är svårt att slappna av men fantastiskt att det tagit sig ändå!! Jag mår som.. vanligt förutom lite dåsig och lite molvärk i magen. Hormonerna jag stoppar i mig? Mens på g? Gravid? Ingen aning. Inte testat. Är ju Ruvardag 8 idag och med ett tredagars embryo boooorde en graviditet kunna visa sig i alla fall i övermorgon? kanske inte kan hålla mig i helgen, om mensen inte dykt upp dvs..

Tack så mycket! Håller nog låg profil med det ett tag till. Lite svårt att ta in. :) <3

Mitt plus kom på ÄP+11. Är på ÄP+13 idag (RD 11). Men det kan ju dröja längre innan plusset kommer också. :)

Det behöver inte vara så att en har en massa symtom, men progesteronet kan ju spöka också. När tänker du testa?
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-13 17:47:18 följande:

Men STORT GRATTIS!!! Vad härligt! <3 Jag förstår att det är svårt att slappna av med ett MA i bagaget men jag hoppas att ni snart kan njuta av graviditeten. Stort lycka till!!!
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-13 18:32:31 följande:

Jag tänker också att på Rd11 BORDE testet ge ett rättvist resultat. Google är både min vän och min fiende i det här läget eftersom folk får så olika svar på de olika dagarna.
  • KristinaJ
    london skrev 2016-12-13 20:23:10 följande:

Jag tänker också att på Rd11 BORDE testet ge ett rättvist resultat. Google är både min vän och min fiende i det här läget eftersom folk får så olika svar på de olika dagarna.

Jaaa! :) Google är verkligen både glädje och panik! Du kanske redan sett denna, annars kan den ju funka som en vägledning iaf :) www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/
  • KristinaJ
    london skrev 2016-12-13 22:44:09 följande:

Tack för länken! Läst något liknande här på fl och det ger mig mer hopp. Har du verkligen kunnat hålla dig från att tjuvtesta? Bra jobbat i så fall

Jag har liksom inga tester! Haha! Aldrig i mitt liv gjort ett test heller! :) jag får ju alltid mens efter klockan (tyvärr aldrig varit gravid) oså har liksom aldrig haft någon anledning att köpa tester liksom. Jag har bara det kliniken skickade med för testdagen hemma någonstans! :)
  • BK1986
    london skrev 2016-12-13 20:15:39 följande:

Men STORT GRATTIS!!! Vad härligt! <3 Jag förstår att det är svårt att slappna av med ett MA i bagaget men jag hoppas att ni snart kan njuta av graviditeten. Stort lycka till!!!

Tack så mycket! Just nu kissar jag på stickor varje dag för att se att hcg ökar. Imorse blev det tre stycken då jag tyckte att strecket såg för svagt ut. Herregud alltså... :D
  • london
    KristinaJ skrev 2016-12-13 22:57:25 följande:
    Jag har liksom inga tester! Haha! Aldrig i mitt liv gjort ett test heller! :) jag får ju alltid mens efter klockan (tyvärr aldrig varit gravid) oså har liksom aldrig haft någon anledning att köpa tester liksom. Jag har bara det kliniken skickade med för testdagen hemma någonstans! :)
    Imponerande självbevarelsedrift du har. Jag vet inte hur många tester jag tagit totalt i mitt liv men har heller aldrig varit gravid. Att vänta till mensdagen (eller som i det här fallet, testdagen) kommer liksom inte på fråga här!
    Testade imorse och det var minus.
  • london
    BK1986 skrev 2016-12-14 07:45:53 följande:
    Tack så mycket! Just nu kissar jag på stickor varje dag för att se att hcg ökar. Imorse blev det tre stycken då jag tyckte att strecket såg för svagt ut. Herregud alltså... :D
    Haha! Jag förstår dig, jag gör verkligen det.
  • KristinaJ
    london skrev 2016-12-14 12:25:41 följande:

Haha! Jag förstår dig, jag gör verkligen det.

Idag fick jag besked street andra befruktade ägget klarat sig till frysen!!!! Vilken lättnad!! Jag hade ju bara två. I glädjeruset fick jag ett infall och testade. Ändå. Jag som inte skulle!? Vad tror ni? Spökstreck? Ser ni ens ett streck?

• london
    KristinaJ skrev 2016-12-14 13:18:26 följande:
    Idag fick jag besked street andra befruktade ägget klarat sig till frysen!!!! Vilken lättnad!! Jag hade ju bara två. I glädjeruset fick jag ett infall och testade. Ändå. Jag som inte skulle!? Vad tror ni? Spökstreck? Ser ni ens ett streck?
     MEN DUBBELT GRATTIS!!! Det är ABSOLUT ett streck!!! Åh så spännande och roligt!!!
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-14 13:18:26 följande:

Men lägg av vilka fantastiska nyheter! GRATTIS x 2!!! <3

Det där är ett mycket tydligt plus! :)
  • KristinaJ
    london skrev 2016-12-14 13:21:31 följande:

MEN DUBBELT GRATTIS!!! Det är ABSOLUT ett streck!!! Åh så spännande och roligt!!!

Tack snälla du!!!!! Nu är jag självklart livrädd att jag testar för tidigt och att strecket kommer tyna bort till testdag och att jag skulle låtit bli och förblir ovetandes. Hur går det för dig? <3 jag är fortf symptomfri men igår kväll kom en våg illamående när jag skulle ta julmat på jobbfesten. Men lite tidigt för illamående va? Lutinus kanske?

<3
  • KristinaJ
    BK1986 skrev 2016-12-14 14:58:17 följande:

Men lägg av vilka fantastiska nyheter! GRATTIS x 2!!! <3

Det där är ett mycket tydligt plus! :)

Tack!!! Dagen efter var det starkare!! Har dock inte testat mer nu, blir helt nervklen av de där stickorna och att vänta på starkare streck!!!

Har du fortsatt testa? :) Åh vad jag hoppas att detta håller i sig! Det var ju jag som startade tråden helt förstörd då vi endast fick två ägg tillslut, sjukt att ett tog sig och det andra hamnade i frysen! Känns för bra, så man blir orolig för det istället!
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-16 06:38:26 följande:

Tack!!! Dagen efter var det starkare!! Har dock inte testat mer nu, blir helt nervklen av de där stickorna och att vänta på starkare streck!!!

Har du fortsatt testa? :) Åh vad jag hoppas att detta håller i sig! Det var ju jag som startade tråden helt förstörd då vi endast fick två ägg tillslut, sjukt att ett tog sig och det andra hamnade i frysen! Känns för bra, så man blir orolig för det istället!

Å så bra! Håller tummarna för att det fortsätter att öka i styrka. <3 En morgon använde jag tre stickor för att vara säker på att det blev starkare, så jag förstår till 100 %! :)

Det finns alltid något att oroa sig för i den här karusellen. Jag är sjukt orolig för att något ska gå fel, och det är nog bara att inse att oron kommer finnas kvar resten av livet. Den kommer bara gälla olika saker. <3

Nu har jag gett mig själv testförbud, helst fram till onsdag nästa vecka som är officiell testdag. Vi får se hur det går! ;)
  • KristinaJ
    BK1986 skrev 2016-12-16 07:25:12 följande:

Å så bra! Håller tummarna för att det fortsätter att öka i styrka. <3 En morgon använde jag tre stickor för att vara säker på att det blev starkare, så jag förstår till 100 %! :)

Det finns alltid något att oroa sig för i den här karusellen. Jag är sjukt orolig för att något ska gå fel, och det är nog bara att inse att oron kommer finnas kvar resten av livet. Den kommer bara gälla olika saker. <3

Nu har jag gett mig själv testförbud, helst fram till onsdag nästa vecka som är officiell testdag. Vi får se hur det går! ;)

Jag har ju också officiell testdag onsdag! Eeeeevigheter kvar ju! Men skönt, då ska jag försöka vara lika stark som dig och hålla mig! :)
  • BK1986
    KristinaJ skrev 2016-12-16 07:59:06 följande:

Jag har ju också officiell testdag onsdag! Eeeeevigheter kvar ju! Men skönt, då ska jag försöka vara lika stark som dig och hålla mig! :)

Haha! Jag dömer ingen. Kommer garanterat hinna kissa på fler stickor innan dess. ;)

Hur mår du då?
Svar på tråden Första IVF - dåligt resultat! Fler?